Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، افشین امیری شامگاه سه شنبه در افتتاحیه اجلاس بین المللی پیرغلامان که در کاروانسرای بیستون استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه به عنوان شاهراه عتبات عالیات و دروازه‌ای به سوی نجف و کربلا افتخار میزبانی از ذاکرین اهل بیت (ع) را داشته تا در برپایی این مراسم صاحب سبک و رسوم منحصر به فرد عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه قیام عاشورا سرمشقی و الگویی برای همه آزادمردان است، افزود: نهضت عاشورا به عنوان یک پیام مهم وظیفه ایست که باید همگی در راستای انتقال آن تلاش کنند که در این عرصه نیز مداحی بیانگر پیام حماسه عاشورا و مقاومت در مقابل تهدیدات استکبار عمل می‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه تصریح کرد: مداحان در واقع در جایگاهی هستند که مانند چراغی هدایتگر، کشتی نجات و الگویی برای عزت و شرافت بوده که می‌تواند در مقام و جایگاه خود روشنگری داشته باشد.

امیری با بیان اینکه در نوزدهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی شعار آن کرمانشاه دروازه کربلا است، گفت: کرمانشاه از یکم تا سوم شهریور میزبان نوزدهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی است که با حضور ۳۰۰ مهمان داخلی و خارجی از سراسر کشور و ۱۵ کشور خارجی میزبانی خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به تشکیل یازده کمیته برای برپایی این اجلاس، خاطر نشان کرد: با همکاری تمامی مسئولین و دستگاه‌های استان به ویژه کمک‌های رئیس سازمان صدا و سیما، حمایت‌های نماینده ولی فقیه و آیت الله عراقی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و تلاش‌های استاندار کرمانشاه در زمانی کوتاه موفق به فراهم کردن امکانات و ملزومات این اجلاسیه شدیم.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه ادامه داد: ترویج نهضت عاشورایی و نهضت امام حسین (ع) از ملزومات است و مداحان و ذاکرین اهل بیت یکی از قشرهای تأثیر گذار هستند که امروز در دروازه نجف افتخار تجلیل و گرامیداشت آنها را خواهیم داشت.

امیری به برگزاری دومین روز از مراسم در تکیه معاون الملک اشاره و عنوان کرد: طی این مدت سه روزه روضه‌های خانگی در استان کرمانشاه و همچنین عزاداری در مسجدها و حسینیه‌ها برگزار می‌شود و در نهایت اختتامیه این اجلاس نیز در سوم شهریور ماه در مسجد عمادالدوله کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی رونمایی از کتاب پنج جلدی تقویم آئین ماه‌های قمری را از برنامه‌های این اجلاسیه دانست و گفت: در این مراسم سه روزه علاوه بر رونمایی از این کتاب تجلیل از مداحان و پیرغلامان ملی و بین المللی، تجلیل از شاعران اهل بیت (ع) و انقلاب، تجلیل از مفاخر ادبیات آئینی استان و تجلیل از خانواده مداحان مرحوم را نیز خواهیم داشت.

کد خبر 5571356

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه اجلاس پیرغلامان حسینی امام حسین ع بوشهر هفته دولت ویروس کرونا کرمانشاه اربعین حسینی گرگان خطبه های نماز جمعه اربعین 1401 آمار کرونا شیوع کرونا اردبیل مشهد خراسان رضوی قزوین استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۷۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیبت قمری آنتارس چه زمانی رخ می‌دهد؟

ماه شنبه هشتم اردیبهشت از مقابل ستاره آنتارس عبور می‌کند و غیبت ماه ایجاد می‏‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ماه شنبه -هشتم اردیبهشت- از مقابل سیاره آنتارس (آلفا اسکورپی) عبور می‌کند و یک غیبت ماه ایجاد می‌کند که از آسیا و آفریقا قابل مشاهده است، این غیبت فقط در بخشی از جهان مشخص است، زیرا ماه آنقدر به زمین نزدیک است که موقعیت آن در آسمان تا دو درجه در سراسر جهان متفاوت است. متأسفانه این پدیده از اصفهان قابل رصد نیست.

اختفای ماه فقط از بخش کوچکی از سطح زمین قابل مشاهده است؛ از آنجایی که ماه بسیار نزدیک‌تر از دیگر اجرام آسمانی به زمین است، موقعیت دقیق آن در آسمان با توجه به موقعیت دقیق افراد در زمین، به دلیل اختلاف منظر بزرگ آن متفاوت است.

پدیده غیبت قمری آنتارس از اصفهان قابل مشاهده است، به طوری که غیبت ماه از ساعت ۲۲:۳۳ در جنوب شرقی آسمان در ارتفاع ۱۱.۳ درجه آغاز می‌‏شود و ظهور مجدد آن حدود ساعت ۲۳:۰۰ در ارتفاع ۱۵.۴ درجه است؛ در این زمان ماه شش روزه است و ۹۲ درصد روشنایی دارد.

کد خبر 748217

دیگر خبرها

  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • مدال آوران شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا گیلان در مراسمی تجلیل شدند
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • غیبت قمری آنتارس چه زمانی رخ می‌دهد؟