Web Analytics Made Easy - Statcounter

​فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از مجموعه اقدامات انجام شده و کشفیات یگان حفاظت استان از ابتدای امسال تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فرهاد زندی ​فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در خصوص آمار تخلفات و کشفیات یگان حفاظت محیط زیست استان از ابتدای امسال گفت: از ابتدای سال 1401 تاکنون  58 متخلف در سطح مناطق چهارگانه استان تهران دستگیر شده‌اند که این تعداد شامل 53 فقره تخلف شروع به شکار و همچنین صید وشکارغیرمجاز انواع گونه های جانوری از جمله شکار قوچ و میش وحشی، کل و بز، کبک و صید انواع قزل آلا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه همچنین در طی این مدت با اقدام به موقع ماموران اجرایی، 182 عدد گونه های جانوری کشف شد و از فروش غیرمجاز آنها جلوگیری بعمل آمد، تصریح کرد: این گونه های جانوری که عمده آنها از بازار خرید و فروش پرندگان خلیج فارس کشف شده اند شامل شاهین، دلیجه، عقاب، شاه بوف، جغد، قرقی، سنجاب، لاک پشت، روباه، ایگوانا، میمون، تمساح، جوجه تیغی، طاووس، چین چیلا، ملنگو، بوتیمار بودند که از این تعداد 88 گونه جانوری تیمار و در زیستگاه های طبیعی استان رهاسازی و مابقی به مراکز نگهداری مربوطه در سطح استان تحویل داده شدند.

زندی در ادامه با تاکید بر اینکه ماموران اجرایی استان در زمینه اطفای حریق در مناطق تحت مدیریت محیط زیست، آموزش‌های لازم را دیده‌اند و این برنامه‌های آموزشی همچنان ادامه خواهد داشت، افزود: از ابتدای امسال چندین مورد اطفا و جلوگیری از گسترش حریق در مناطق آزاد و تحت مدیریت استان به میزان مجموع 10 هکتار نیز انجام شده است.

وی آبرسانی به حیات وحش با توجه به خشکسالی موجود با استفاده از آبشخورهای تعبیه شده در مناطق تحت مدیریت را از دیگر اقدامات انجام شده یگان حفاظت استان تهران برشمرد و اظهار داشت: بازسازی و لایروبی آبشخورهای مناطق تحت مدیریت و آبرسانی مستمر به حیات وحش پس از وقوع سیل های اخیر نیز در طی این مدت در کمترین زمان ممکن به انجام رسید.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: گشت و پایش ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در سطح مناطق حفاظت شده و شهرستان‌های استان به طور مستمر ادامه داشته و با متخلفان برخورد قاطع و بدون اغماض خواهد شد.

 

انتهای یپام/

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0 بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حیوان محیط زیست فروش حیوانات یگان حفاظت محیط زیست استان استان تهران تحت مدیریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۹۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد

محمدرضا بسملی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست سبزوار از این متخلف محیط زیست یک قبضه سلاح غیرمجاز ساچمه زنی و پنج عدد فشنگ چهارپاره مخصوص شکار چهارپا، هفت عدد فشنگ ساچمه ریز مخصوص شکار پرنده و یک قبضه چاقو کشف و ضبط کردند.

رییس اداره محیط زیست سبزوار گفت: شهروندان وظیفه شناس و دوستداران محیط زیست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکار و صید، مورد را به یگان حفاظت محیط زیست سبزوار به شماره تماس۴۴۴۴۹۳۰۳ یا پاسگاه های انتظامی محل گزارش کنند.

۲ منطقه حفاظت‌ شده شیراحمد و پروند با مجموع مساحت ۳۹ هزار هکتار و همچنین مناطق شکارممنوع ریوند و "کمرقلعه" با گستره ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.

پلنگ، قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده "ریوند، پروند و شیراحمد" شهرستان سبزوار هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن