Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:45:41 GMT

ماجرای نامه‌ شهید لاجوردی به آیت‌الله ریٔیسی

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۷۸۹۲

ماجرای نامه‌ شهید لاجوردی به آیت‌الله ریٔیسی

به گزارش ایرنا از موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی، در تاریخ انقلاب، نام اسدالله لاجوردی با موضوعات و نام‌های مختلفی گره خورده‌ است. اولین ماه‌های پس از پیروزی انقلاب، اولین گروهی که دست به ترور سران نظام زد، فرقان بود که اردیبهشت ۵٨ را با خون قرنی و مطهری گلگون کرد. هشت ماه بعد وقتی اعضای جوان و کم سن و سال فرقان دستگیر شدند، میزبانشان اسدالله لاجوردیِ چهل و چندساله بود که تا همین پارسال جزو زندانیان رژیم شاه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاجوردی که تجربه چندسال زندانش باعث شده بود جریانات فکری مختلف را بشناسد، همان روزهای اول دریافت بدنه‌ی نوجوان و جوان فرقان، ناآگاهانی هستند که در مسیر غلطی گرفتار شده‌اند. این شد که آقای دادستان پرونده فرقان، برایشان پدری کرد. با آنها هم‌سفره شد، گپ زد، بحث عقیدتی کرد، پای شبهات عقیدتیشان نشست و پاسخ گفت، کتاب داد، خلاصه صبح تا شب و شب تا صبح با آنها زندگی کرد تا برسند به اینکه انتخابشان اشتباه بوده است. نتیجه اینکه تعداد قابل توجهی از بچه‌های فرقان، تواب و پس از مدت کوتاهی، آزاد شدند.

لاجوردی که آنها را خوب می‌شناخت و می‌دانست توبه‌شان واقعی است، در سال‌های بعد هم هوایشان را داشت. در پیدا کردن شغل و استخدام، در گرفتاری‌های زندگی. اوایل دهه هفتاد، یکی از بچه‌های فرقان ناگهان متوجه شده بود به بهانه‌ یک موضوع فرعی، پرونده اش را مجددا به جریان افتاده است. لاجوردی که حالا ریٔیس سازمان زندان‌های کشور بود دست به قلم شد و به دادستان تهران نامه نوشت و به صدق و سلامت او شهادت داد. 

اول شهریور ١٣٧٧ که منافقین، لاجوردیِ شصت و چندساله را در حجره کوچک روسری فروشی اش شهید کردند، شاید کمتر کسی حواسش بود بچه‌های فرقان هم داغدار مردی هستند که مسیر زندگی‌شان را تغییر داد.

شهید لاجوردی در سال ۱۳۱۴ در تهران متولد شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ۱۳۶۳ عهده دار مسئولیت دادستانی انقلاب اسلامی بود. وی از سال ۱۳۶۸ به عنوان دومین رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور برگزیده شد و قریب به یک دهه این مسئولیت را به عهده داشت.
 

برچسب‌ها منافقین تروریست آیت‌الله رئیسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منافقین تروریست آیت الله رئیسی منافقین تروریست آیت الله رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره یک طرح

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سایت رهبری، رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص جزئیات حرکت هم‌افزای ملی زندگی با آیه‌ها، نکات زیر را مرقوم فرمودند:

بسمه تعالی

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.

پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی‌ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.

در باب قرآن، کار لازم ابتدایی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902386

دیگر خبرها

  • ۵۳ نکته از نامه‌ای برای زندگی
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره یک طرح
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
  • ◄ بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند‌
  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسئولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسوولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه یکی از مسئولان
  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی