Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمدمهدی فداکار شامگاه اول شهریور ماه و در آستانه آغاز هفته دولت در گفتگوی ویژه سیمای مرکز کرمان گفت: عمده بار اجرایی در کشور بر عهده دولت است، اگرچه اتفاقات کشور محصول همکاری همه قوا است.

او هفته دولت را فرصتی برای یادآوری آرمان‌ها و بیان اقدامات دولت دانست و افزود: هفته دولت از دوم شهریور ماه با گلباران مزار شهدا در سراسر کشور از سوی مدیران آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 استاندار کرمان سرکشی و دیدار با خانواده شهدا، افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌ها در سطح استان و برپایی میز‌های خدمت در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه را از جمله برنامه های هفته دولت در کرمان عنوان کرد. 

او حضور وزیر علوم و مجموعه استانداری را در نماز جمعه شهر کرمان و میز خدمت از دیگر برنامه‌های هفته دولت نام برد.

فداکار تصریح کرد: دولت سیزدهم در شروع کار، شرایط خاص و سختی را شاهد بود، کاهش فروش نفت، بدهی دولت به صندوق توسعه و تورم بالای ۵۰ درصد و رشد بی سابقه نقدینگی را داشتیم.

فداکار افزود: دولت با ۲۹۰۰ میلیارد تومان بدهی به صندوق توسعه ملی روبه‌رو بود و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق فروخته شده دولت قبل را باید ماهانه پرداخت می‌کرد.

او تصریح کرد: سالانه باید ۱۸۰ هزار میلیارد تومان بابت فروش اوراق از سوی دولت پرداخت شود که سهم استان کرمان میانگین حدود ۶ هزار میلیارد تومان است که این میزان رقم پرداختی حدود ۲ برابر بودجه عمرانی استان است که متاسفانه در این حوزه هزینه می‌شود.

استاندار کرمان به بهره‌وری منفی کشور در آغاز به کار دولت سیزدهم اشاره داشت و گفت: نرخ رشد سرمایه‌گذاری کشور در ابتدای دولت منفی ۴ درصد بود و این در حالی است که طبق اسناد بالادستی این نرخ باید در سال ۹۹ حدود ۲۰ درصد باشد.

او اضافه کرد: اگر طبق برنامه ششم توسعه به مدت ۵ سال، سالانه ۸ درصد رشد اقتصادی داشته باشیم، تازه به حجم اقتصادی سال ۹۰ بر می‌گردیم که خود نشان دهنده شرایط سخت و دشوار کشور برای دولت سیزدهم بود.

فداکار بیان داشت: فشار‌ها ادامه دارد؛ اما دولت توانست اوضاع را مدیریت کند.

او به اقدامات دولت سیزدهم در یک سال گذشته اشاره داشت و گفت: دولت با توقعات و انتظاراتی متناسب با شعار‌ها و واقعیت‌های جامعه مواجه بود و  بنایراین چند اقدام مهم شکل گرفت.

مقام عالی دولت در استان کرمان تصریح کرد: نخستین مسئله تهیه واکسن کرونا با توجه به تعداد بالای مبتلایان و فوتی‌ها، تعطیلی بسیاری از اصناف و آسیب جدی به آن‌ها بود که خوشبختانه تزریق واکسن به خوبی انجام و بیماری کنترل شد.

استاندار کرمان گفت: ارتباط اقتصادی با کشور‌های همسایه به بیش از ۲۰ درصد با تراز مثبت بازرگانی رسید. مدیریت مصرف برق نیز انجام و تابستان امسال با کمترین مشکل در خاموشی منازل مواجه بودیم، ضمن اینکه مصرف برق در بخش صنعت و کشاورزی کنترل شده بود.

او به حذف ارز ترجیحی نیز اشاره داشت و افزود: رانتی که از این طریق ایجاد می‌شد، حذف شد. تولید کنندگان در کشور امیدوارتر شدند، امکان رقابت فراهم آمد. به طوری که تنها در مورد روغن شاهد هستیم تولیدکنندگان به دنبال کاشت کلزار هستند که صرفه اقتصادی دارد.

فداکار  همچنین از افتتاح بیش از ۶۰۰ پروژه در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۵۴۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: ۶۴ درصد این پروژه‌ها اعتبار ملی داشتند، ۳۱ درصد از منابع استانی و ۵ درصد از منابع ملی استانی شده اند.

او  بیشترین تعداد پروژه‌های افتتاحی را در بنیاد مسکن، نوسازی مدارس و مخابرات و بیشترین اعتبار را در پروژه‌های شرکت گاز، برق منطقه‌ای و منابع طبیعی عنوان کرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه بزرگ ترین پروژه هفته دولت امسال در استان کرمان، افتتاح نیروگاه زرند خواهد بود، بیان داشت: بخش عمده‌ای از اعتبار پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت امسال در حوزه گازرسانی است که ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

فداکار با بیان اینکه شرکت گاز استان کرمان ۳۰ درصد از تعهدات برنامه‌های خود جلوتر رفته است، افزود: پروژه‌های افتتاحی گازرسانی هفته دولت امسال شامل ۷ شهر و صنایع و گلخانه‌ها در ۲۰ شهرستان است.

او  به اجرایی شدن برخی از مصوبات سفر ریاست جمهوری در استان نیز پرداخت و گفت: ۲۱ هزار میلیارد تومان مصوبات سفر بود که شامل ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار و ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف است.

استاندار کرمان گفت: دولت آماده است که یک هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های سفر که دارای پیشرفت فیزیکی بالا  هستند و به فوریت به بهره‌برداری می‌رسند، از جمله حوزه آموزش و پرورش، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، جاده‌هایی که در سیل آسیب شدیدی دیدند و مجتمع فرهنگی هنری در قلعه‌گنج واریز کند.

او  بیان کرد: آبرسانی به شهر‌های استان کرمان نیز یکی دیگر از اولویت‌های استان است که بدین منظور طرح‌های آبرسانی به شهر‌های شمالی استان از محل انتقال آب از خلیج فارس به صنایع در دستور کار است و امیدواریم سال آینده آب صنعت برای مصرف شرب به کرمان برسد که بدین منظور  ۳۰ میلیون مترمکعب برای کرمان و رفسنجان برداشت خواهد شد.

مقام عالی دولت در استان کرمان در خصوص طرح‌های اشتغال زایی گفت: اشتغال محصول سرمایه‌گذاری است و با آغاز پروژه‌هایی از جمله مصوبات سفر و طرح‌های در دست اقدام، رونق در حوزه‌های مختلف ایجاد می‌کند.

او ابراز داشت: بخشی از اشتغال نیز به همت شرکت‌های بزرگ استان به عنوان پیشران اقتصادی ایجاد می شود که در حال حاضر ۲۰ هزار میلیارد تومان از سوی شرکت صنعتی معدنی گل گهر  برای پروژه ای در بردسیر در حال اجرا است. همچنین شرکت ملی مس ایران نیز پروژه بزرگ توسعه‌ای در دست اقدام دارد که عمده این افزایش پروژه یک میلیون تنی مس در استان کرمان خواهد بود.

فداکار تصریح کرد: ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری غیردولتی در استان در دست اجرا است که اشتغال زایی خوبی را به همراه دارد و شاخص‌های استان را در این زمینه افزایش می‌دهد.

استاندار کرمان در خصوص استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها گفت: صنایع و دانشگاه‌های بزرگی در استان داریم که می‌توانند به کمک هم آیند و فعالیت‌های دانش‌بنیان را دنبال کنند.

وی افزود: قانون جهش تولید و دانش بنیان هم ظرفیت خوبی ایجاد کرده که شرکت‌ها و صنایعی که سرمایه‌گذاری‌های دانش بنیان دارند از معافیت‌های حقوق دولتی بهره‌مند شوند.

فداکار گفت: دولت به دنبال خدمت‌رسانی است و مدیران شأنی غیر از خدمت‌گذاری ندارند و امیدواریم بتوانیم وظیفه خودمان را به درستی انجام دهیم. دولت عزم جدی بر تلاش شبانه‌روزی برای خدمت به مردم دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمان هفته دولت اشتغال زایی وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۸۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 بزودی؛ افتتاح قطعه سوم کمربندی نسیم شمال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، انتظاری، معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین خبر داد: قطعه سوم کمربندی نسیم شمال حد فاصل چهارراه میرزا کوچک خان تا بلوار شهید باهنر با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال و به طول دو هزار و۴۰۰ متر روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت افتتاح می‌شود.

وی، بهسازی وضع موجود، تعریض معبر، اصلاح شعاع قوس‌ها و اصلاح آبرو‌های معبر را از اهداف اجرای این پروژه برشمرد.

انتظاری اضافه کرد: ۳۰ هزار مترمکعب خاکبرداری،۳۲ هزار متر مکعب راکفیل ریزی،۸ هزار متر مکعب بیس تثبیتی و ۹ هزار تن آسفالت در این پروژه اجرا شده است.

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین افتتاح می‌شود
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان افتتاح شد
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • افتتاح پروژه مجتمع آبرسانی شهرآباد شهرستان بردسکن
  •  بزودی؛ افتتاح قطعه سوم کمربندی نسیم شمال
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر