Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مسئولان برگزاری این مراسم گفت: فیلم مستند «محمدرضا حکیمی، فریاد روزها» اثر وحید موحدی که حاصل حدود دو سال همراهی و همنشینی با مرحوم حکیمی است نیز در این مراسم و برای نخستین بار به نمایش در خواهد آمد.

رضا سلیمان نوری افزود: براساس هماهنگی انجام شده در این برنامه چهره‌های برجسته‌ای از فعالان حوزه‌های جامعه شناسی، ادبیات و علوم حوزوی همچون دکتر سارا شریعتی، محمد اسفندیاری، محمدرضا موحدی، آرمان ذاکری و یوسف بینا درباره ابعاد شخصیتی گوناگون مرحوم علامه حکیمی سخنرانی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: پس از اینکه اعضای گروه فرهنگی چهارسوی مشهد تصمیم به برگزاری این نشست برای بزرگداشت نخستین سالگرد درگذشت علامه حکیمی گرفتند، مقرر شد تا با توجه به حضور پررنگ چهره‌های خراسانی در کتاب‌های مختلف مرحوم حکیمی این مطالب جمع آوری شده و در قالب کتابی نو به مخاطبان ارائه شود. بر همین اساس بنده و آقای سید خلیل حسینی عطار مامور به انجام این کار شدیم و حاصل این اقدام کتاب «خراسانیات علامه محمدرضا حکیمی» است که از سوی انتشارات جهاددانشگاهی خراسان منتشر و در «شب بزرگداشت مرزبان عدالت» رونمایی خواهد شد.

سلیمان نوری درباره ماهیت مجموعه چهارسوی مشهد گفت: اعضای چهارسوی مشهد تعدادی از فعالان هویتی شهر هستند که از حدود سه سال پیش فعالیتهایی، چون بزرگداشت استاد محمدتقی شریعتی، بزرگداشت مرحوم عابدزاده، شب آیین‌های رضوی و بزرگداشت خیابان ارگ را در راستای پاسداشت چهارسویه افراد، مکان‌ها، وقایع و آیین‌های فرهنگی مشهد برگزار کرده‌اند.

این فعال فرهنگی افزود: ویژه برنامه نخستین سالگرد درگذشت علامه محمدرضا حکیمی با همکاری گروه فرهنگی چهارسوی مشهد، دفتر فرهنگی مفاخر خراسان، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی و موسسه الحیات ساعت ۱۷ روز پنجشنبه سوم شهریور در محل تالار فردوسی مجتمع دکتر علی شریعتی فرهنگسرای جهاددانشگاهی مشهد آغاز خواهد شد.

علامه محمدرضا حکیمی دانشمند جامع، عالم و متفکر برجسته، اندیشه ورز نوآور و اسلام شناس عدالتخواه مرحوم حکیمی در ۱۴ فروردین ۱۳۱۴ در مشهد متولد شد. در سال ۱۳۲۰ تحصیلاتش را آغاز و در سال ۱۳۲۶ وارد حوزه علمیه خراسان شد و تا ۲۰ سال از عمر خود را در این حوزه به تحصیل دروس مقدمات و سطح، خارج، فلسفه، ادبیات عرب، نجوم، تقویم گذراند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فیلم مستند دانشمند برجسته محمدرضا حکیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان،حسرت ما و جام جهانی

 تیمی که در اولین حضورش در جام ملت‌ها مسافر جام جهانی شد. تیم ملی افغانستان برای ما مهم بود؛ چون معماری آن کاملاً ایرانی بود و تمام سنگ‌های گرانقیمت آن از دل خاک پرگهر خراسان بیرون کشیده شده بود. مجید مرتضایی و حمید معصومیان در تایلند کاری کردند کارستان.

آن‌ها از کوچه‌پس‌کوچه‌های مشهد جواهراتی را برای تزئین تیم ملی افغانستان جمع کردند که سال‌ها در بستر بی‌توجهی خاک می‌خوردند. حقیقت این است که افغانستان خسته از سال‌ها جور و ستم امروز به فرزندانی که در این خاک رشد کرده‌اند می‌بالد و این هنر مردان ایرانی بود که غرور جریحه‌دار شده افغان‌ها را به دست خودشان التیام بخشیدند.

صعود افغانستان به جام جهانی نشان داد خراسان بزرگ چقدر در بازیکن‌سازی و مربی‌سازی ظرفیت و توانایی دارد و چقدر مدیران ورزش و البته مسئولان رده بالا در حق جوانان این شهر با تصمیم‌های عجیب جفا کرده‌اند. واقعیت تلخ ماجرا این است که علاوه بر تیم ملی افغانستان هنوز هم می‌توان تیم ملی دیگری از دل شمال‌شرق ساخت و به جام جهانی فوتسال فرستاد.

در فوتبال هم البته که همین است. اگر درایت و دوراندیشی در ورزش خراسان بود، امروز نباید شاهد جولان تیم‌هایی چون خوشه طلایی ساوه در مخمل استادیوم‌های مشهد می‌بودیم. مشهد هنوز هزاران مرتضایی و معصومیان دارد و هنوز می‌توان از دل آن با هنر مدیریت صحیح چند تیم فوتبال و فوتسال باشگاهی در حد آسیا سبز کرد. افسوس که در تمام این سال‌ها استعدادهای شگرف این خطه در آتش جنگ‌های سیاسی – مدیریتی سوختند و امروز جز تلی از ناکامی و حسرت برای ورزش مشهد باقی نمانده است.

آمار می‌گوید قهرمان جام ملت‌های آسیا مشهد بود.علاوه بر احسان اصولی به عنوان رئییس کمیته فوتسال فدراسیون، تیم ملی ایران چند بازیکن مشهدی و تیم ملی افغانستان سه مربی مشهدی  داشت و شاکله اصلی‌اش را بازیکنان قد کشیده در کوچه‌پس‌کوچه های گلشهر مشهد تشکیل می‌دادند. پس صعود افغانستان باید تلنگری جدی باشد برای آن‌ها که خودشان را به خواب زده‌اند و بیدار هم نمی‌شوند.

محمدجواد رستم‌زاده

دیگر خبرها

  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • نمایش «اسب قاتلین» دو اجرایی شد
  • نمایش کولبران برای نخستین بار در تلویزیون
  • افغانستان،حسرت ما و جام جهانی
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)