Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمود رضا شهلایی» روز چهارشنبه در جلسه آب و کشاورزی گیلانغرب با حضور مدیران استانی و شهرستانی افزود: پیگیری های لازم جهت عملیاتی شدن تخصیص آب از سامانه گرمسیری و صدور مجوز آن جهت رفع مشکل آبرسانی به بخشی از اراضی پایاب «دایک سراب» در محدوده روستای «کله جوب سفلی» تا «مرجان گمار» در دهستان حومه از طریق وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی به عمل آمده و در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز آمادگی جهادکشاورزی را جهت اجرای شبکه فرعی این اراضی اعلام کرد و گفت: عملیات خط انتقال آب دایک سراب به اراضی کشاورزی محدوده جوب گروسان در پایاب دایک سراب با اعتبار هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تکمیل شده و به زودی وارد مدار می شود.

«میرعلی حسنی» افزود: اجرای این طرح علاوه بر ایجاد اشتغال، افزایش تولید، بهبود وضعیت معیشتی بهره برداران و تحقق شعار سال را نیز به دنبال خواهد داشت.

«وحید محمدی» فرماندار گیلانغرب هم با تاکید بر لزوم تسریع در روند تکمیل استخر آب در حال احداث ناحیه عمرانی یک سد زاگرس به منظور رفع مشکل اراضی تحت پوشش از موافقت آب منطقه ای استان کرمانشاه برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در ۱۵۰ هکتار از اراضی پایاب سد کله شک و آغاز عملیات اجرایی آن طی یک ماه آینده خبر داد.

سد زاگرس در گیلانغرب با ظرفیت ۶۰ میلیون متر مکعب ذخیره آب چهار هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان های گیلانغرب و قصرشیرین را تحت پوشش قرار می دهد که تاکنون از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی پایاب در حوزه گیلانغرب یک هزار و ۷۵۰ هکتار آن به بهره برداری رسیده است.

مرز سومار در فاصله ۶۷ کیلومتری گیلانغرب و ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده، در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک ترین شهر به سومار، شهر مَندلی از توابع فرمانداری بلدروز است که ۱۵ کیلومتر با سومار فاصله دارد.

 سد شرفشاه در شهرستان گیلانغرب با حجم بیش از ۱۰۱ میلیون مترمکعب بر روی رودخانه «کنگیر» واقع شده و شبکه پایاب آن در شهرستان قصرشیرین توسعه یافته است.

تامین آب مورد نیاز زمین‌های کشاورزی دشت‌های سومار و نفت شهر به میزان سه هزار و ۵۵ هکتار، تامین آب موردنیاز شرب و صنعت در شهرهای سومار، نفت شهر و بازارچه مرزی به میزان ۱۱/۳ میلیون متر مکعب و تامین آب موردنیاز زیست محیطی منطقه به میزان ۱۰ میلیون مترمکعب از اهداف احداث سد شرفشاه است.

شهرستان گیلانغرب ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که سالیانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید می شود.       

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گیلانغرب شرکت آب منطقه ای کرمانشاه کشاورزی زاگرس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گیلانغرب شرکت آب منطقه ای کرمانشاه وزارت جهاد کشاورزی گیلانغرب شرکت آب منطقه ای کرمانشاه کشاورزی زاگرس اراضی پایاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۸۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: برداشت گندم، جو و کلزا از هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول  تولید شود.
حسن مرادی بیان کرد: امسال در شهرستان گراش، هزار و ۷۰۰ هکتار گندم، ۱۵۰ هکتار جو و ۵۰ هکتار کلزا کشت شده است.
به گفته وی؛ طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال قریب به ۶ هزار تن گندم، ۵۰۰ تن جو و ۱۵۰ تن کلزا از مزارع برداشت خواهد شد.
مرادی بیان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به وضعیت خشکسالی ، مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد شد، اما بارندگی‌های آخر فصل برای کشاورزی مطلوب بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مرکز خرید گندم شهرستان گراش واقع در بخش ارد به‌صورت شبانه روزی آماده دریافت محموله‌های گندم کشاورزان شهرستان است.

دیگر خبرها

  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد