Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت سیزدهم با اقداماتی که طی یک سال گذشته انجام داد موفق شد زمینه گذر بدون خاموشی از تابستان داغ امسال را در اولین سال دولت فراهم کند و بخش خانگی و تجاری، هیچ خاموشی ناشی از ناترازی را در مازندران تجربه نکرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ خاموشی‌‌های پیاپی طی سال گذشته در مازندران به ‌اندازه‌ای شده بود که حتی شاهد قطعی برق بخش خانگی به مدت چهار الی 10 ساعت در روز بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فصل تابستان در سال‌های گذشته با کلید واژه «خاموشی‌های پیاپی» همراه شده بود که از اردیبهشت‌ماه شروع و تا پایان شهریور به طول می‌انجامید و مشترکان صنعتی، کشاورزی و در نهایت مشترکان خانگی را دچار آشفتگی گسترده کرده بود.

دولت سیزدهم با اقداماتی که طی یک سال گذشته انجام داد موفق شد زمینه گذر بدون خاموشی از تابستان داغ سال 1401 را در اولین سال دولت فراهم کند و خوشبختانه بخش خانگی و تجاری، هیچ خاموشی ناشی از ناترازی را در استان تجربه نکرده است.

* پایان خاموشی‌ها با نصب بزرگ‌ترین ترانسفورماتور برق   در همین زمینه، کوروش موسوی تاکامی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با اشاره به موفقیت دولت سیزدهم در تأمین برق تابستان داغ بدون خاموشی، اظهار کرد: نصب بزرگ‌ترین ترانسفورماتور برق قدرت ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت کشور در بابل زمینه پایان خاموشی‌ها در پنج شهرستان مازندران را فراهم کرده است.

وی افزود: این ترانسفورماتور با حمایت همه‌جانبه وزارت نیرو در دولت سیزدهم در ایستگاه پست برق شهدای ناریوران بندپی شرقی شهرستان بابل نصب و این ایستگاه با ظرفیت ۳۸۵ مگاولت آمپر با هزینه ۳۰۰ میلیارد تومان راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با بیان این که  این ترانسفورماتور ظرفیت تامین برق ۱۰۰هزار مشترک برق خانگی را دارد، خاطرنشان کرد: با نصب این ترانس ۳۸۵ مگاولت آمپری، دیگر خاموشی در پنج شهرستان بابل، محمودآباد، بابلسر، قائم شهر و آمل نخواهیم داشت.   * هزینه یک‌هزار و ۳۰۰ میلیاردی دولت مردمی برای توسعه صنعت برق   موسوی‌تاکامی با بیان این که دولت در یک سال گذشته افزون بر یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه صنعت برق در مازندران هزینه کرده است، گفت : با اجرای طرح‌هایی از این دست، خاموشی‌ها در استان به کمترین میزان ممکن رسید و شهروندان مازندرانی نگرانی‌های سال‌های گذشته در ارتباط با قطعی برق نداشتند.

وی با بیان این که مازندران ثبات انرژی در تولید و مصرف برق قرار دارد، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی شاخصی که دولت در صنعت برق استان در یک سال گذشته انجام داد، زمینه توسعه زیرساخت‌ها برای افزایش رفاه شهروندان و ایجاد اشتغال پایدار در استان بیش از پیش فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، تصریح کرد: بازتوانی نیروگاه برق نکا با ظرفیت ۲ هزار و ۳۰۰ مگاوات از دستاوردهای مثبت دولت در استان است و با راه اندازی تصفیه خانه در این نیروگاه و ورود ۶ هزار مترمکعب آب به آن، روند تولید برق در استان اکنون شتاب خوبی گرفته است.

موسوی‌تاکامی با بیان این که ۱۳ طرح زیرساختی در صنعت برق مازندران تا پایان سال‌جاری برنامه ریزی شده است، گفت: با هزینه اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی به طور حتم روند کاهش خاموشی ها در دیگر شهرستان های استان هم به حداقل خواهد رسید.

