Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جریان الحکمه عراق از گروه‌های سیاسی این کشور خواست برای بیان نظرات خود راه‌های قانونی و قانون اساسی و عرف دیپلماتیک را درپیش بگیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری عراقی "واع"، عمار الحکیم، رئیس جریان الحکمه عراق در دیدار با فؤاد حسین، وزیر خارجه این کشور درباره تحولات سیاسی و نقش گروه‌های سیاسی در پایان تنش‌های کنونی و عمل به قانون و قانون اساسی بحث و تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: نهاد قضایی یکی از ارکان ثابت نظام سیاسی و جامعه است و تعدی به آن عراق را وارد آشوبی می‌کند که پیامدش گریبانگیر همگان خواهد شد. باید با برخی برخوردهای شخصی که به وجهه عراق و جایگاه بین المللی و منطقه‌ای آن آسیب می زند مقابله شود.

الحکیم بر اهمیت حضور عراق در نشست سران عربی در الجزایر و موضع عراق نسبت به آرمان‌های عربی و اسلامی تأکید کرد.

در همین راستا، ائتلاف دولت قانون عراق با رهبری نوری مالکی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در سایه شرایط کنونی و بن بست سیاسی و تعطیلی قوه مقننه، دستگاه قضایی امروز با تجاوز و تعدی مواجه شده است و این تجاوزات در سایه ناتوانی واضح دولت از انجام مأموریت‌های خود درباره حمایت از دستگاه قضایی صورت گرفته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما با چنین تجاوزی مخالفیم. باید تمام گروه‌های ملی همه امکانات خود را برای دفاع از قانون اساسی و حق ملت عراق و حاکمیت کشور و امنیت شهروندان برای مقابله با چنین تعدی خطرناکی به کارگیرند. ما از گروه‌های امنیتی نیز می‌خواهیم به مسئولیت خود عمل کنند تا در کارنامه آن‌ها چنین نقض و کوتاهی ثبت نشود.

در این بیانیه تأکید شده است: ما از جریان صدر می‌خواهیم عقل و خرد خود را به کارگیرد. همچنین از تمام طرف‌های سیاسی که اعتراضی دارند می‌خواهیم راه‌های قانونی را در پیش بگیرند و از انجام هرگونه اقدام خرابکارانه‌ای که امنیت و ثبات کشور را در معرض خطر قرار دهد خودداری کنند. ما از جامعه بین المللی می‌خواهیم با تمام نقض‌ها علیه دموکراسی مخالفت کنند.

صبح سه‌شنبه صدها نفر از حامیان جریان صدر با برپایی چادرهای تحصن در مقابل ساختمان شورای عالی قضایی عراق در بغداد، تجمع کردند.

تصمیم حامیان جریان صدر برای تحصن در مقابل ساختمان شورای عالی قضایی عراق پس از آن اتخاذ شد که این شورای یکشنبه هفته گذشته (۲۳ مرداد) در پاسخ به درخواست رهبر جریان صدر برای انحلال پارلمان این کشور، اعلام کرد که این اقدام خارج از چارچوب اختیارات شورای عالی قضایی است.

به دنبال این تحرکات حامیان صدر، شورای عالی قضایی و دادگاه فدرال عراق نیز با برگزاری جلسه‌ای اعلام کردند که فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند که در نهایت با عقب‌نشینی حامیان جریان صدر از مقابل ساختمان شورای عالی قضایی طی شامگاه سه شنبه به درخواست مقتدص صدر، دستگاه قضایی نیز اعلام کرد که فعالیتش را از امروز ازسر می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تشکیل دولت عراق شورای عالی قضایی قانون اساسی جریان صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۷۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عاقل منش» عضو شورای شهر رشت شد

پس از تعلیق شش ماهه علیرضا تاج شهرستانی از سوی مقام قضایی، محمدحسن عاقل منش رسما به عنوان عضو جدید و جایگزین وی در شورای اسلامی شهر، معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، در جلسه علنی امروز_ یکشنبه نهم اردیبهشت_ شورای اسلامی شهر رشت، محمدحسن عاقل منش به عنوان عضو جدید شورای رشت جایگزین علیرضا تاج شهرستانی معرفی شد و پس از قرائت سوگندنامه برای چهارمین بار به طور رسمی فعالیتش را به عنوان یکی از منتخبان مردم رشت در شورای اسلامی شهر آغاز کرد.

پس از تعلیق شش ماهه علیرضا تاج شهرستانی عضو شورای اسلامی شهر رشت از سوی مقام قضائی، محمدحسن عاقل منش عضو علی‌البدل شورا با تأیید فرمانداری شهرستان رشت وارد شورای اسلامی شهر شد.

در این جلسه امروز، محمدحسن عاقل‌منش با رأی قاطع اعضای شورای شهر رشت به عضویت کمیسیون‌های فرهنگی، بهداشت، برنامه و بودجه و ماده ۱۰۰ درآمد.

کد خبر 748809

دیگر خبرها

  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • جلسه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • نشست همدلی و همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می شود
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • «عاقل منش» عضو شورای شهر رشت شد
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد