Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@06:07:09 GMT

برگزاری دوره آموزشی رهیاران تحول در مشهد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۹۱۹۱

برگزاری دوره آموزشی رهیاران تحول در مشهد

حمید رفیعی مسئول اجرایی دوره رهیاران تحول گفت: این دوره با هدف آشنایی معلمان با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توسط قرارگاه اجرایی سازی سند و با همکاری سازمان بسیج دانشجویی و دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

او افزود:دوره رهیاران تحول برای معلمانی طراحی شده که به صورت رسمی در وزارت آموزش و پرورش مشغول هستند، در سه مرحله مبانی تحول، مبانی تعلیم و تربیت اسلام، و الگو‌ها و ایده‌های تحول آفرین طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مسئول اجرایی دوره رهیاران تحول ادامه داد: با هدف اجرایی شدن مرحله نخست دوره، سه بخش مجازی، حضوری (۱۰ روزه) و تداوم مطالعاتی پیش بینی شده است.

رفیعی بیان کرد: این دوره ۱۰ روزه با حضور اساتید برجسته کشوری و با استفاده از چرخه فرآیند‌های ارائه، مطالعه، مباحثه و ارائه کارخواست برگزار می‌شود و در تمامی مراحل، تحلیل و بررسی عملکرد شرکت‌کنندگان مد نظر است.

او تصریح کرد:  ادامه فرایند دوره با توجه به نتایج آزمون و تحلیل عملکرد فرآیندی شرکت کنندگان خواهد بود و کیفیت حضور و همراهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مسئول اجرایی دوره رهیاران تحول تأکید کرد: هدف دوره، آماده‌سازی رهیاران تحول در مناطق آموزشی مختلف برای راهبری مدارس تحولی در هر منطقه است و قرار است در هر منطقه آموزشی، تعدادی مدرسه انتخاب شود که به عنوان «نمونه» بر اساس سند تحول بنیادین و مبانی آن با تأکید بر تربیت شش ساحتی اداره خواهند شد.

رفیعی اظهار کرد: انتخاب این مدارس و راهبری و مشاوره مستمر به آن‌ها و نظارت بر آن‌ها از سوی ره‌یاران تحول انجام خواهد شد، ره‌یاران تحول از میان افرادی که هر سه مرحله آموزش شامل آشنایی با مبانی تحول، آشنایی با مبانی تربیت اسلامی و در نهایت آشنایی با الگو‌های عملی مدیریت و تربیت در مدرسه (مدیریت آموزشگاهی و برنامه درسی تحول‌گرا) را سپری نمایند، انتخاب می‌شوند، رهیاران می‌توانند از میان معلمان، مدیران و کارمندان برجسته با رویکرد‌های تربیتی و تحولی باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سند تحول آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۹۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی «ماه»در استان ایلام برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام منوچهر رئیسی، معاون فرهنگی این اداره کل گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام برای استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و ارتقای سطح کیفی مهارت‌های مورد نیاز جامعه هدف خود، برنامه‌هایی را طراحی و در دست اقدام دارد.

وی افزود: اینکه صرفاً در انتظار برنامه‌های ابلاغی از طرف مرکز باشیم، مورد قبول نیست و ما به عنوان کارکنان یک سازمان فرهنگی دغدغه انجام امور غیر ابلاغی و نوآورانه را داریم و ان شاءالله این رویه را امسال بیش از سال‌های گذشته در پیش خواهیم گرفت.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام خاطر نشان کرد: با جلساتی که در ستاد برگزاری مراسم شهادت امام صادق (ع) گرفته شده است، ما امسال هم شاهد برپایی دسته‌های عزاداری در نقاط مختلف استان از دور افتاده‌ترین روستاها تا مراکز شهرستان‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت مقوله جمعیت و فرزند آوری، از برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی تربیت کنشگر جمعیت خبر داد و افزود: خوشبختانه سال گذشته با استفاده از اساتید مجرب در حوزه جمعیت موفق شدیم تعداد ۲۰۰ نفر را در این زمینه آموزش داده، که از بین این افراد حدود ۴۰ نفر موفق شدند که دوره‌های برگزار شده را با موفقیت به پایان برسانند، سال ۱۴۰۳ دوره‌های تکمیلی را جهت بهره مندی افراد منتخب، برگزار خواهیم کرد.

کد خبر 6093732

دیگر خبرها

  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم
  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • دوره آموزشی «ماه»در استان ایلام برگزار می شود
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود