Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات بسکتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ - در منطقه آسیا و اقیانوسیه - که از آذرماه سال گذشته با برگزاری دیدارهای پنجره نخست آغاز شد از فردا پنجشنبه وارد مرحله دوم خواهد شد. این مرحله از رقابت ها با برگزاری دیدارهای پنجره چهارم آغاز می شود و طی سه پنجره پیگیری می شود.

بسکتبال ایران که در مرحله اول طی دیدارهای رفت و برگشت با قزاقستان، بحرین و سوریه رقابت کرد و به عنوان تیم دوم گروه D از این مرحله صعود کرد، دیدارهایش در مرحله دوم با را در گروه F و در کنار استرالیا، قزاقستان، چین، ژاپن و بحرین دنبال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته نتیجه دیدارهای مرحله اول انتخابی جام جهانی (پنجره اول تا سوم) در مرحله دوم لحاظ خواهد شد. بدین ترتیب تیم ملی بسکتبال ایران در این مرحله از رقابت ها ۶ دیدار رفت و برگشت با تیم های ژاپن، استرالیا و چین برگزار خواهد کرد.

دیدارهای تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله دوم و تعیین کننده انتخابی جام جهانی با ژاپن آغاز می شود. این دیدار شامگاه پنجشنبه به میزبانی ایران و در تالار بسکتبال آزادی برگزار می شود. این چهارمین رویارویی بسکتبالیست های ایران و ژاپن طی یک ماه اخیر به حساب می آید که البته در شرایطی متفاوت برگزار می شود.

اواخر تیرماه گذشته و در چارچوب رقابت های کاپ آسیا (اندونزی)، تیم ملی بسکتبال آخرین دیدار مقدماتی خود را برابر ژاپن برگزار کرد و با کسب برتری قاطع برابر این تیم (88 بر 76) به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. عملکرد ملی پوشان در آن دیدار تحسین تمام کارشناسان و اهالی بسکتبال را به دنبال داشت اگرچه در ادامه شکست برابر لبنان و حذف زودهنگام از جدول مسابقات، آن عملکرد را هم زیر سوال برد.

دیدار با ژاپنی ها دو هفته پیش و در قالب دو بازی تدارکاتی بازهم تکرار شد. این دو بازی به میزبانی ژاپنی ها برگزار شد و در هر دو بازی هم بسکتبالیست های ایران بازنده میدان شدند. البته تیم ایران با ترکیبی متشکیل از ملی پوشان و بازیکنان تیم ایران نوین دیدارهای تدارکاتی برابر ژاپن را برگزار کرد ضمن اینکه به گفته سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی، ترکیب ژاپن هم با اضافه شدن سه بازیکن نسبت به کاپ آسیا قدرتمند شده بود.

در هر صورت برای صعود دوباره به جام جهانی و کسب سهمیه المپیک از این رویداد، هر یک از دیدارهای مرحله دوم انتخابی می تواند در سرنوشت نهایی تیم ها تعیین کننده باشد به خصوص برای ایران که در مرحله نخست نتیجه هر دو دیدار برابر قزاقستان را واگذار کرد و همین دو شکست دور از انتظار، تیم کشورمان را در رده چهارم گروه F قرار داده است.

برای صعود از این جایگاه و تثبت موقعیت در رده های بالاتر گروه، ملی پوشان بسکتبال ایران باید از همین آغاز پنجره چهارم، حداکثر امتیاز لازم از هر بازی را کسب کنند و چه موقعیتی بهتر از دیدارهای خانگی؛ دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و ژاپن در شرایطی در تالار آزادی برگزار می شود که شامگاه سه شنبه در همین تالار تیم جوانان ایران موفق شد ژاپن را در چارچوب مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهان شکست دهد.

ملی پوشان بسکتبال ایران بلافاصله بعد از دیدار برابر ژاپن عازم فرودگاه امام خمینی می شوند تا برای دیدار با استرالیا عازم این کشور شوند. این دیدار دوشنبه آینده (7 شهریورماه) برگزار می شود.

برنامه کامل دیدارهای گروه F در پنجره چهارم انتخابی جام جهانی به این شرح است:

پنجشنبه سوم شهریورماه

* بحرین - استرالیا
* قزاقستان - چین
* ایران - ژاپن

دوشنبه ۷ شهریورماه

* استرالیا - ایران
* چین - بحرین

سه شنبه ۸ شهریورماه

* ژاپن قزاقستان

کد خبر 5570558 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم ملی بسکتبال مسابقات انتخابی جام جهانی ژاپن بسکتبال تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران کمیته ملی المپیک مهدی طارمی ریکاردو ساپینتو کشتی فرنگی تیم ملی فوتبال ایران بسکتبال پرتغال تیم فوتبال فولاد خوزستان مسابقات قهرمانی جهان تیم ملی والیبال ایران انتخابی جام جهانی بسکتبال ایران برگزار می شود ملی بسکتبال ملی پوشان مرحله دوم تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقاپور: با طیبی تیم را در فینال جهان می‌بینم

به گزارش "ورزش‌ سه"، سالار آقاپور در حاشیه مراسم استقبال از اعضای تیم ملی فوتسال پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا 2024 اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که توانستیم قهرمان شویم و دل مردم عزیز را شاد کنیم. مردم و خانوادهایمان ما را دعا کردند و انرژی مثبت می‌فرستادند و توانستیم با قهرمانی دل آنها را شاد کنیم. این شادی که به قلب مردم هدیه کردیم چیز خاصی نیست، اما در این شرایط حداقل یکی دو ساعت توانستند به خاطر قهرمانی ما شاد باشند.

ویدئو: 331384

وی در مورد قدرت‌های نوظهور فوتبال آسیا و سنگینی وظایف فوتبالیست‌ها نسبت به گذشته، خاطر نشان کرد: بله، نسبت به سال‌های قبل که بازی‌ها را با نتیجه 10 بر یک یا 15 بر یک تمام می‌کردیم، کار سخت شده است. دوران آن بازی‌ها دیگر تمام شد، دیگر همه کشورهای آسیا فوتسال و دفاع کردن را بلد هستند. شما دیدید که ژاپن مدافع عنوان قهرمانی در مرحله گروهی حذف شد. حتی تیم‌هایی که کسی فکرش را نمی‌کرد، توانستند از مرحله گروهی صعود کنند. خدا را شکر که افغانستان هم به جام جهانی صعود کرد. از این به بعد کار سخت‌تر می شود. خدا را شکر ایران با قدرتی که از گذشته داشته و همدلی که میان بازیکنان وجود دارد، بتوانیم از این به بعد هم نتایج خوبی بگیریم.

ستاره تیم ملی درباره مسابقات جام جهانی هم گفت: با بازگشت حسین طیبی که بازیکن مصدوم ما در این جام بود؛ اما حضورش خیلی تأثیرگذار است، همچنین  با این کادر فنی و بازیکنان متحدی که داریم، تیم را در فینال جهان می‌بینم.

وی راجع به مصدومیت حسینی طیبی هم صحبت کرد: جای حسین خالی بود. او کاپیتان دوره قبل و بازیکنان مؤثر تیم ملی بود و با بازگشتش در جام جهانی به ما کمک می‌کند.
بازیکن تیم ملی فوتسال ایران در مورد دلیل حذف ژاپن مدافع عنوان قهرمانی در مرحله گروهی جام ملت‌های فوتسال، تأکید کرد: سال انتخابی جام جهانی سال سختی است. به نظرم ژاپن آنجایی که فکرش را نمی‌کرد بازی‌ها را باخت و مساوی کرد که همین عامل حذفش شد. همه تیم‌ها روبه‌روی ژاپن به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی بازی می‌کردند، اما این تیم آنها را دست‌کم گرفت و حذف شد.

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • تارتار: از تقابل با سپاهان استقبال می‌کنم
  • جام حذفی فوتبال؛ تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان
  • آقاپور: با طیبی تیم را در فینال جهان می‌بینم
  • پیروزی ذوب آهن در دومین دیدار مرحله نیمه پایانی لیگ برتر بسکتبال
  • ذوب آهن جبران كرد، جنگ نيمه نهايى ادامه دارد
  • آقاپور: می‌توانیم به فینال جام جهانی فوتسال برسیم
  • فاصله نجومی قهرمانی‌های ایران با رقبا؛ آقایی فوتسال در آسیا
  • شمشیربازی انتخابی زون آسیا| پایان کار شمشیربازان ایران بدون کسب سهمیه
  • دلیل باخت شهرداری گرگان به الریاضی/ مافیای بسکتبال دست ایران نیست