Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@17:14:46 GMT

توزیع ۲۲۰۰ تن گوشت قرمز و مرغ در مازندران

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۷۹۵۱

توزیع ۲۲۰۰ تن گوشت قرمز و مرغ در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران با تشریح گوشه‌ای از عملکرد یکساله این مجموعه در دولت سیزدهم، از توزیع ۲۲۱۲ تن گوشت قرمز و مرغ توسط این اداره کل از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

رضا غلامی در جمع خبرنگاران درباره مهمترین و شاخص ترین اقدامات انجام شده اداره کل پشتیبانی امور دام مازندران در یکسال گذشته دولت سیزدهم، گفت: یکسال گذشته ۱۵۳ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغ گوشتی استان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میانگین تعداد جوجه ریزی در ۴ ماه نخست امسال ۱۳ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۷۱۱ قطعه بود، افزود: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹.۵ درصد رشد داشت.

این مسئول با اشاره به کاهش مصرف گوشت مرغ، تداوم بسته های حمایتی از جمله ادامه خرید گوشت مرغ را ضروری دانست و گفت: با توجه به جوجه ریزی بالای مرغ گوشتی و افزایش قیمت گوشت مرغ و کاهش مصرف آن، این اداره کل از ابتدای امسال تاکنون نسبت به انعقاد قرارداد خرید ۱۰ هزار و ۸۱۰ تن گوشت مرغ با اتحادیه، شرکت های تعاونی، زنجیره های تولید و تولیدکنندگان عمده اقدام کرد که نسبت به قرارداد سال گذشته ۱۲۸ درصد رشد داشت.

وی کل ارزش گوشت مرغ تحویلی در سال جاری را ۴۸۸ میلیارد تومان اعلام کرد که تاکنون ۴۱۰ میلیارد تومان معادل ۸۵ درصد بهای آن پرداخت و مابقی پس از تامین اعتبار پرداخت می شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران با اشاره به توزیع بیش از ۲۲۱۲ تن گوشت قرمز و مرغ در استان در سال جاری تاکنون، افزود: امسال تاکنون بیش از ۸۴۴ تن گوشت قرمز و ۱۳۶۸ تن گوشت مرغ در استان توزیع شد که گوشت قرمز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵۱ درصد افزایش و گوشت مرغ نیز ۷۶ درصد از کل توزیع سال گذشته بود.

وی با اشاره به افزایش قیمت اقلام پروتئینی برای طرح مردمی سازی یارانه ها و کنترل بازار، گفت: از ۲۲ اردیبهشت ماه امسال ۱۲۰۰ تن گوشت مرغ و ۴۰۰ تن گوشت قرمز سهمیه برای توزیع اختصاص یافت که بدلیل عدم کشش بازار با قیمت جدید (۴۸ هزار تومان) تنها ۹۲ تن گوشت مرغ توزیع شد اما گوشت قرمز به مقدار ۳۹۶ تن یعنی تقریبا کل سهمیه جذب و توزیع شد.

غلامی ادامه داد: برای ایام محرم و صفر نیز ۱۲۰۰ تن گوشت مرغ و ۲۰۰ تن گوشت قرمز برای توزیع در سطح استان در نظر گرفته شد که تاکنون ۱۸۵ تن گوشت قرمز و ۸ تن گوشت مرغ منجمد تحویل عاملین خرید شد.

وی با بیان اینکه برای تنظیم بازار سایر استان ها نیز امسال از محل موجودی سال قبل و خرید سال جاری ۷۰۰۰ تن گوشت مرغ منجمد به سایر استان ها ارسال شد، افزود: امسال تاکنون نیز ۱۰ هزار تن گوشت مرغ گرم تحویل نمایندگی شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران شد و سال گذشته هم ۳۶ هزار و ۳۱۵ تن گوشت مرغ گرم به میادین تهران ارسال شد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران درخصوص توزیع نهاده های دامی، اظهار کرد: سال گذشته ۳۸۰ هزار تن نهاده دامی از طریق این اداره کل بین دامداران و مرغداران استان توزیع شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۳۳ درصد رشد داشت، همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۴ هزار و ۶۱۸ تن نهاده دامی در استان توزیع شد.

وی درباره واردات نهاده های دامی (ذرت و جو)، گفت: واردات نهاده های دامی از سال ۹۶ از کشورهای همسایه شمالی به بنادر استان (امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر) آغاز و تاکنون یک میلیون و ۵ هزار تن نهاده از این بنادر ترخیص و به ۱۸ استان کشور ارسال شد.

این مسئول افزود: طی سال های گذشته تاکنون ۱۳۶ فقره پروانه گمرکی کالاهای اساسی نهاده های دامی به وزن ۳۶۹ هزار تن ترخیص و به سایر استان های کشور ارسال شد.

غلامی تصریح کرد: با واردات نهاده های دامی از کشورهای همسایه شمالی علاوه بر تامین بخشی از نیاز کشور به کالاهای اساسی از کریدور شمال به جنوب، موجب افزایش فعالیت بنادر و ایجاد اشتغال در استان و کاهش هزینه حمل کالا در استان های شمالی کشور شد.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تولید گوشت شرکت پشتیبانی امور دام نهاده های دامی تن گوشت قرمز امسال تاکنون تن گوشت مرغ سال گذشته توزیع شد ارسال شد اداره کل سال قبل هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۷۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 748248

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول