Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از تاسیسات زیربنایی مناسب برای تصفیه فاضلاب استفاده از سپتیک تانک­‌ها می‌­باشد. استفاده از سپتیک تانک بدلیل داشتن هزینه­‌ی کمتر از سایر سیستم­‌های تصفیه فاضلاب و راهبری و نگهداری آسان در ارتقای سطح بهداشت و حفاظت از محیط زیست امری ضروری محسوب می­‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از آبراهه، در این متن به بررسی اهمیت وجود سپتیک تانک برای جلوگیری از آلودگی آبهای زیرزمینی، خاک و محیط‌زیست پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج حاصل از این بررسی­‌ها نشان می­‌هد با توجه به حذف میزان قابل توجهی از آلاینده­‌ها در سپتیک تانک­‌های تولیدی شرکت آبراهه زلال و قابلیت نصب سریع و آسان و راندمان مناسب در شرایط خاص و پروژه­‌های مسکونی دور افتاده و مناطق کمتر توسعه یافته می‌تواند در راستای حفاظت از محیط زیست طبق استانداردهای زیست محیطی و احتیاج به سیستم تصفیه مقدماتی مورد توجه قرار گیرد.

هنگامی که در منطقه‌­ای زندگی می‌کنید که خانه شما به تصفیه خانه­‌های فاضلاب شهری دسترسی ندارد، یک سپتیک تانک بخشی ضروری برای حذف پسآب بهداشتی خانه شما و خارج کردن باکتری‌های خطرناک و توزیع آن به یک میدان و نهایتا پس از تصفیه کامل جذب به زمین است.

اغلب اوقات، یک سیستم سپتیک بدون نیاز به سرویس و نگهداری ماهانه به خوبی کار می­‌کند، و این دقیقاً همان چیزی است که باید باشد. با این حال، هنگامی که سیستم سپتیک دچار مشکلاتی می­‌شود، باید فوراً قبل از اینکه وضعیت ناخوشایند برای خانه و دارایی شما و مهمتر از آن محیط زیست ایجاد شود، کاری در مورد آن انجام دهید. برای جلوگیری از مشکلات تعمیرات و معضلات سیستم سپتیک میبایست با مشاوره و نظر مجموعه‌هایی اقدام نمود که تجربه کافی در این خصوص را دارا باشند و معضلات زیست محیطی را بشناسند. شرکت آبراهه زلال بعنوان یکی از با سابقه‌ترین مجموعه­‌های تولیدکننده سپتیک تانک، منهول و دریچه‌های آدم­رو، فیلتربیولژیکی، چربی­گیر استاتیکی و احداث انواع تصفیه خانه‌های بهداشتی و صنعتی و سیستم­‌های تصفیه آب یکی از نخستین شرکت‌های این حوزه تخصصی می‌­باشد.

برای اینکه بدانید چرا یک تانک سپتیک باید سرویس و نگهداری شود، می‌بایست نحوه عملکرد مخزن و نقش آن در سیستم را بدانید. در مخزن جداسازی فاضلاب (سپتیک تانک) مواد زائد جامد به عنوان لجن به پایین مخزن می‌ریزند و فاضلاب سبک ساخته شده از روغن و گریس به عنوان یک لایه کف در قسمت بالایی آن باقی می‌مانند. آب در وسط عمدتاً عاری از مواد جامد است، اما حاوی نیتروژن و مواد شیمیایی فسفر است. لوله‌هایی که از خروجی سپتیک تانک عبور می‌کنند پساب تصفیه شده و بدون مواد جامد را خارج و آن را از طریق میدان سپتیک به داخل زمین هدایت و فیلتر می‌کنند. مواد جامد و چربی­‌ها از مخزن خارج نمی‌شوند. آنها باید دور از زمین نگه داشته شوند تا از بوهای وحشتناک و باکتری‌های مضر که خاک را آلوده می‌کنند جلوگیری بعمل آید. قسمتی از لجن‌ها در اثر عمل باکتری‌ها پوسیده می‌شوند، اما این نمی‌تواند همه آن را از بین ببرد. در نهایت - هر 3 تا 5 سال – مخزن سپتیک تانک باید این لجن را پمپاژ کرده و دفع کند و نسبت به سرویس و اورهال تجهیزات در زمان‌های مقرر اقدام نمود و این به متخصصان سپتیک تانک و مهندسین آب و فاضلاب و عمران برای انجام نیاز دارد.

بدون تخلیه سپتیک، لجن در نهایت ایجاد می‌شود و باعث دو مشکل جدی خواهد شد، ابتدا، لجن می‌تواند شروع به مسدود کردن زهکشی از اطراف خانه کند همچنین باعث مسدود شدن سینک‌ها و مجاری فاضلاب می‌شود و بوی وحشتناکی را وارد خانه می‌کند. حتی ممکن است باعث سرازیر شدن فاضلاب به داخل خانه شود. دوم اینکه لجن شروع به ورود به لایه‌های زمین و خاک می‌کند که نه تنها زمین را آلوده و مسموم می‌کند بلکه به محیط زیست آسیب جدی می‌رساند.

اینکه هر چند وقت یکبار یک مخزن سپتیک تانک به پمپاژ و تخلیه نیاز دارد بستگی به کاربرد آن دارد، اما باید سالی یک بار تعمیر و نگهداری سپتیک را انجام دهید تا آن را بررسی کنید و ببینید آیا مشکل دیگری در حال ایجاد است یا خیر. اگر در برخی استانهای کشور به دلیل بالا بودن سطح آبهای زیر زمینی و یا دژ بودن منطقه و یا تراکم خاک با مشکلاتی از قبیل عدم جذب پسآب در خاک برخورد کردید و اهمیت ویژه نصب سپتیک تانک را برای حفظ محیط زیست کشور صلاح دانستید با ما در ارتباط باشید. نماینده فروش فعال در استان تهران – تهران، استان البرز – کرج، استان فارس – شیراز، استان گیلان – رشت، استان مازندران – نمک آبرود، چالوس، نوشهر، استان اصفهان – اصفهان، استان خراسان – مشهد مقدس جهت فروش انواع سپتیک تانکهای بتنی پیش ساخته و پلی اتیلن، فایبرگلاس و تامین تجهیزات تصفیه خانه های آب و فاضلاب.

برای مشاوره و خرید سپتیک تانک با شماره‌های زیر در ارتباط باشید.
021 44229771
09127309833
http://www.abraheh.com/

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محیط زیست فاضلاب سپتیک تانک تصفیه خانه آب و فاضلاب سپتیک تانک محیط زیست یک تانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۷۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین

داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از تکمیل و افتتاح اولین تصفیه خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز اول تصفیه خانه شریفیه، پیشرفت ۸۵ درصدی تصفیه خانه فاضلاب آبگرم و استفاده از سامانه نانو کلر در سیستم گندزدایی تصفیه خانه فاضلاب تاکستان خبر داد و گفت: این خدمات با هزینه‌ای بالغ بر ۷۸۵ میلیارد ریال صورت گرفته است. 

وی افزود: ۱۱۰۰ کیلومتر شستشوی شبکه فاضلاب شهر‌ها و نیز ویدئو متری ۳۷ کیلومتری شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در سطح استان قزوین انجام شده است.

بیرنوندی در بخش دیگری از توضیحات خود از اتمام ۸ قرارداد مربوط به پروژه‌های فاضلاب، انعقاد ۶ قرارداد جدید و ۱۰ قرارداد در حال انجام خبر داد.

وی، برگزاری مناقصات احداث مدول اول تصفیه خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه خانه نیکویه، احداث لاگون‌های جدید در تصفیه خانه فاضلاب قزوین با مجموع هزینه ۲۷۶۰ میلیارد ریال را از عملکرد‌های سال گذشته برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، عقد قرارداد مطالعات پژوهشی بومی سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان و انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهر‌های قزوین و تاکستان و نیز مطالعات فاضلاب اقبالیه، اسفرورین و چوبیندر، ضیاء آباد و روستا‌های آتان و آکوجان منطقه الموت را از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج