Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام لطیفی روز سه شنبه در آیین مبادله تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش با شرکت کاغذ سازی راشاکاسپین ایرانیان برای تامین مقوای مورد نیاز برای جلد کتاب‌های درسی با بیان اینکه سالانه چهار هزار و ۳۰۰ تن مقوا برای جلد کتاب‌های درسی در کشور نیاز است، گفت: هر ساله مناقصه‌ای برای تأمین این نیاز برگزار می‌شود؛  اما  تا کنون هیچ شرکتی از داخل کشور در این مناقصه‌ها حضور نداشت، ولی امسال شرکت کاغذ سازی راشاکاسپین اعلام کرد که توان تولید مقوای مورد نیاز را دارد و از آنجا که رویکرد سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی این بوده که از تولید داخل حمایت کند، تفاهم نامه‌ای با این واحد تولیدی امضاء شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه از این پس ۱۰۰ درصد مقوای مورد نیاز جلد کتاب‌های درسی در داخل کشور تأمین خواهد شد، افزود: وزارت آموزش و پرورش سالانه حدود ۱۴۷ میلیون جلد کتاب درسی در کشور چاپ می‌کند.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش همچنین به تأمین کاغذ مورد نیاز چاپ کتاب‌های درسی نیز اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته نزدیک به ۴۵هزار تن کاغذ برای مصرف در این بخش استفاده می‌شد که امسال ۳۰هزار تن یعنی دو سوم نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

حجت الاسلام لطیفی با بیان اینکه خودکفا شدن در تامین مواد مورد نیاز چاپ کتاب‌های درسی، ما را از گرفتاری‌های واردات رها می‌کند، ادامه داد: مهم‌ترین موضوع در این خصوص، اتکا به توان داخلی است و این موجب صرفه جویی ارزی و اشتغال در کشور می‌شود.

او در ادامه به محتوای جدید کتاب‌های درسی هم اشاره کرد و ادامه داد: در این خصوص هم اقدامات کوتاه مدت و هم بلند مدت را در دستور کار داریم، برای مهر ۱۴۰۲ در محتوای برخی کتاب‌ها اصلاح و تغییر خواهیم داشت و طی ۲ تا سه سال آینده نیز در محتوای کتاب‌ها تغییر جدی ایجاد خواهد شد.

مجتمع کاغذ سازی راشا کاسپین ایرانیان که در حال حاضر بزرگترین کارخانه کاغذسازی ایران با ظرفیت تولید سالانه ۱۷ هزار تن می‌باشد، در سال ۱۳۹۵ با سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در شهرک صنعتی شماره یک شهر زنجان تأسیس شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راشاکاسپین تولید داخلی آموزش و پرورش کتاب های درسی مورد نیاز جلد کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن‌نژاد امروز دوشنبه در بازدید از شبکه آبیاری و زهکشی سد «حوضیان»، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف شرکت آب منطقه‌ای لرستان، مطالعه، طراحی و اجرای پروژه‌های مختلف تأمین آب شامل سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و انتقال آب، ساخت ایستگاه‌های پمپاژ و کانال‌های آبرسانی مطابق سیاست‌ها و برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب وزارت نیرو است.

وی بیان داشت: پروژه شبکه انتقال آب «حوضیان» باهدف توسعه و تأمین آب دو هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دیم منطقه با دستگاه آبیاری بارانی در دست اجرا است، طول اصلی خط انتقال این پروژه ۱۱ کیلومتر است و برای مصارف کشاورزی میزان تخصیص ۱۳.۷ میلیون مترمکعب و جهت مصارف صنعت، دو میلیون مترمکعب آب در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، تصریح کرد: این پروژه هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن ۲۰۰ میلیارد ریال موردنیاز است.

کد خبر 6090947

دیگر خبرها

  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین