Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-06@19:03:51 GMT

باشگاه استقلال مقصر اصلی ماجرای مطهری است

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۹۰۷۶

باشگاه استقلال مقصر اصلی ماجرای مطهری است

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، سیدمهدی سیدصالحی درباره وضعیت تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: زمانی که فرهاد مجیدی از استقلال رفت، قبول کردن تیمی که قهرمان شده و رکورد نباختن را ثبت کرده بود، توسط هر مربی از جمله ریکاردو ساپینتو سخت به نظر می‌رسید، آنهم در شرایطی که این مربی در تیم‌های قبلی خود نتیجه نگرفته بود، هر چند این بدان معنا نیست که او نمی‌تواند در استقلال نتیجه بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساپینتو شناختی روی استقلال نداشت و همانطور که دیدیم در ابتدای حضورش در این تیم بازی‌های درون تیمی ترتیب می‌داد تا از بازیکنان شناخت پیدا کند.

وی افزود: ساپینتو بیشتر تفکر تهاجمی دارد و سعی کرد در بازی با سپاهان و نیمه اول دیدار با ملوان از سه دفاع استفاده کند. وقتی از سه دفاع استفاده می‌کنید، جلوی خط دفاع خالی می‌شود. او در نیمه دوم بازی با ملوان سیستم دفاعی تیمش را تغییر داد و با استفاده از نیروهای تهاجمی توانست نتیجه بگیرد. بازیکنان زیادی به استقلال آمده‌اند و همه برای اینکه در قالب تفکرات تاکتیکی ساپینتو قرار بگیرند، نیاز به زمان دارند. باید دید با دادن زمان، ساپینتو می‌تواند با این تیم از عنوان قهرمانی فصل گذشته دفاع کند یا نه.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به نقل و انتقالات تابستانی استقلال

مهاجم پیشین تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس با اشاره به رفتارهای ساپینتو کنار خط گفت: این رفتارها به خاطر «اکتیو» بودن اوست و آن را به تیم انتقال می‌دهد. ساپینتو باید مراقب باشد رفتارش به بازیکنان استرس وارد نکند. او خلق و خوی خودش را به تیم انتقال داده است، چون می‌خواهد استقلال تهاجمی بازی کرده و به اصطلاح از بالا بازی کند. وقتی می‌خواهید از بالا بازی کنید، خط دفاعی آسیب می‌بیند. سپاهان با تفکرات مورایس برای استقلال تله‌گذاری کرد و توانست از پشت دفاع این تیم ضربه بزند. در بازی با ملوان نیز توپی که به بیرون خط دفاعی استقلال فرستاده شد، به بازیکنی رسید که خالی بود و دروازه استقلال را باز کرد. در نیمه دوم، ساپینتو ترکیب دفاعی را چهار نفره کرد و روزنه‌ها را بست. در مجموع معتقدم باید به ساپینتو زمان داد تا شناخت بیشتری از استقلال و فوتبال ایران پیدا کند.

سیدصالحی در واکنش به حواشی به وجود آمده برای کنار گذاشتن ارسلان مطهری از استقلال گفت: زمانی که می‌خواهید مربی خارجی بیاورید، نباید زمان را به راحتی از دست بدهید. ارسلان بازیکن ویژه استقلال بود و قراردادش را تمدید کردند، اما ساپینتو اطلاعاتی از او نداشت. مربی خارجی کاری ندارد که بازیکن در سال‌های گذشته چطور بوده است و به تاکتیک‌های خودش نگاه می‌کند. بنابراین، باشگاه مقصر است، چون اگر قرار به حضور مربی خارجی بود، باید بازیکنان با نظر او انتخاب می‌شدند. باشگاه استقلال با این شرایط باید هزینه گزافی بدهد و مقصر اصلی در ماجرای مطهری است.

وی در ادامه در مورد وضعیت پرسپولیس پس از دو تساوی در دو هفته ابتدایی رقابت‌های لیگ برتر یادآور شد: به نظر چند بازیکن داریم که می‌توانند تنوع تاکتیکی داشته باشند. یکی از این بازیکنان امید عالیشاه است که هر زمان بازی کرده و آماده بوده است، توانسته برای پرسپولیس خلق موقعیت کند. پرسپولیس سال گذشته در نبود عیسی آل‌کثیر که مصدوم شد، مشکلاتی در خط حمله داشت. امسال بازیکنان خوبی مثل مرتضی پورعلی‌گنجی، سعید صادقی، سروش رفیعی، علیرضا بیرانوند و ... به پرسپولیس آمده‌اند، اما خلأ مهاجم در پرسپولیس مشهود است. قبل از اینکه به گل برسید، باید خلق موقعیت کنید و هنوز پرسپولیس موفق به این کار نشده است. پرسپولیس بیشتر با سیستم 1-4-1-4 بازی می‌کند و طبیعی است ناهماهنگی دیده شود. این پرسپولیس هم نیاز به زمان دارد تا یحیی گل‌محمدی شاکله تیمش را در دفاع، هافبک و حمله پیدا کند. پرسپولیس در سال‌های گذشته با دو مهاجم بازی می‌کرد، اما با توجه به نبود مهاجم، سیستم این تیم 1-4-1-4 است. بازیکنی مثل نعمتی هم بیشتر دفاع وسط است و حضورش در دفاع چپ، این جناح را کم‌کار و آسیب‌پذیر کرده است.

مهاجم پیشین تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس راجع به حواشی به وجود آمده بین مهدی هاشمی‌نسب و هواداران پرسپولیس هم گفت: این رفتارها زیبنده فوتبال ایران نیست. با این وضعیت دیگر کسی اجازه حضور فرزندانش در ورزشگاه را نمی‌دهد. باید برای بازیکنی که حتی یک ثانیه هم در تیمی بازی کرده است، ارزش قائل شویم. از طرفی، باید در حرف‌ زدن‌های‌مان رعایت کنیم تا فضای ملتهبی برای هواداران ایجاد نکنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1151650 برچسب‌ها استقلال

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۹۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال و پرسپولیس در ایستگاه بیست و ششم؛ نوبت جبران سرخابی‌ها رسید

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

مسابقات هفته‌های پایانی لیگ برتر با فشردگی در جریان است و خیلی زود رسیدیم به ایستگاه بیست‌وششم. در این روز ۲مدعی اصلی قهرمانی یعنی استقلال و پرسپولیس که با فاصله یک امتیاز نسبت به هم در رده‌های اول و دوم قرار دارند، با ذوب‌آهن و نساجی پیکار می‌کنند. این یک شعار نیست و همه اهالی جدی فوتبال می‌دانند که در هفته‌های پایانی هیچ مسابقه آسانی وجود ندارد. این دو دیدار هم دشواری‌های خاص خودشان را دارند، اما سرخابی‌های پایتخت بیش از هر چیز دیگری یک وظیفه جدی دارند؛ اینکه از نظر فنی از خودشان اعاده حیثیت کنند و بعد از نمایش‌های بسیار ناامیدکننده هفته گذشته، نشان بدهند لیاقت قهرمانی دارند.

هراس‌های اوسمار

پرسپولیس در قائمشهر کار بسیار دشواری برابر نساجی دارد. شاگردان ساکت الهامی با تمام توان برای بقا در لیگ برتر می‌جنگند و از قضا در ۲هفته گذشته هم پیروزی‌های درخشانی برابر تراکتور و ذوب‌آهن به‌دست آورده‌اند. این تیم قطعا در زمین خودش آسان باج نخواهد داد. هم‌اکنون و بعد از حذف از جام حذفی و توقف کم‌رمق مقابل سپاهان، تردیدها در مورد تیم اوسمار ویرا زیادشده و او آینده کاری‌اش را روی نیمکت پرسپولیس در خطر می‌بیند. بنابراین باید شاهد بی‌پرواترین نسخه پرسپولیس در قائمشهر باشیم؛ تیمی که امید عالیشاه، کاپیتان خود را هم در اختیار ندارد. سرخپوشان نیمی از ۱۲‌بازی بیرون از خانه این فصل خود را برده‌اند و بعد از ذوب‌آهن، بهترین تیم در مسابقات غیرخانگی به شمار می‌روند. اگر آنها نساجی را هم ببرند، ممکن است ارزشمندترین سوغات فصل‌شان را به تهران بیاورند، اما در عین حال این احتمال هم وجود دارد که ناکامی در قائمشهر به‌معنای پایان رویای قهرمانی قرمزها باشد. در کنار همه اینها، پرسپولیس باید پوئن منحصربه‌فردش در نیم‌فصل دوم را دوباره نشان بدهد؛ خوب بازی‌کردن.

نگرانی‌های نکونام

جواد نکونام هم تا حدی شرایطی شبیه به اوسمار ویرا دارد. نمایش تیم او برابر تراکتور در تبریز واقعا خوب نبود و حتی چیزی نمانده بود میزبان بحران‌زده در دقایق پایانی با افزایش فشار، دروازه آبی‌ها را باز کند. خوب بازی‌نکردن استقلال در این فصل البته اتفاق تازه‌ای نبوده، اما آنچه شعله انتقادات را پایین نگه می‌دارد، صدرنشینی این تیم است. بنابراین نکونام به‌خوبی می‌داند بقا در رتبه اول برای او و تیمش جنبه استراتژیک دارد و درصورتی‌که این موقعیت از دست برود، منتقدان فرصتی بی‌نظیر برای اعتراض به‌دست خواهند آورد. مسئله مهم در مورد مسابقه امروز استقلال این است که آبی‌ها بعد از پایان بازی نساجی و پرسپولیس به مصاف حریف خود خواهند رفت. این یعنی اگر پرسپولیس بازی را برده باشد، استقلال باید با فشاری مضاعف مسابقه‌اش را استارت بزند. از سوی دیگر ذوب‌آهن همچنان که گفته شد صاحب بهترین آمار در مسابقات بیرون از خانه بوده. آنها در ۱۲‌مهمانی خود فقط یک‌بار بازنده بوده‌اند و ۲۳‌امتیاز به‌دست آورده‌اند. بنابراین با اعتمادبه‌نفس به مصاف میزبان بزرگ خود خواهند رفت. خلاصه که کار حسابی سخت است، فقط آرزو می‌کنیم کمی «فوتبال» ببینیم!

کد خبر 849545 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • واکنش مطهری به ماجرای دختـر دف‌زن | خانم‌های مجلس به لاک غلیظش معترض بودنـد!
  • واکنش هیات فوتبال استان به تهران به ماجرای عدم حضور آمبولانس اورژانس در دیدار پرسپولیس و سپاهان
  • واکنش علی مطهری به ماجرای خانم دف‌زن در مراسم شهید مطهری/بدون مشورت با من این خانم را با یک آقا جایگزین کردند /خانم‌های معترض از او دلجویی کردند
  • حالا استقلال دست بالا را در قهرمانی لیگ برتر دارد
  • روز سخت پرسپولیس و شرایط متفاوت استقلال
  • استقلال و پرسپولیس در ایستگاه بیست و ششم؛ نوبت جبران سرخابی‌ها رسید
  • پرسپولیس در نبردهای سرنوشت‌ساز ۹ امتیاز از دست داد!
  • واکنش حجازی به ماجرای بازی پیکان و استقلال
  • شیرازی‌ها به دادگاه عالی ورزش شکایت می‌کنند/ تیم مهمان نباید تاوان برگزار نشدن بازی را بدهد
  • تهدید رجب‌زاده: مطمئن باشید به CAS شکایت می‌کنیم