Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها سینما جدا از وجه هنری به عنوان یک صنعت دارای ابعاد اقتصادی و بیزینسی موثری است که طبیعتا سرمایه‌گذاران روی آن توجه ویژه دارند. از سوی دیگر پخش نیز براساس همین قاعده به چینش فیلم‌ها در سینمای مختلف نگاه ویژه دارد. بازگشت سرمایه، گیشه‌ی مناسب و رقابتی که در بالا نگه داشتن رندوم فروش موثر است موضوع گزارشی است که خبرگزاری برنا را با خانواده سینما بر سر میز گفت‌و گو نشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی صباغ‌زاده تهیه‌کننده فیلم‌های «کلوپ همسران»، «ایتالیا ایتالیا»، «زندگی»، «رمانتیسم عماد و طوبا» و... در پاسخ به این پرسش که آیا سرمایه‌گذارها در سینما برنده می‌شوند یا خیر به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا گفت: عده‌ای در سینما به دنبال جریان‌های فرهنگی، احساسات و ایدئولوژی‌های خاص خودشان هستند. عده‌ای دیگر اما به دنبال کاسبی و درآمد می‌گردند که اگر دقت کنید این افراد بیشتر به دنبال ساخت آثار کمدی می‌روند که در سطح می‌گذرد. 

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» در خصوص ورود سرمایه‌های کلان و پول‌های مشکوک به سینما اضافه کرد: این بین عده‌ای هم پول‌های سرگردانی به دستشان می‌رسد که به راحتی ۲ میلیاردش را به یک بازیگر و ۳میلیاردش را به بازیگری دیگر می‌دهند. اگر این بین فیلمشان فروش خوبی هم بکند که شانسشان برده است. سینمایی که بخواهد جریانات سالم را طی کند، به شکوفایی برسد و از موقعیت فرهنگیش دفاع کند نیازمند سرمایه‌گذارهای درست است که خیلی به دنبال هنرپیشه‌های چهره و به اصطلاح زیرمیزی نباشد. اگر فیلمنامه‌ خوب و پرکشش باشد می‌توان فیلم‌ را با قیمت‌ مناسب ساخت و در اکران هم موفق عمل کرد.

صباغ‌زاده عنوان کرد: معتقدم همه‌ی سرمایه‌گذارهایی که علاقه‌مند به سینما و هویت سالم‌ هستند برای ساخت یک اثر باید به دنبال فیلمنامه‌ی خوب بگردند و با تهیه‌کننده‌‌ها و کارگردان‌های حرفه‌ای کار کنند. عده‌ای از سرمایه‌گذارها بدون آگاهی و شاید به دلیل اینکه می‌خواهند خودشان، همسرشان یا دخترشان را بازیگر کنند روی اثری سرمایه‌گذاری می‌کنند و برایشان اهمیت ندارد که کیفیت کار چگونه می‌شود. در آخر هم می‌بینیم اصلا فیلمشان اکران نمی‌شود و کار به شکایت و شکایت‌بازی می‌کشد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «کلوپ همسران» در خصوص تولیدات کمدی دست پایین و سخیفی که این روزها در سینما ساخته می‌شود و به عقیده عده‌ای سینما را به ابتذال می‌کشاند عنوان کرد: تکلیف این فیلم‌ها روشن است. باید بگذاریم کار خودشان را انجام دهند. من معتقدم اگر ما اثر خوبی بسازیم زیان نخواهیم کرد. تردید ندارم که تماشاگر از فیلم خوب در هر ژانر و گونه‌ای استقبال می‌کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا سرمایه‌گذار می‌تواند در سلیقه مخاطب اثرگذار باشد یا نه پاسخ داد: تهیه‌کننده‌ی حرفه‌ای، متخصص است. او کسی است که سال‌ها تجربه دارد، فیلمنامه‌ی خوب را می‌شناسد و می‌داند که یک اثر چه عوامل و امکاناتی را می‌خواهد اما تهیه‌کننده‌ای که آگاهی و شناخت کافی ندارد سرآخر کارش به شکایت و بدهکاری می‌کشد. بارها برای من فیلمنامه‌ آورده‌اند وقتی که کار را خواندم متعجب شدم. از طرف مقابل پرسیدم اصلا حرفت در این داستان چیست؟ چه می‌خواهی بگویی؟ خودش هم جوابی نداشت. این افراد سرمایه‌گذارها را هم‌ بدبخت می‌کنند.

او درخصوص ساخت آثار هنری در سینما و حمایت ارگان‌ها عنوان کرد: یکسری‌ها از افراد می‌خواهند کارهای هنری بسازند بنابراین باید از سینمای تجربی و بنیاد فارابی کمک بگیرند البته فارابی هم دیگر به این دست آثار سرمایه نمی‌دهد و بودجه‌ی خودش را روی کارهای دیگری سرمایه‌گذاری می‌کند. اگر فیلمسازی قصد دارد فیلم‌های تجربی بسازد نباید توقع اکران داشته باشد. چرا که سینمای ایران توانمندی و جای اکران این نوع آثار را ندارد.

مهدی صباغ‌زاده ادامه داد: الان یکی از گرفتاری‌های شورای اکران همین است‌. از یکسو فیلم‌های بسیاری در صف نشسته‌اند و از سوی دیگر سینمادارها به دلیل گرانی‌ با مشکل مواجه شده‌ شده‌اند. در کل سینما نیازمند مخاطب‌ و برگشت سرمایه است بنابراین باید سریع‌تر فکری به حال این اوضاع کرد.

خبرنگار: تبسم کشاورز

انتهای پیام/

 

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0 بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مهدی صباغ زاده ایتالیا ایتالیا کلوپ همسران رمانتیسم عماد و طوبی تهیه کننده صباغ زاده فیلم ها عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۷۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید

به گزارش همشهری آنلاین، دادگاه تجدیدنظر نیویورک حکم محکومیت «هاروی واینستین» تهیه‌کننده بزرگ سینمای هالیوود، که در سال ۲۰۲۰ به جرم تجاوز جنسی محکوم و زندانی شده بود را لغو کرد و دستور به تشکیل مجدد دادگاه داد. قضات دادگاه تجدیدنظر معتقدند فرآیند دادگاه بدوی واینستین به شکلی بوده که او از محاکمه عادلانه محروم مانده است و به همین علت دادگاه باید مجددا تشکیل شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، اتهام‌های متعدد تجاوز و سوءاستفاده جنسی علیه «هاروی واینستین» که از سوی برخی از شناخته شده‌ترین زنان سینمای هالیوود طرح شده بود، جرقه جنبش (MeToo#) را زد که علاوه بر آمریکا به سایر نقاط جهان هم گسترش یافت.

اکنون دادگاه تجدیدنظر می‌گوید در دادگاه بدوی دادستان‌ها شاهدانی را به دادگاه احضار کرده‌اند که اتهام‌های آنها در شکواییه اصلی علیه «هاروی واینستین» نبوده و به این دلیل فرصت دادرسی منصفانه به متهم داده نشده است. با این حال، تا زمان برگزاری دادگاه جدید، این تهیه کننده سابق هالیوود در زندان باقی خواهد ماند چرا که او اکنون به علت محکومیت به جرم تجاوز در یک دادگاه دیگر در لس‌آنجلس در زندان است.

اتهام‌های گسترده تجاوزجنسی علیه «هاروی واینستین» از سال ۲۰۱۷ علنی شد و تا زمان محکومیت او در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰ زن این غول تهیه‌کنندگی در صنعت سینما را به سوء رفتار جنسی طی چند دهه متهم کردند از جمله ک «اوما ترومن» و «سلما هیاک» دو هنرپیشه معروف هالیوود.

هاروی واینستین یکی از بزرگترین تهیه‌کنندگان سینمای آمریکاست که موفقیت‌های فراوانی به دست آورده است. فیلم‌های او از جمله «سخنرانی پادشاه» و «شکسپیر عاشق» برنده چندین جایزه اسکار شده‌اند.

کد خبر 847386 منبع: ایسنا برچسب‌ها سینمای جهان خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون جهان

دیگر خبرها

  • حکم سینماگر مطرح لغو شد؛ دادگاه مجدد تشکیل می‌شود
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • تهیه کننده مشهور متهم به تجاوز تبرئه شد
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»