*هزینه 40 میلیارد تومانی دولت سیزدهم برای نوسازی شبکه برق    در همین راستا، سید کاظم حسینی کارنامی نیز با اشاره به اجرای طرح‌های زیرساختی برای تامین برق در حوزه‌های مختلف صنعتی، خانگی و خدماتی در استان، گفت: ۴۰ میلیارد تومان طی یک سال گذشته از محل اعتبارات ملی و استانی برای نوسازی و بهسازی شبکه توزیع برق استان هزینه شده است. ‎

وی با اعلام این که به طور متوسط سالانه ۴۰ تا ۵۰ هزار مشترک جدید به شبکه مصرف برق مازندران اضافه می‌شود، افزود: توسعه و بهسازی شبکه توزیع برق برای رفع مشکلات و تدوام خدمات‌رسانی به مشترکان در استان ضروری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با بیان این که با برنامه‌ریزی انجام شده امسال خاموشی‌ها در استان در بخش خانگی به صفر رسید، گفت: تفاهم نامه ای برای تعطیلی یک شبانه روز و همچنین فعالیت روزانه ۱۱صبح تا ۱۱ شب در واحدهای تولیدی بین وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت امضاء شد که با اجرای این طرح در کاهش مصرف برق در استان اقدام خوبی صورت گرفت.   حسینی کارنامی تصریح کرد: ۱۱۰ طرح در هفته دولت با اعتبار ۳۴ میلیارد تومانی در استان مازندران به بهره برداری می‌رسد.
 
وی با اشاره به تفاهم نامه وزارت نیرو با وزارت جهاد کشاوزی در راستای اصلاح الگوی مصرف برق، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده کشاورزان در فصل تابستان امسال برای آبیاری مزارع از ساعت ۱۲ تا ۱۷ هر روز می بایست از روشن کردن ادوات برقی خودداری می کردند و در ازای آن به مدت ۱۹ ساعت برق رایگان دریافت کنند که با اجرای این طرح شاهد کاهش مصرف برق در این حوزه در استان هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از اجرای طرح کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه اجرایی و خدماتی استان در تابستان امسال هم خبر داد و گفت: این طرح با جدیت با هوشمندسازی های انجام شده و کنترل برق مصرفی در دستور کار قرار گرفت و تاکنون حدود ۱۰ اداره متخلف در این حوزه تذکر کتبی دریافت کردند و برق برخی از ادارات متخلف هم قطع شد.
گفتنی است با روی کار آمدن دولت مردمی، برنامه ارتقای 35 هزار مگاواتی شامل 15 هزار مگاوات نیروگاه با محوریت دولت، 10 هزار مگاوات نیروگاه با محوریت صنایع و 10 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر به دولت ارائه شد که در قالب این برنامه مقرر شد تا توسعه 6 هزار مگاواتی در سال اول دولت در دستور کار قرار گیرد.
  نکته قابل توجه راجع به برنامه دولت در یک سال اول به عنوان افزایش ظرفیت ساخت نیروگاه آن است که رکورد ساخت نیروگاه در یک سال در کشور شکسته شده است.

با توجه به شرایط مذکور ارتقای 6 هزار مگاواتی زمینه جبران 31 درصدی ناترازی برق را فراهم کرد و نقش ویژه‌ای در تامین برق پایدار بخش خانگی ایفا کرد.

تحقق آرزوی دیرینه با استقرار 3 بالگرد امدادونجات

در دولت سیزدهم، گام‌های موثری در حل چالش‌های دستگاه‌های امدادی و اورژانس مازندران برداشته شده است که در این گزارش به بررسی این عملکرد خواهیم پرداخت.

کمبود پایگاه اورژانس، تجهیزات، آمبولانس و امداد هوایی، سال‌ها  گریبان‌گیر  استان مازندران بود که اثرات سوء فراوانی نیز در کیفیت ارائه خدمات به شهروندان و مسافران برجای می‌گذاشت.

در این میان با توجه به اینکه استان مازندران یک استان گردشگرپذیر با حضور سالانه حدود 20 الی 25 میلیون مسافر محسوب می‌شود، همواره این استان در صدر جدول تصادفات، آمار مرگ و میر و سوانح جاده‌ای، جرح و نقض عضو در سطح کشور قرار دارد و با توجه به ترافیک سنگین در غالب محورهای مواصلاتی این استان به ویژه در پیک مسافرت‌ها، بحث امدادهوایی همواره از مطالبات جدی یک دهه اخیر دستگاه‌های امدادی و اورژانس بوده است که در دولت سیزدهم و با پیگیری‌های جهادی نماینده عالی دولت در استان، گام‌های موثری در این راستا برداشته شد.

* 20 پایگاه شهری و جاده‌ای در مازندران احداث می‌شود

رضا حبیبی‌ساروی رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اقدامات انجام شده این نهاد در دولت سیزدهم، اظهار کرد:  در حال حاضر بیش از 20 پروژه ساخت پایگاه‌های اورژانس 115 شهری و جاده‌ای در دست انجام قرار دارد که از این تعداد، موارد قابل توجهی به دست خیرین استان در حال ساخت است.

وی افزود: هم اکنون یکی از پایگاه‌های نمونه اورژانس استان در بلده به صورت ترکیبی  که در بخش ابنیه با کمک یکی از خیرین منطقه و در بخش تجهیزات تخصصی و آمبولانس با مشارکت اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث مازندران، خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که هم اکنون در استان به شدت احساس نیاز می‌شود، بحث ارتقای تعداد و خدمات اورژانس 115 در شهرهای با ماموریت بسیار بالا نظیر ساری، قائم‌شهر و آمل است.

حبیبی‌ساروی با این توضیح که از دیگر پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده طی این مدت، به شهرستان‌های ساری و چالوس تعلق دارد؛ گفت: در مرکز استان نیز به صورت ترکیبی و  به کمک یکی از خیرین و مشارکت  اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال ساخت یک پایگاه اورژانس در منطقه بلوار کشاورز هستیم که ظرف مدت یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه به احداث و بهره‌برداری از یک پایگاه اورژانس در شهرستان نور طی یک‌سال گذشته اشاره کرد و افزود: پایگاه‌ شهری تنکابن، پایگاه شهری کوی فروردین قائم‌شهر، پایگاه شهری دو بهشهر و پایگاه جاده‌ای نارنجستان آمل از دیگر پروژه‌های در دست اقدامی است که تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث مازندران، پایش تصویری بیمارستان‌های استان را از دیگر اقدامات انجام گرفته طی یکسال اخیر عنوان و اعلام کرد: تاکنون و در فاز نخست، پایش تصویری در 6 بیمارستان استان انجام  و امیدواریم تا پایان امسال با اتمام فاز 2 و 3، این تعداد به 20 بیمارستان برسد.

حبیبی‌ساروی مطرح کرد: حسب ارتقای کیفی و کمی خدمات و توان عملیاتی اورژانس در استان، طی یکسال اخیر 6 دستگاه موتورلانس به ناوگان اورژانس 115 استان اضافه شده است که تا دو ماه آینده این تعداد به 10 دستگاه خواهد رسید.

وی افزود: فاز اول توزیع این موتورلانس‌ها در شهرهای پر ترافیک ساری، قائم‌شهر، آمل اتفاق خواهد افتاد و در نیمه امسال این اتفاق را در شهرهای غربی استان شامل عباس‌آباد، چالوس، نوشهر و سلمان‌شهر شاهد خواهیم بود.

*تجهیز اورژانس مازندران به 10 دستگاه موتورلانس تا پایان امسال

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث مازندران، با بیان اینکه دو پایگاه اورژانس در شهر بابلسر و محور جواهرده به رامسر در حال ساخت است؛ اظهار کرد: با تکمیل و بهره‌برداری این دو پایگاه شاهد بهبود خدمات اورژانس در این منطقه از استان خواهیم بود.

حبیبی‌ساروی، رونمایی از  اطلس مخاطرات و تحلیل 20 ساله  استان را یکی از اقدامات برجسته در سطح ملی برشمرد و گفت: برای نخستین‌بار در کشور مطابق با تکالیف قانونی مدیریت بحران این اطلس تدوین شد تا بتواند مورد استفاده سیاست‌گذاران و دستگاه‌های اجرائی قرار گیرد و خوشبختانه به عنوان نمونه پایلوت کشوری مورد استفاده سایر استان‌های کشور قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: به همت استاندار مازندران خوشبختانه از سال گذشته، امداد هوایی و استقرار 3 بالگرد هوایی امدادونجات در استان ممکن شد که نقش بسزایی در ارائه خدمات مطلوب و تجدید رویه در امدادهای فوریتی ایفا کرد.

* انجام 6 هزار عملیات امدادونجات هلال احمر مازندران   مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران نیز در خصوص اقدامات این نهاد در طی عمر یکساله دولت سیزدهم، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی، مازندران جزو استان‌های پرحادثه و خطرخیز در حوادث جاده‌ای، سیل، برف و بوران و اتفاقاتی نظیر گمشدگی، جنگل و آتش‌سوزی محسوب می‌شود.

مهدی فخاری‌ افزود: طی یک سال اخیر، بیش از 6 هزار عملیات از سوی جمعیت هلال احمر مازندران انجام شده است که با 12.7 درصد و 22.7 درصد بیشترین حادثه کشور را این استان به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع حوادث و تعدد اتفاقات، دستگاه‌های امدادی و جمعیت هلال احمر به تناسب این نیازها وارد عمل می‌شود که در این راستا، 34 پایگاه دائمی در محورهای مازندران مستقر شده است که به صورت شبانه‌روزی اقدامات و خدمات امدادونجات را در حالذ انجام هستند.

