Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا نوروزی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تالار شهدای بمباران شیمیایی سردشت که در سال ۱۳۹۷ افتتاح شده بود ولی بدلیل عدم نگهداری مناسب، با وضعیت بسیار بدی مواجه شده بود و بسیاری از تجهیزات آن به علت نبود زیرساخت‌های امنیتی، به سرقت رفته بود.

وی اضافه کرد: با توجه به کمبود قابل توجه تجهیزات و نیاز به تعمیرات اساسی این تالار، در سفر رییس جمهور به استان و سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سردشت در اواخر اردیبهشت، وضعیت تالار مورد بررسی قرار گرفت و اعتبار ویژه‌ای از سوی وزیر برای آن اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: این طرح با توجه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تخصیص ۱۱ میلیارد تومان اعتبار ویژه در روز هفتم تیر سالروز بمباران شیمیایی سردشت مجددا افتتاح و مورد استفاده دوباره قرار گرفت که این اقدام نشان از عزم جدی دولت برای تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی در بخش فرهنگی دارد.

نوروزی همچنین با اشاره به اینکه تالار مرکزی (تالار وحدت) ارومیه هم با نگاه ویژه دولت مردمی سیزدهم به سرانجام رسیده است، گفت: هزینه انجام شده برای این تالار در بین سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۹ حدود ۹۱ میلیارد تومان بود ولی فقط در سال گذشته و امسال با اهتمام دولت سیزدهم، ۸۶ میلیارد تومان برای آن هزینه شد تا راه‌اندازی این تالار مهم مرکز استان را شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: این تالار ۱۸ هزار و ۲۰۰ مترمربع مساحت دارد و شامل ۲ سالن اصلی تخصصی نمایش با بیش از یک هزار نفر ظرفیت و اتاق‌های لازم و تخصصی برای آن و همچنین سالن ویژه موسیقی با ۴۰۰ نفر ظرفیت است.

نوروزی یادآور شد: همچنین در حال حاضر در شهرستان‌های سلماس، پیرانشهر، مهاباد و بوکان نیز اقدامات عمرانی در حوزه‌های فرهنگی شامل تعمیر و تجهیز مجتمع‌های فرهنگی هنری انجام می‌گیرد که نشان می‌دهد به همه استان توجه ویژه‌ای در این بخش صورت گرفته است.

برچسب‌ها مهاباد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ارومیه پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی مهاباد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ارومیه فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۷۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه تبدیل شد

ایسنا/اصفهان فرماندار نایین گفت: با هم‌افزایی، همدلی و همکاری مسئولان شهرستان، استان و کشور، امتیاز بسیار خوب فرمانداری ویژه به نایین رسید.

محمد کریمی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک به مردم این شهرستان در خصوص ارتقای فرمانداری به فرمانداری ویژه، اظهار کرد: فرمانداری ویژه یک‌ اتفاق و امتیاز بسیار خوب برای شهرستان و نتیجه یک هم‌افزایی، همدلی و همکاری صمیمانه حدود یک سال و سه ماهه بود.

وی ادامه داد: این امتیاز ویژه برای شهرستان نایین پیش زمینه تحول و ارتقا و تسریع در امورات شهرستان است.

کریمی با بیان اینکه فرآیند فرمانداری ویژه، تبلوری از همدلی و اتحاد و انسجام مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری بود، گفت: چند ماه پس از حضور اینجانب در شهرستان نایین، طبق صحبت‌های انجام شده با استاندار اصفهان، معاون سیاسی و امنیتی استانداری و نماینده مردم در مجلس، به جمع‌بندی ارتقای فرمانداری به فرمانداری ویژه رسیدیم.

فرماندار نایین ادامه داد: در بهمن‌ماه بود که نامه درخواست و طرح ‌نامه فرمانداری ویژه از فرمانداری به استانداری ارسال شد و در تقسیمات کشوری اداره کل سیاسی استانداری بررسی و ایرادات طرح‌نامه در رفت و برگشت‌ها اصلاح شد و با تأیید معاون سیاسی و امنیتی استانداری در دستور کار شورای معاونین قرار گرفت و پس از تأیید استاندار به وزارت کشور ارسال شد.

وی افزود: در بخش تقسیمات کشوری وزارت کشور نیز ابهاماتی به طرح گرفته و بحث‌های کارشناسی انجام شد و در نهایت در زمان حضور محمدرضا غلامرضا، معاون سیاسی وزارت کشور طرح‌نامه تکمیل و مورد قبول وی و وزیر کشور قرار گرفت و از وزارت کشور به هیئت دولت ارسال شد.

کریمی گفت: در کمیسیون امنیت دفاعی هیئت دولت به صورت مفصل به این طرح‌نامه پرداخته شد و نظر تخصصی وزارتخانه‌ها نیز در این خصوص اتخاذ شد و از این طریق از مدیران کل اصفهان و کارشناسان خبره استانداری و مدیران ادارات نایین در خصوص جمع‌آوری و تکمیل مدارک و مستندات و اقناع وزارتخانه‌ها تلاش شد.

فرماندار نایین، اضافه کرد: پس اعلام نظر مثبت وزارتخانه‌ها، طرح‌نامه به هیئت دولت ارسال و با توجه‌خاص و محبت‌آمیز رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت مورد تصویب قرار گرفت و در روزهای گذشته توسط معاون اول رئیس‌جمهور به وزارت کشور ابلاغ شد.

وی با اشاره به طولانی بودن مسیر این امتیاز ویژه، گفت: در این مدت تلاش شد این موضوع در آرامش کامل فکری و انسجام و همدلی خوب جلو برود و در این موفقیت استاندار، نماینده  مردم در مجلس و معاونان و مدیران و بدنه کارشناسی استانداری اصفهان و کارکنان فرمانداری و مدیران ادارات شهرستان دست به دست یکدیگر دادند و این رخداد مهم پدیدار شد.

کریمی ادامه داد: در مجموعه ‌فرمانداری چند نوبت اعضا و دبیر هیئت دولت را زیارت و اقناع کردیم و چند نوبت برای رفع ابهامات به وزارت کشور سفر و همچنین با معاونین ریاست جمهوری به گفت‌وگو پرداختیم.

فرماندار نایین با بیان اینکه نکته بسیار مهم در ادامه این روند، شیوه نگاه ما به موضوع فرمانداری ویژه است، گفت: فرمانداری ویژه اولویت بسیار خوبی برای شهرستان است و نایین پس از کاشان و نجف‌آباد، سومین شهرستان استان است که به فرمانداری ویژه تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: با ساختار فرمانداری ویژه اتفاقات خوبی در نایین رقم می‌خورد و باید بدانیم که تثبیت ساختار فرمانداری ویژه در شهرستان و ارتقای چارت ادارات و جذب نیروی انسانی و دیگر موارد نیازمند زمان است. تبدیل جایگاه برخی از مدیران به معاون مدیرکل و تغییر ساختارها، فرآیندی زمان‌بر است.

فرماندار نایین عنوان کرد: هیجان‌زدگی یا بی‌تفاوتی نسبت به این موضوع، اشتباه است و باید واقعیت را ببینیم و واقعیت این است که باید این ظرفیت اسمی و بالقوه به فعل تبدیل شود و خادمان مردم در دولت، از روز ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور پیگیر هستند.

وی ضمن تقدیر ویژه از نوع نگاه و توجه رئیس‌جمهور به شهرستان نایین، تأکید کرد: این نوع نگاه مثبت رئیس‌جمهور به شهرستان نایین جای تقدیر و تبریک دارد و این نوع نگاه عدالت محورانه دولت به مناطقی که دارای محرومیت‌هایی از نظر امکانات هستند را نشان می‌دهد.

کریمی تصریح کرد: موفقیت و اعتلای یک شهرستان به همراهی و در میدان بودن مردم است؛ مهم‌ترین و اصلی‌ترین مؤلفه پیشرفت و سرمایه فوق ویژه ما مردم، خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز هستند که از هر پشتوانه‌ای یا اسمی و ساختاری با ارزش‌تر هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارش‌ها در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود/ثبت ۲۶ میلی‌متر بارندگی در سردشت
  • فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه تبدیل شد
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت