Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد در جلسه با فرمانداران استان اصفهان که در محل استانداری برگزار شد با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد، مسیرهای توانمندسازی هرچه بیشتر مددجویان را مطرح کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان اصفهان، کریم زارع در جلسه با فرمانداران استان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۹ هزار و ۵۶۳ خانوار تحت حمایت این نهاد هستند، اظهار کرد: ایجاد اشتغال، تأمین مسکن، پرداخت مستمری، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه و حمایت ایتام، از جمله برنامه‌هایی است که همواره برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه و توانمندسازی مددجویان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأمین مسکن مددجویی را یکی از مهمترین برنامه‌های امداد دانست و افزود: مهمترین چالش‌های ساخت مسکن، نبود یا کمبود زمین شهری و روستایی و عدم تأمین مصالح ساختمانی با توجه به افزایش شدید قیمت‌ها است که برای رفع این معضل و عملیاتی کردن طرح‌ها، امیدواریم مسئولان همکاری لازم را با این نهاد داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان به عدم تمکین بانک‌های عامل در تسهیل ضمانت‌های بانکی به واسطه ضمانت‌های زنجیره‌ای و اخذ ضمانت‌های خارج از توان مددجویان اشاره کرد و گفت: برخی بانک‌ها با طرح منفی شدن منابع نسبت به مصارف، از ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان و پذیرش متقاضیان خودداری می‌کنند همچنین با توجه به وضعیت اجتماعی و اقتصادی نیازمندان و مددجویان ضمانت بانکی بیشتر بانک‌ها بیش از توان مددجویان است که این مورد نیازمند اقدام اساسی است.

وی به مشکلات فروش محصولات طرح‌های اشتغال اشاره کرد و گفت: همکاری بیشتر شهرداری‌ها درخصوص در اختیار قرار دادن فضای بازارچه‌های مشاغل خانگی شهرستان به کمیته امداد می‌تواند بخشی از این مشکلات را برطرف کند.

زارع با اشاره به اینکه تشکل کارگروه اشتغال شهرستان با همکاری سازمان‌ها، اتحادیه‌ها، صنوف و بانک‌ها می‌تواند در ایجاد و پایداری اشتغال مددجویان مؤثر باشد، افزود: فرمانداران محترم با بازدید از طرح‌های امداد، همچنین حمایت و تشویق مددجویان می‌توانند کمک مؤثری در توانمندسازی جامعه هدف این نهاد داشته باشند.

وی با قدردانی از مساعدت‌های همه مسئولان، نیکوکاران و خیران به لزوم ترویج فرهنگ خیر و احسان در جامعه تاکید کرد و گفت: مشارکت مردم و خیران در عرصه ارائه خدمات مطلوب این نهاد به مددجویان، می‌تواند موفقیت هر چه بیشتر اقدامات و فعالیت‌های این نهاد را رقم بزند.

کد خبر 599228

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وام اشتغال مددجویان امداد اشتغال مددجویان امداد تسهیلات اشتغال مددجویان در اصفهان دستاوردهای اشتغال مددجویان افزایش سقف وام اشتغال مددجویان امداد وضعیت اشتغال مددجویان کمیته امداد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمیته امداد بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۸۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳ هزار مشترک نهاد‌های حمایتی از نعمت گاز بهره‌مند شدند

محمودی مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی از واگذاری هزار و ۳۵۸ اشتراک رایگان و گازکشی رایگان داخلی ۲ هزار و ۳۸۳ مشترک تحت پوشش نهاد‌های حمایتی در استان طی سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در زمینه ایفای بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی شرکت گاز استان، پارسال هزار و ۳۵۸ اشتراک رایگان به مددجویان نهاد‌های حمایتی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۵۲ میلیون ریال واگذار شده است. 

او افزود: از این تعداد اشتراک رایگان واگذار شده،  هزار و ۱۵۷ اشتراک مربوط به مددجویان کمیته امداد و ۲۰۱ اشتراک رایگان مربوط به مددجویان سازمان بهزیستی بوده است.

محمودی با اشاره به گازکشی داخلی ۲ هزار و ۳۸۳ مشترک نهاد‌های حمایتی استان در پارسال اظهار کرد: هزینه گازکشی داخلی این مشترکین حدود ۱۲۹ میلیارد ریال بوده که به صورت رایگان انجام شده است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: مددجویان نهاد‌های حمایتی که تاکنون از امتیاز و اشتراک رایگان گاز بهره‌مند نشده‌اند، می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از نهاد مربوطه و ارائه آن به شرکت گاز، صرفاً یکبار از واگذاری امتیاز کنتور و اشتراک رایگان گاز استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • مهلت یک هفته‌ای اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس
  • وال استریت ژورنال: اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس یک هفته مهلت داده است
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان کرمانشاه
  • بیش از ۳ هزار مشترک نهاد‌های حمایتی از نعمت گاز بهره‌مند شدند
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند