Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس سازمان شیلات ایران گفت: بیمه یک زیرساخت نرم‌افزاری برای حمایت از تولید است و باید برای تولیدکنندگان انگیزه ایجاد کند تا مزارع خود را بیمه کنند و ما درصدد آن هستیم که چنین زیرساختی را فراهم کنیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید حسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان شیلاتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه اولین رویداد در جهت استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه شیلات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه حضور دارند و سازمان شیلات کمیته توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را تشکیل داده و براساس نیازهای خود ویژگی‌هایی را اعلام کرده است و براساس این ویژگی‌ها شرکت‌هایی که با ما در این زمینه همکاری می‌کنند انتخاب خواهند شد.
حسینی، از ارائه تسهیلات کم بهره به منظور افزایش بهره‌وری و تخصیص یارانه در جهت توسعه مکانیزاسیون صنعت شیلات به عنوان تسهیلاتی که سازمان شیلات برای شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.
وی در رابطه با خسارات سیل اخیر به زیرساخت‌های شیلاتی کشور گفت: در سیل اخیر متأسفانه 12 استان درگیر شدند و ما 8 هزار تن ماهی را از دست دادیم و بر این اساس حدود 800 میلیارد تومان خسارت به مزارع پرورش ماهی در 12 استان کشور وارد شد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و مازندران بیشترین خسارت را در سیل اخیر دیده‌اند.
حسینی با اذعان به این که کمتر از ده درصد مزارعی که خسارت دیده‌اند بیمه بودند، عنوان کرد: بیمه یک زیرساخت نرم‌افزاری برای حمایت از تولید است و باید برای تولیدکنندگان انگیزه ایجاد کند تا مزارع خود را بیمه کنند و ما درصدد آن هستیم که چنین زیرساختی را فراهم کنیم.
رئیس سازمان شیلات ایران گفت: متأسفانه با تفکر لاکچری بودن پروتئین آبزیان در کشور مواجه هستیم به طوری که اولین کالایی که از سبد خانوار حذف شود آبزیان است و این مساله نیاز به تبلیغات و کارهای ترویجی دارد تا بتوانیم جایگاه مناسب آبزیان را در سبد خانوار پیدا کنیم.
وی با اشاره به اصلاح نظام یارانه‌ای کشور افزود: در این راستا برای حمایت از تولیدکنندگان شیلاتی طرح شیلات کارت را اجرا کردیم که بر این اساس 200 میلیون تومان تسهیلات با نرخ 12 درصد و همچنین 800 میلیون تومان تسهیلات با نرخ 15 درصد به پرورش دهندگان شیلاتی تعلق می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پرورش آبزیان شرکت های دانش بنیان سازمان شیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۸۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کمک این وزارتخانه برای رفع موانع اخذ مجوز شرکت‌های دانش بنیان، گفت: ۳۹ شرکت دانش بنیان در چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف حضور داشتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم شکل‌گیری دبیرخانه دائمی رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان/ برگزاری ره‌آورد فناورانه
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان