Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- روز گذشته دیدار سمپدوریا و یوونتوس در هفته دوم سری آ با تساوی 0-0 به پایان رسید. پس از این بازی، انتقادات زیادی به سبک بازی یوونتوس و سیستم های تاکتیکی الگری وارد شد.
به گزارش آریا، در یک بازی خواب‌آور، یوونتوس و سمپدوریا در لوئیجی فراریس به تساوی بدون گل رسیدند تا همین ابتدای کار، یووه دو امتیاز از اینتر و ناپولی عقب بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صحبت‌های ماسیمیلیانو الگری پس از تساوی بدون گل یوونتوس و سمپدوریا کاملا قابل پیش‌بینی بود. سرمربی یوونتوس در مصاحبه با DAZN از دو کلین‌شیت متوالی و دفاع خوب تیمش صحبت کرد: بیایید از چیزهای مثبت شروع کنیم؛ ما در دو بازی ابتدایی‌مان گلی نخورده‌ایم. سمپدوریا در نیمه اول خیلی خوب بازی کرد و ما هم کارهای نسبتا خوبی در نیمه دوم انجام دادیم. یک گل زدیم که مردود شد و فرصت‌های خوبی در پایان بازی ایجاد کردیم. کارهای اشتباهی هم انجام دادیم و عقب نشستیم. مثلا عقب عقب رفتن مویزه کین مانع زدن ضربه سر برمر شد که می‌توانست در چارچوب باشد. در فوتبال هیچ‌وقت نباید عقب نشینی کرد و این در بازی با ساسولو هم اتفاق افتاده بود. بد شد که دو امتیاز از دست دادیم. 
عملکرد یوونتوس در این مسابقه بسیار منفعلانه بود و تیم مکس الگری نتوانست موقعیت‌های چندانی را روی دروازه حریف خلق کند. اگرچه مکس الگری این تساوی را به فال نیک گرفت و کلین‌شیت در دو بازی ابتدایی فصل را نشانه‌ای خوب برای پیشرفت تیمش تلقی کرد. این در حالی بود که عملکرد مثلث خط هافبک بیانکونری متشکل از وستون مک کنی، مانوئل لوکاتلی و آدریان رابیو چیزی شبیه به یک فاجعه بود. مانوئل لوکاتلی که قرار است محور اصلی خط هافبک یوونتوس باشد، اصلا عملکرد جالبی در این مسابقه نداشت و نتوانست در امر بازی‌سازی موثر باشد.
پس از ورود فابیو میرتی 19 ساله به جای وستون مک کنی که عملا در بازی گم بود، یووه تقریبا جان گرفت و فابیو میرتی پاس مقابل گل آدریان رابیو را هم به ثبت رساند اما این گل آفساید اعلام شد. تمرکز یووه در این مسابقه، پاس‌کاری در نیمه زمین خودی و اقدام به سانتر و ارسال کات‌بک - معمولا از سوی فیلیپ کوستیچ - بود. به‌واسطه منفعل بودن خط هافبک، بارها شاهد پاس‌کاری‌های آزاردهنده برمر و روگانی به یک‌دیگر بودیم و این دنیلو بود که به گرایش به سمت مرکز، تلاش داشت بازی‌سازی کند که البته توفیق چندانی هم نیافت. 
متئو بونتی، گزارش‌گر، مفسر و آنالیزور مطرح ایتالیایی پس از بازی خسته‌کننده یووه و سمپدوریا با انتشار یک توییت، به عملکرد تاکتیکی بی‌نظم الگری در این مسابقه کنایه زده است. عکس زیر نشان می‌دهد یوونتوس حوالی دقیقه 30 این‌گونه بازی می‌کرد و عملا خط هافبک نداشت. روگانی، یار صاحب توپ در نزدیکی دروازه خودی برای انتقال روبه‌جلو فقط گزینه ارسال پاس بلند را داشت و هیچ هافبکی حتی در محوطه خودی حضور نداشت تا یک گزینه پاس برای روگانی باشد.
دیدن چنین صحنه‌ای، عملکرد دوشان ولاهوویچ در این مسابقه که فقط 9 لمس توپ و 5 پاس داد را قابل توجیه می‌کند زیرا غیر از صحنه پاس عمقی فابیو میرتی، هافبک‌های بانوی پیر در رساندن توپ به مهاجم اصلی تیم‌شان ناتوان بودند. تک موقعیت‌های یووه در این مسابقه با توپ‌ربایی کوادرادو، سانتر مویزه کین و شوت منحرف‌شده کوستیچ به دست آمد. بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی، سبک فوتبال مکس الگری را «ترور بال» می‌نامند چرا که معتقدند سرمربی یوونتوس فوتبال تیم خودی و تیم حریف را ترور می‌کند! 
آنتونیو کاسانو تحت تاثیر عملکرد ناپولی با لوچانو اسپالتی قرار گرفته است. از نظر کاسانو، اسپالتی برخلاف مکس الگری یک نابغه است و بهترین بازی را از بازیکنان خود می گیرد. به نقل از فوتبال ایتالیا؛ کاسانو گفت: اسپالتی برخلاف الگری یک نابغه است. ناپولی در مقایسه با یوونتوس، ترکیب قوی تری ندارد اما بازیکنان این تیم به لطف اسپالتی بهترین عملکرد خود را ارائه می کنند در حالی که بیانکونری با وجود داشتن بازیکنان بهتر بسیار بی دقت ظاهر می شود. اسپالتی باعث می‌ شود آنها عملکرد فوق‌ العاده‌ ای داشته باشند و این تفاوت او با الگری است. الگری کنار خط فقط دست و پا می زد، نعره می زند، برای خودش فریاد می کشد و تمام.
دیدار سمپدوریا و یوونتوس در هفته دوم سری آ با تساوی 0-0 به پایان رسید. پس از این بازی، انتقادات زیادی به سبک بازی یوونتوس و سیستم های تاکتیکی مکس الگری وارد شد اما سرمربی یوونتوس گفت این مسائل باعث خنده او می شود: صحبت کردن در مورد سیستم بازی تیم همیشه باعث خنده من می شود. فوتبال بازی بسیار ساده ای است. فقط کافی است توپ را به بازیکنانی که لباس شبیه شما پوشیده اند پاس بدهید! نباید این بازی را پیچیده کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بن بست تاکتیکی آلگری یوونتوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۸۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ایران در فینال غرب آسیا زنده ماند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، از ساعت ۲۱:۳۰ امروز (چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) دومین بازی از سری فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا، به میزبانی سالن آزادی برگزار شد که تیم شهرداری گرگان موفق شد با نتیجه ۹۵ - ۸۵ حریف قدرتمند خود را شکست داده و سری را به بازی سوم بکشد.

با شروع بازی شاگردان مصطفی هاشمی عملکرد نسبتا خوبی داشتند و با درخشش سالار منجی و محمد یوسف‌وند، کوارتر نخست را ۲۳-۲۲ بردند، اما در ادامه این تیم الریاضی لبنان بود که با درخشش علی منصور و کیکانوویچ ۱۸-۲۳ کوارتر دوم را برنده شد تا نیمه نخست را ۴۱ - ۴۵ با پیروزی به پایان برساند.

با آغاز نیمه دوم، شهرداری گرگان عملکرد بهتری در دفاع داشت و موفق شد کوارتر سوم را ۲۶-۲۲ برده و بازی را در پایان این کوارتر، به تساوی ۶۷ - ۶۷ بکشد. در کوارتر سوم نیز عملکرد خوب دفاعی شهرداری با درخشش ویل چری در حمله همراه بود تا شاگردان هاشمی ۲۸-۱۸ کوارتر چهارم را برده و در پایان با ۱۰ امتیاز اختلاف برنده بازی شوند.

بازی نخست این دو تیم در سری فینال نیز یک هفته قبل به میزبانی تیم الریاضی در لبنان برگزار شد که آن‌ها با نتیجه ۹۵ - ۶۰ شهرداری گرگان را شکست داده بودند.

فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به صورت دو از سه برگزار می‌شود و هر تیمی که دو بار برابر حریف خود به پیروزی دست یابد، پیروز سری شده و عنوان قهرمانی را ازآن خود خواهد کرد. به این ترتیب هر یک از دو تیم بازی سوم را ببرند، قهرمان این رقابت‌ها خواهند شد.

دیگر خبرها

  • پوچتینو: هر هفته تحت فشار هستم؛ مدیران چلسی تصمیم‌شان را بگیرند
  • کیه لینی: حضور رونالدو در یوونتوس؟ او می‌خواست ثابت کند که از رئال مادرید قوی‌تر است
  • وقتی دابو کاپیتان پرسپولیس را بازی داد (عکس)
  • متس هوملس: با عملکرد خوب‌مان در لیگ قهرمانان اروپا، فصل ضعیف در بوندسلیگا را جبران کردیم
  • لوچانو موجی: الگری از طریق گالیانی فهمید از یوونتوس اخراج خواهد شد
  • نماینده ایران در فینال غرب آسیا زنده ماند
  • نویدکیا: نبردن در خانه برای ما اذیت‌کننده است
  • جنوا و فعال کردن بند خرید 8 میلیون یورویی کُنی دی وینتر از یوونتوس
  • حضور مربیان تیم ملی در بازی شمس آذر - پیکان
  • مقابل نساجی برای ارتقای جایگاه ذوب‌آهن تلاش می‌کنیم