Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@13:37:38 GMT

 ویژگی اینترنت خوب چیست؟

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۸۵۱۴

شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که روزی اینترنت به یکی از اصلی‌ترین نیاز‌های انسان تبدیل شود؛ با‌این‌حال چیزی که امروز مشاهده می‌کنیم، گره خوردن کسب‌وکار و معیشت انسان‌ها به اینترنت است. تهیه اینترنت مناسب و باکیفیت یکی از چالش‌های کاربران این حوزه محسوب می‌شود. بسیاری از افراد می‌پرسند: اینترنت خوب از کجا بگیریم؟ برای پاسخ به این سؤال ابتدا باید از ویژگی‌های یک اینترنت خوب آگاه شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین در این مطلب ابتدا به شما می‌گوییم که ویژگی اینترنت خوب چیست؛ در ادامه باتوجه‌به نکات گفته‌شده شما را برای خرید بهترین اینترنت راهنمایی می‌کنیم. اگر قصد دارید اینترنتی مناسب و باکیفیت برای خود تهیه کنید، مطالعه این مطلب برای شما ارزشمند خواهد بود.

اینترنت خوب سرعت دانلود بالایی دارد

بخش عمده‌ای از فعالیت‌های ما در فضای وب با دریافت اطلاعات گره خورده است. این اطلاعات می‌تواند فیلم، صوت، عکس یا متن باشد. حتی باز شدن یک صفحه جدید در فضای وب نوعی دانلود اطلاعات محسوب می‌شود. باتوجه‌به این توضیحات، سرعت دانلود اولین فاکتوری است که هنگام خرید اینترنت باید به آن توجه کنید. بسیاری از مشترکین اینترنت می‌پرسند که «واحد سرعت اینترنت چیست؟». سرعت اینترنت را با واحد مگابیت بر ثانیه اندازه‌گیری می‌کنند. به‌عنوان‌مثال وقتی مشترکی می‌گوید: «سرعت دانلود اینترنت 4 مگ دارم»، یعنی با سرعت ۴ مگابیت بر ثانیه از فضای وب فایل دانلود می‌کند. 

به‌طور‌معمول سرعت های اینترنت به ترتیب از ۲ مگابیت بر ثانیه شروع می‌شوند و در ایران تا ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه بالا می‌روند. البته سرعت اینترنت باتوجه‌به سرویس و خدماتی که دریافت می‌کنید، متفاوت است. در پاسخ به سؤال «چه سرعت اینترنتی خوبه؟»، سرعت ۸ مگابیت بر ثانیه را می‌توان سرعتی مناسب برای انجام کارهای معمولی معرفی کرد. هنگام خرید اینترنت پرسرعت به عبارت مگابیت و مگابایت توجه داشته باشید. سرعت دانلود نمایش‌داده‌شده در تعرفه‌های اینترنت بر‌اساس مگابیت است؛ درصورتی‌که هنگام دانلود، سرعت اینترنت در نرم‌افزار‌های دانلود بر اساس مگابایت نشان داده می‌شوند.

سرعت آپلود، از مهم‌ترین ویژگی‌های اینترنت مناسب

سرعت بالای آپلود برای همه حائز اهمیت نیست؛ فقط افرادی که قصد بارگذاری اطلاعات در فضای وب را دارند، به سرعت آپلود بالا احتیاج پیدا خواهند کرد. به‌عنوان‌مثال، اگر به‌عنوان یک استریمر فعالیت می‌کنید، سرعت انتقال اطلاعات برایتان بسیار ارزشمند خواهد بود؛ زیرا سیستم شما هنگام استریم به‌طور‌مداوم در حال ارسال اطلاعات است و پایین بودن سرعت آپلود، کیفیت استریم را کاهش می‌دهد. 

همچنین برای برگزاری همایش‌های آنلاین که ویدئو جلسه به‌صورت آنلاین برای مخاطبان ارسال می‌شود، به سرعت آپلود بالایی احتیاج خواهید داشت. سرعت پایین انتقال داده‌ها، باعث افت کیفیت همایشتان خواهد شد؛ بااین‌حال، اگر اهل استریم و ارتباط تصویری آنلاین نباشید، خرید اینترنت adsl همه نیاز‌های اینترنتی شما را برطرف می‌کند.

پهنای باند بالا؛ نشان‌دهنده اینترنت خوب

بسیاری از افراد پهنای باند را با سرعت اینترنت یکی می‌دانند که این موضوع کاملاً اشتباه است. با یک مثال ساده به‌طور‌کامل این موضوع را برای شما شرح می‌دهیم. فرض کنید در یک خیابان دو باند، ۵ ماشین با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت هستند. در حالت عادی هرچه پهنای باند خیابان کمتر و تعداد خودروها بیشتر شود، سرعت حرکت پایین‌تر خواهد آمد. پهنای اینترنت نیز کاملاً به همین صورت است؛ یعنی یک پهنای باند در اختیار چندین کاربر قرار می‌گیرد؛ هرچه تعداد کاربران آن باند بیشتر شود، سرعت اینترنت کمتر خواهد شد.

افراد یا کسب‌وکارهایی که به سرعت اینترنت بالا احتیاج دارند، سراغ پهنای باند اختصاصی می‌روند. پهنای باند اختصاصی فقط برای یک مشترک است و او به‌صورت کاملاً خصوصی از آن استفاده می‌کند؛ البته باید به این موضوع نیز توجه داشت که پهنای باند اختصاصی هزینه بیشتری نسبت به سایر سرویس‌ها دارد.

ویژگی اینترنت خوب چیست؟ پینگ تایم پایین

پینگ تایم چالشی‌ترین بخش اینترنت برای گیمر‌ها محسوب می‌شود. منظور از پینگ مدت‌زمان ارسال اطلاعات از سیستم به سرور و دریافت پاسخ آن است. پینگ را با واحد میلی‌ثانیه نشان می‌دهند. وقتی می‌گوییم پینگ ۶۰، یعنی ۶۰ میلی‌ثانیه طول می‌کشد تا اطلاعات به سرور مخابره شده و پاسخ آن دریافت شود. هرچه پینگ در بازی‌های آنلاین پایین‌تر باشد، سرعت عکس‌العمل پلیر‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد؛ باتوجه‌به این توضیحات اینترنت خوب را از جایی بگیرید که سرویس‌های آن پینگ پایین داشته باشند.

قیمت مناسب؛ ویژگی موردنظر بیشتر کاربران

هزینه یکی از مهم‌ترین نکاتی است که هنگام خرید اینترنت خوب باید موردتوجه قرار دهید. سرویس‌های اینترنت را باتوجه‌به نیازتان انتخاب کنید تا مجبور به پرداخت هزینه بالا نباشید. همچنین اینترنتتان را از شرکتی بخرید که نسبت به خدمات ارائه‌شده، قیمت منصفانه‌تری داشته باشد. با مقایسه تعرفه سرویس‌های اینترنت شرکت‌های مختلف می‌توانید مقرون‌به‌‌صرفه‌ترین سرویس را خریداری کنید.

پشتیبانی قوی و پاسخگو، از مهم‌ترین ویژگی‌های اینترنت خوب

به دلیل پایین بودن کیفیت زیرساخت‌ها، قطع‌ووصلی اینترنت یکی از رایج‌ترین مشکلات مشترکین محسوب می‌شود. البته در سال‌های اخیر با به‌روز‌رسانی و بهبود زیرساخت‌ها، وضعیت سرویس‌های اینترنتی کمی بهتر شده است؛ با‌این‌حال، حضور و پاسخگویی پشتیبانی قوی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اینترنت خوب است. پشتیبانی قوی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سؤالات مشترک پاسخ داده و مشکلات او را برطرف می‌کند؛ باتوجه‌به این توضیحات پیشنهاد می‌کنیم که اینترنت خوب را از جایی بخرید که پشتیبانی قوی و ۲۴ ساعته داشته باشد.

اینترنت خوب از کجا بگیرم؟ خرید انواع سرویس‌های اینترنت پرسرعت از ماهان نت

در این مطلب به‌طورکامل به سؤال‌های «ویژگی اینترنت خوب چیست؟» پاسخ دادیم. با‌توجه‌به این نکات هنگام خرید اینترنت قطعاً بهترین سرویس را تهیه خواهید کرد. چنانچه برای خرید انواع سرویس‌های اینترنت پرسرعت به راهنمایی احتیاج داشتید، از طریق شماره‌تلفن ۱۵۱۴ با کارشناسان ماهان نت تماس بگیرید. کارشناسان ماهان نت در ۲۴ ساعت شبانه‌روز آماده پاسخگویی به سؤالات شما عزیزان هستند تا برای خرید اینترنتی پرسرعت و مقرون‌به‌صرفه راهنمایی‌تان کنند.

منبع: الف

کلیدواژه: هنگام خرید اینترنت سرویس های اینترنت مگابیت بر ثانیه پشتیبانی قوی سرعت اینترنت محسوب می شود سرعت دانلود مهم ترین پهنای باند سرعت آپلود سرویس ها فضای وب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۸۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست

به گزارش خبرنگار مهر، با اعلام اسامی فینالیست‌های بخش‌های مختلف فستیوال MENA Games Industry Awards ۲۰۲۴، دو محصول گیم آپ (GameUp) و ریمیت (Reymit) از استودیو «سورنا گیمز» نیز نامزد دریافت جایزه از این فستیوال شده‌اند.

این جایزه برای شرکت‌هایی است که از اکوسیستم MENA از طریق ابزارهای توسعه اختصاصی - موتور بازی، هوش مصنوعی، میان‌افزار و غیره - یا امکان کسب درآمد از طریق تبلیغات (یا ابزارهای دیگر) پشتیبانی می‌کنند.

سرویس ریمیت (Reymit) سرویس دریافت حمایت مالی آنلاین از استریمرها است و به گفته حسن مهدی اصل مدیرعامل سورنا گیمز این سرویس در حال حاضر با ۱۱۰ هزار نفر استریمرها و تولید کنندگان محتوا در حال همکاری است.

گیم آپ (GameUp) دیگر محصول این استودیو نیز پلتفرم دانلود بهترین بازی‌های آنلاین و کامپیوتر است. این پلتفرم به‌عنوان مرجع مخصوص بازی‌های کامپیوتر در ایران در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هزار نفر کاربر دارد و سرویس‌های مختلفی را به بازی سازان و گیمرهای ایرانی ارائه می‌دهد.

حسن مهدی اصل مدیرعامل سورنا گیمز در پاسخ به این پرسش که چقدر با رقبای این بخش آشنایی دارد، گفت: رقبای بزرگ و غربی هستند و نمی‌دانم چرا در منطقه منا شرکت داده شدند. مخصوصاً Xsolla که یکی از سرویس دهندگان بزرگ آمریکایی است که اخیراً در منطقه منا هم حضور پیدا کرده است. البته حضورشان در منطقه منا نبوده و فقط انتشارشان در منطقه منا بوده است. یا شرکت Tamatem که یک شرکت اردنی است ولی آنها هم یک پلتفرم انتشار به اسم Tamatem Plus راه‌اندازی کرده‌اند. بقیه استارتاپ‌هایی که در دسته‌بندی ما هستند، خیلی شرکت‌های بزرگی نیستند و جز استارتاپ‌های تازه تأسیس به شمار می‌آیند.

مدیرعامل سورنا گیمز درباره اعتبار و جایگاه برگزاری این رویداد و جوایز گفت: جدا از بحث جایزه مالی، اعتبار خود رویداد اهمیت دارد. در منطقه منا مدت زیادی بود که جشنواره و رویداد بزرگی برگزار نشده بود. این رویداد می‌تواند یکی از آن رویدادهای مهم باشد که در منطقه منا در حال برگزاری است. این رویداد می‌تواند کل اکوسیستم گیمینگ منطقه را تحت‌الشعاع خودش قرار دهد. مثلاً در ترکیه رویدادهای زیادی برگزار می‌شود ولی مقیاس آنها این قدر بزرگ نیست و بیشتر تیم‌های ترکیه‌ای شرکت می‌کنند. ولی رویدادهایی که در دبی برگزار می‌شود هم خود آسیا را درگیر می‌کند و هم خاورمیانه را. من خیلی می‌بینم که تیم‌های آسیایی و جنوب شرق آسیا مثل هند، پاکستان، مالزی، سنگاپور، چین و ژاپن در این رویداد شرکت می‌کنند. از این جهت وزن آن به نسبت رویدادهای ترکیه که فقط تیم‌های ترکیه و کشورهای اطراف ترکیه در آن شرکت می‌کنند، اهمیت بالاتری دارد. از نظر اعتباری هم رویدادهای بهتر و بزرگ‌تری است.

فهرست نهایی منتخبان این فستیوال توسط هیئت داوری متشکل از بیش از ۸۰ متخصص صنعت بازی در حال رأی‌گیری است و برگزیدگان پنج‌شنبه ۲ می (۱۳ اردیبهشت)، به عنوان بخشی از اجلاس گیم اکسپو دبی ۲۰۲۴ معرفی خواهند شد. علاوه بر این دو محصول استودیو سورنا گیمز، دو بازی «امپراتورهای قلابی» از استودیو «پرشالند» و «پسرخوانده» از استودیو «پاییزان» نیز نامزد دریافت جایزه از این فستیوال هستند.

کد خبر 6090584 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست
  • جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • تلوبیون بین برنامه‌ها تبعیض می‌گذارد؟/ محتوایی که ضریب می‌گیرد
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند