Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@03:25:55 GMT

چرا همسرم حرف من را نمی‌فهمد؟

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۶۷۰۷

درک شدن و درک کردن زوجین برای جلوگیری از مشکلات عدیده زندگی زناشویی مهم است. برای درک یکدیگر نیاز است که حرف هم را به‌طور صحیح دریابیم. ناطقان: دلایل نفهمیدن حرف همسر چیست؟ بیشترین مشکلاتی که در زندگی مشترک به‌وجود می‌آید به علت نفهمیدن حرف همسر به‌طور کامل است.
ضرورت درک متقابل میان زن و شوهر

درک متقابل در زوج‌ها واقعا یک موضوع مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر زوجین درک خوبی داشته باشند زندگی زناشویی موفقی خواهند داشت. برای ایجاد تفاهم متقابل بین یک زوج، چند عامل موثر بر زندگی آن‌ها باید واقعا در نظر گرفته شود. با در نظر گرفتن و به‌کارگیری کامل این عوامل، زوجین ظرفیت درک خود و زندگی شاد در کنار هم را خواهند داشت.
علت نفهمیدن حرف همسر چیست؟

تعارض ناشی از عدم هماهنگی بین زن و مرد یکی از دلایلی است که منجر به تصور عدم درک از سمت همسر می‌شود. این احساس به این دلیل است که یکی از عمیق‌ترین نیازهای افراد این است که احساس کنند دیگران و خصوصا همسرشان آن‌ها را درک می‌کند یا با او هماهنگ می‌شود.

دلایل نفهمیدن حرف همسر
عدم بیان احساسات واقعی از دلایل نفهمیدن حرف همسر

محققان آسیب‌پذیری را با رابطه صمیمی مرتبط می‌دانند. زیرا آسیب‌پذیری است که در واقع به فرد اجازه می‌دهد که واقعا توسط دیگری شناخته شود. یعنی تا شما آسیب‌پذیری خود را بالا نبرید و خود افشایی نکنید دیگری نمی‌تواند درک کند که در وجود شما چه حسی نهفته است تا شما را درک کند. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب یک همسر خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ سر بزنید.
عدم وضوح در صحبت‌ها از دلایل نفهمیدن حرف همسر

تصور کنید شما برای صحبت با همسر وارد اتاق می شوید. اما او از بحث کردن امتناع می ورزد و اتاق را ترک می کند. اگر مسیر شجاعانه‌تر و آسیب‌پذیر بودن را انتخاب کنید می‌توانید به او بگویید: وقتی در حال بحث راجع مشکلمان هستیم و تو اتاق را ترک می‌کنی احساس ترس و ناکافی بودن می‌کنم. ترس من این است که من آن قدرها ارزش ندارم که تو به خاطر من برای حل این مشکل بجنگی. واقعا به نظر تو راهی وجود ندارد که ما بتوانیم مثل دو انسان بالغ مشکل پیش آمده را حل کنیم؟  با این مثال می‌توانید ببیینید که پنهان شدن پشت احساس رنجش در مقایسه با آسیب‌پذیری و دیده شدن چقدر بی‌ارزش و مقاومت در مقابل احساس ترس از عیان کردن احساس آسیب‌پذیری چقدر شجاعانه است؟

دلایل نفهمیدن حرف همسر
راهکارهایی برای درک بهتر حرف‌های همسر

باتوجه به آن چه گفته شد شما چگونه می‌توانید شریک زندگی خود را هنگام مذاکره در مشت خود داشته باشید. طوری که حرف‌های شما را بفهمد و با شما هماهنگ شود؟
با آگاهی صحبت کنید

منظور از صحبت کردن هوشیارانه این است که گوینده کلمات را به‌گونه‌ای انتخاب کند که از ایجاد احساس گوشه‌گیری یا تدافعی به شریک شنونده اجتناب کند. سپس این به شریک شنونده کمک می‌کند تا بتواند مخاطب خود را بهتر درک کند چرا که در اینگونه صحبت کردن احساس نمی‌کند مورد حمله قرار گرفته است. مهارت ارتباط موثر با دیگران در این مورد به شما کمک می‌کند.
روی یک موضوع تمرکز کنید

شاید در طول مکالمه دوست داشته باشید که به یکباره تمام آنچه که در قلبتان است را بیرون بریزید و احساس می‌کنید که قابلیت این را دارید که در همین یک ساعت همه مشکلات خود را با همسرتان مطرح کنید. اما به این فکر کنید که آیا او هم قابلیت دریافت این بمباران اطلاعاتی را دارد یا خیر. زمانی که شما از مشکلات یک میکس درست می‌کنید و به خورد مرد خود می‌دهید او حرف‌های شما را درک نخواهد کرد و احتمال حل آن‌ها کمتر می‌شود.


برچسب ها: همسرم ، حرف ، زوجین

منبع: ناطقان

کلیدواژه: همسرم حرف زوجین آسیب پذیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۶۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟

به گزارش خبرآنلاین ،اگر متوجه شدید که به مکمل های ملاتونین معتاد شده اید یا از عوارض جانبی آنها رنج می برید، باید با پزشک خود تماس بگیرید.

چه مدت طول می کشد تا ملاتونین وارد بدن شود؟

باشگاه خبرنگاران جوان در خبری نوشت:با دوز توصیه شده ملاتونین (۱-۳ میلی گرم)، حدود ۱-۲ ساعت طول می کشد تا القای خواب شکل بگیرد؛ بنابراین، شما باید مکمل ملاتونین را ۲ ساعت قبل از خواب مصرف کنید.

اگر می خواهید ملاتونین مصرف کنید تا دچار جت لگ (پرواز زدگی) نشوید، باید از چند روز قبل از سفر شروع به مصرف قرص کنید. هنگامی که به منطقه زمانی جدید رسیدید، ۲ ساعت قبل از رفتن به رختخواب از داروهای خواب آور ملاتونین استفاده کنید.

ملاتونین چیست؟

ملاتونین یک هورمون طبیعی است که در چرخه خواب و بیداری شما نقش دارد و عمدتا توسط غده صنوبری واقع در مغز سنتز می شود.

ملاتونین در پاسخ به تاریکی آزاد می شود و توسط نور سرکوب می شود. با غروب خورشید و افزایش تاریکی، غده صنوبری شروع به ترشح ملاتونین می‌کند که معمولاً بعد از ساعت ۹ شب اتفاق می‌افتد. افزایش سطح ملاتونین در خون سیگنال‌هایی را به مغز ارسال می‌کند که هوشیارتر شود و احساس خواب آلودگی کند.

ترشح ملاتونین در نیمه های شب (بین ساعت ۲ تا ۴ بامداد) به اوج خود می رسد و در نیمه دوم شب به تدریج کاهش می یابد. نزدیک به ۸۰ درصد ملاتونین در شب سنتز می شود.

تولید و ترشح ملاتونین در پاسخ به نور خورشید شروع به کاهش می کند و باعث می شود شما هوشیار باشید و صبح از خواب بیدار شوید.

برای افراد مبتلا به مشکلات خواب، ملاتونین به عنوان مکمل خواب به شکل قرص، مایعات و جویدنی در دسترس است.

کدام غذاها حاوی ملاتونین هستند؟

به دلیل محتوای ملاتونین، غذاها و مایعات زیر می توانند شما را سریعتر بخوابانند و کیفیت خواب شما را بهبود بخشند:

گوجه فرنگیها گردو بادام ها زیتون برنج جو توت فرنگی گیلاس شیر گاو موز آناناس پرتقال

استفاده از مکمل های ملاتونین چه شرایطی دارد؟

مشکلات زیر می تواند از مصرف مکمل های ملاتونین سودمند باشد:

جت لگ: سفر در چندین منطقه زمانی باعث ایجاد جت لگ می شود و الگوی خواب شما را مختل می کند.

اختلال خواب شیفت کاری: اختلال نوبت کاری می تواند ناشی از کار در شیفت های شب، شیفت های چرخشی یا حتی شیفت صبح زود باشد که منجر به کم خوابی و ناتوانی در به خواب رفتن در مواقع ضروری می شود.

بی خوابی: مشکل در به خواب رفتن یا ماندن در خواب

اختلال فاز خواب تاخیری (DSPD): شما نمی توانید سریع بخوابید، بنابراین در نهایت بعد از نیمه شب بیدار می مانید و در صورت نیاز صبح زود بیدار می شوید.

پزشکان همچنین مکمل های ملاتونین را برای شرایط زیر توصیه کرده اند:

اختلالات خواب و برخی اختلالات رشدی و رفتاری در کودکان

اختلالات خواب در بزرگسالان که بیماری های آلزایمر، زوال عقل، اختلالات دوقطبی، روان‌گسیختگی و یا افسردگی و ...دارند

قبل و بعد از جراحی برای کاهش اضطراب

چه کسی می تواند ملاتونین تجویز کند؟

ملاتونین یک مکمل غذایی در نظر گرفته می شود. این بدان معناست که نسبت به داروهای بدون نسخه یا بدون نسخه، توسط FDA تنظیم می شود.

ملاتونین گاهی اوقات توسط متخصص اطفال برای شرایط خاص سلامتی یا رفتاری تجویز می شود. این شرایط شامل:

اختلال نقص توجه و بیش فعالی ( ADHD ) و بی خوابی

آسم

اختلال طیف اوتیسم

درماتیت آتوپیک

در بزرگسالان، ملاتونین ممکن است به کسانی که دچار جت لگ هستند کمک کند

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899694

دیگر خبرها

  • لبخند ساختگی ما را شادتر می‌کند؟
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • اسیر صهیونیست: احساس می‌کنیم ما را رها کرده‌اید+ فیلم
  • پرسپولیس جای خالی گوهری را احساس کرد!(عکس)
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • مرد نقاش، راز آتش زدن همسر و فرزندش را فاش کرد
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • سیتسیپاس: نادال در زمین بی‌رحم است
  • ادعای جنجالی ایران‌اینترنشنال؛ سردار علیرضا عسگری کیست و کجا زندگی می‌کند؟
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