فخاری‌ ادامه داد: خوشبختانه داشتن یک بالگرد هوایی کمک بسیار موثری در عملیات‌های جمعیت هلال احمر مازندران با توجه به ترافیک و موقعیت جغرافیایی این استان کرده است.

وی عنوان کرد: طی سال 1400 تا 5 ماهه امسال، عملیات‌های فراوانی در بحث امدادونجات کوهستان به ویژه سوانح رخ داده در ارتفاعات دماوند و علم‌کوه کلاردشت به صورت هوایی انجام گرفته است که منجر به نجات جان آسیب دیدگان و خدمات فوری به مجروحان شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، اعلام کرد: به کمک همین بالگرد، کمک‌های فراوانی چه در حوزه درمانی و چه  آذوقه به سیل‌زدگان اخیر غرب استان و روستاهای بالادست چالوس انجام گرفت.

فخاری‌ مطرح کرد: بیش از 2 هزار امدادگر تخصصی را جهت تیم‌های واکنش سریع تربیت کرده‌ایم تا بتوانیم در شرایط سخت و اتفاقات غیرمترقبه خدمات مطلوبی را ارائه دهیم.

* جذب 32 میلیارد تومان اعتبار، دستاورد سفر رئیس جمهور به مازندران   وی در ادامه با تشگر و قدردانی از حمایت‌های حسینی‌پور استاندار مازندران در امنیت و اهتمام به حوزه امدادونجات استان، تاکید کرد: برای نخستین بار طی چهار دهه از انقلاب در دولت سیزدهم شاهد جذب بیش از 32 میلیارد تومان نقد اعتبار در سفر رئیس جمهور به مازندران بودیم که موجب تجهیز و تکمیل پایگاه‌های امدادونجات ما در کل استان شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، تصریح کرد: در همین راستا، بیش از 7 پروژه عمرانی را کلید زده‌ایم که مهمترین پروژه عمرانی و مجتمع بزرگ آموزشی و درمانی ما در بابلسر با 12 طبقه در حال احداث است که بزرگ‌ترین پروژه جمعیت هلال احمر مازندران طی چهاردهه انقلاب محسوب می‌شود که در دولت سیزدهم رقم خورده است.

فخاری‌،  اجرای طرح ملی خانه هلال را از جمله اقدامات بسیار مهم طی عمر یکساله دولت سیزدهم در استان مازندران برشمرد و متذکر شد: استان مازندران به عنوان استان پیشرو و ابداع کننده این طرح درکشور هم اکنون 320 خانه هلال روستایی و شهری را در استان شکل داده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران طی یک سال گذشته استان مازندران پایگاه اورژانس دولت سیزدهم بهره برداری میلیارد تومان برق مازندران خاموشی ها هزار مگاوات برنامه ریزی خواهد رسید بخش خانگی اجرای طرح انجام شده یک سال مصرف برق تا پایان صنعت برق قائم شهر جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۷۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: چهارمین پایگاه موتورلانس اورژانس استان، صبح امروز در شهرستان مهاباد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، فرزین رضازاده، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در افتتاح مرکز موتور آمبولانس شهرستان مهاباد اظهار کرد: استفاده از دستگاه‌های موتور آمبولانس در کشور و در شهرهای پرترافیک در راستای کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار توسط کارشناسان اورژانس راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در تلاش هستیم با استفاده از موتورلانس‌ها در شهرستان‌های پرترافیک استان و در ساعات پیک ترافیک، شاخص زمانی رسیدن بر بالین بیمار را کاهش دهیم.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: موتورلانس‌ها در شرایط بدی آب‌وهوا اعم از باران و برف به‌دلیل احتمال حادثه برای کارشناسان موتورلانس فعالیت ندارند و در شیفت‌های صبح و عصر فعال هستند.

رضازاده ادامه داد: این پایگاه، نخستین پایگاه موتورلانسی در جنوب استان و شهرستان مهاباد و چهارمین پایگاه موتورلانسی فعال در استان آذربایجان‌غربی است و پیش از این سه پایگاه موتورلانس در مرکز استان فعال شده است.

به گزارش ایمنا، شهرستان مهاباد با دارا بودن ۱۰ پایگاه اورژانس شامل چهار پایگاه شهری، پنج پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه موتورلانس به صورت شبانه‌روزی خدمات اورژانسی را به نیازمندان و مصدومان ارائه می‌دهد.

کد خبر 748662

دیگر خبرها

  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • ساخت سه پایگاه امدادی اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور