Web Analytics Made Easy - Statcounter

حقوق بازنشستگان مبلغ پولی است که ماهیانه تا پایان عمر به افرادی که  دارای شرایط بازنشستگی هستند تعلق می گیرد.  حقوق بازنشستگان با در نظر گرفتن میانگین دوسال آخر دریافتی که دارای کسور بازنشستگی بوده محاسبه می شود . .حقوق بازنشستگان دارای فاکتورهایی است و  از جمله شرط سنی و داشتن سابقه کار معین که شرایط برقراری این حقوق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقوق بازنشستگان 1401 همانند پاداش بازنشستگی برای افراد مختلف متفاوت است . حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401 مقداری از حقوق بازنشستگان کشور ی کمتر می باشد.

پس از گذشت چند ماه قرار است از ماه آینده ما به التفاوت حقوق بازنشستگان واریز شود.

بنابر اعلام رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، عقب‌افتادگی ۵ ماه گذشته افزایش حقوق بازنشستگان (از فروردین تا مرداد) قرار است از مهرماه به مرور پرداخت شود.

به نقل از فارس، «علی دهقان‌کیا» رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران در نشست خبری امروز با خبرنگاران، اظهار کرد: سال گذشته شورای عالی کار طی جلسه‌ای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را اعلام کرد و براساس آن حقوق بازنشستگان حداقل بگیران ۵۷ درصد و بازنشستگان سایر سطوح ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان برای سال ۱۴۰۱ مشخص شد.

وی افزود: پس از اعلام این رقم اما دولت آن را اجرا نکرد و تاکید کرد افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در تضاد است و نمی توانند افزایش ۳۸درصدی را اجرا کنند.

دهقان کیا تاکید کرد: روز ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۱، کانون عالی بازنشستگان جلسه ای با مدیرعامل تامین اجتماعی با موضوع افزایش حقوق بازنشستگان به ویژه بازنشستگان سایر سطوح برگزار کرد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران گفت: در ادامه و با توجه به اهمیت حقوق بازنشستگان سایر سطوح، جلساتی با نمایندگان مجلس و کمیسیون‌های اجتماعی، اقتصادی، هیئت رئیسه مجلس، در دستور کانون عالی بازنشستگان قرار گرفت.

افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان

دهقان نیا خاطرنشان کرد:در نهایت کانون عالی بازنشستگان بر اجرای افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح مُصر بوده و در نهایت مصوبه به هیئت دولت ارجاع داده شد.

وی ابراز کرد: در هیات دولت نیز تیم اقتصادی با افزایش ۳۸درصدی سازمان تامین اجتماعی مخالفت و عنوان کردند که این بازنشستگان مانند سایر بازنشستگان کشوری و لشکری باید افزایش ۱۰ درصدی را در حقوق سال جاری داشته باشند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران با اشاره به تلاش‌های اقتصادی کانون برای افزایش حقوق بازنشستگان، عنوان کرد: این کانون به رغم وجود موانع و مشکلات جلسات خود را با روسای کمیسیون اجتماعی و اقتصادی مجلس و همچنین وزیر اقتصاد و معاون اجرایی رییس مجلس را ادامه داد؛ این در حالی بود که شخص رئیس جمهور نیز به صورت ویژه به این موضوع ورود پیدا کرده بود.

دهقان‌کیا تصریح کرد: البته برخی از بازنشستگان در راستای مطالبه‌گری خود تجمعاتی را در استان‌های مختلف انجام دادند، آن دسته از بازنشستگانی کخ مطالبه‌گر بودند مورد حمایت کانون‌های بازنشستگی قرار دارند اما افراد خاطی از ما جدا هستند.

وی ادامه داد: در آن مقطع رئیس جمهور صدای بازنشستگان را شنید و خواستار رسیدگی هرچه سریعتر مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی شد.

دهقا‌ن‌کیا با اشاره به تلاش‌های آقای قالیباف برای افزایش حقوق بازنشستگان، این تلاش ها را ستود و عنوان کرد: پس از تلاش‌های بسیار سرانجام هفته گذشته در بین برگزاری جلسه مجمع کانون عالی بازنشستگان در گیلان، آقای زاهدی‌وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه خبر خوشی را مبنی بر موافقت و افزایش ۳۸ درصدی بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان برای بازنشستگان سایر سطوح اعلام کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: حقوق بازنشستگان رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان کانون عالی بازنشستگان بازنشستگان سایر سطوح افزایش ۳۸ درصدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۸۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند

نرخ بیمه کارگران مشمول قانون کار، بر اساس حداقل دستمزد آن‌ها محاسبه می‌شود و معادل ۳۰ درصد حقوق و مزایای مشمول بیمه است. بر اساس مصوبه شورای عالی کار ۲۷ اسفند ۱۴۰۲، حداقل دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۳ به میزان ۹میلیون‌و۳۲۲هزار تومان تعیین شد.

بنابراین، میزان حق بیمه سهم پرداختی کارگران در سال ۱۴۰۳ معادل ۹۳۱هزارو۱۸۰ تومان خواهد بود؛ به این ترتیب که ۷ درصد حق بیمه سهم کارگران است که کارفرما از حقوق و مزایای ماهانه کارگر کسر کرده بر روی آن ۲۳ درصد حق بیمه سهم کارفرما را اضافه کرده و به تامین اجتماعی واریز می‌کند.

به گزارش منیبان، در توضیح جزئیات حق بیمه تأمین اجتماعی کارگران، گفته شده که حق بیمه پایه کارگران، ۷ درصد از حداقل دستمزد آن‌ها یعنی معادل ۶۵۲هزارو۵۴۰ هزار تومان است. حق بیمه بیکاری هم یک درصد از حداقل حقوق و معادل ۳۹هزارو۲۲۰تومان تعیین شده است.

حق بیمه حوادث ناشی از کار هم ۲ درصد از حداقل دستمزد را به خود اختصاص داده که عددی معادل ۱۸۶هزارو۴۴۰ تومان می‌شود. بنابراین درمجموع میزان حق بیمه تامین اجتماعی کارگران در سال ۱۴۰۳ معادل ۹۳۱ هزار و ۱۸۰ تومان خواهد بود.

طبق ماده (۲۸) قانون تامین اجتماعی، مبلغ حق بیمه به میزان ۳۰ درصد مزد یا حقوق بیمه‌شدگان مشمول قانون کار است که از این میزان ۲۳ درصد (۲۰ درصد حق بیمه + سه درصد بیمه بیکاری) بر عهده کارفرما و هفت درصد بر عهده بیمه شده است (که علاوه بر میزان نرخ فوق الاشاره، سه درصد نیز به وسیله دولت تامین می‌شود).

همچنین طبق ماده (۳۶) قانون کارفرما مسئول پرداخت حق‌بیمه سهم خود و بیمه‌شده به سازمان بوده و مکلف است در موقع پرداخت مزد یا حقوق و مزایا سهم بیمه شده را کسر کرده و سهم خود را بر آن افزوده به سازمان تامین اجتماعی تأدیه کند.

هرچند که بر اساس قوانین وزارت کار، کارفرما وظایفی در قبال کارگر دارد و تمام موارد آن‌ به‌درستی اجرا می‌شود و در صورت اجرانشدن هر کدام از آن‌ها، قانون به‌تمامی به حقوق کارگران رسیدگی می‌کنند، اما باز هم لازم است کارفرما و کارگران به‌طور کامل از قوانین و حقوق خود آگاه باشند. می‌توانید در ازکی همه‌چیز درباره حق بیمه تأمین اجتماعی و شرایط و قوانین آن را بخوانید.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!