Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده رزمایش مشترک پهپادی ذوالفقار ارتش با تاکید بر اینکه پهپاد جایگاه ویژه‌ای در ارتقاء توان رزم نیروهای مسلح پیدا کرده است، گفت: امنیت کشور و منطقه باید توسط خودمان تامین شود، اگر قرار است کسی برای ما امنیت برقرار کند این به معنای امنیت عاریه‌ای است که اصلا ارزش ندارد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از قرارگاه رسانه‌ای رزمایش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده و فرمانده رزمایش مشترک پهپادی 1401 ارتش صبح امروز در اولین روز از رزمایش با بیان اینکه بحمدالله امروز کشور ما دارای نیروهای مسلح قوی، با تجربه و مقتدری است، گفت: نیروهای مسلح از تجهیزات لازم برای انجام ماموریت خود برخوردار هستند، اما اگر ما نگاهمان به آینده نباشد، و مطابق با فناوری‌های روز و آینده حرکت نکنیم قطعا از دیگران عقب خواهیم ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه پهپاد امروزه یک پدیده جدید است، افزود: اثرگذاری این پدیده در جنگ‌های اخیر در دنیا ثابت شده است که می‌توان به جنگ آذربایجان و ارمنستان، جنگ اوکراین و روسیه و ... اشاره کرد.
امیر دریادار سیاری ادامه داد: امروز پهپاد در ارتقاء توان رزم نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران جایگاه بزرگی پیدا کرده و در سازمان رزم ارتش گنجانده شده  است و در کنار سایر تجهیزات دیگری که وجود دارد توان رزم ما را مطابق با فناوری روز ارتقا بخشیده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش با تاکید بر اینکه در این حوزه نمی‌خواهیم به دیگران وابسته باشیم و تجهیزات حوزه پهپادی تماما به صورت بومی تولید می‌شود، عنوان کرد: اکثر پهپادهایی که در این رزمایش شاهد حضور و اجرای عملیات آنها هستیم، تولید اولیه‌اش در داخل ارتش بوده و برای تکمیل و تولید انبوه به وزارت دفاع و یا شرکت‌های دانش‌بنیانی که در سطح کشور هستند سپرده شده‌اند.
وی با بیان اینکه داشتن توانمندی پهپادی به توان بازدارندگی کشور کمک می‌کند، تاکید کرد: امنیت کشور و منطقه باید توسط خودمان تامین شود، اگر قرار است کسی برای ما امنیت برقرار کند این به معنای امنیت عاریه‌ای است که اصلا ارزش ندارد.
امیر سیاری ادامه داد: توانمندی ملت قهرمان ایران و نیروهای مسلح به میزانی است که می‌تواند در مقابل همه تهدیدات ایستادگی کند و آزموده را آزمودن خطاست.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه با وجود مدت زمان کمی که برای تجهیز به فناوری پهپاد طی کردیم، نتیجه کار جهشی بوده، گفت: نتایج بسیار ارزشمندی در مدت زمان کمی به دست آمده که حاصل هوش و ذکاوت پژوهشگران ما است.
وی خاطر نشان کرد : دراین رزمایش تعدادی از پهپادهای ارتش در شرایط خاص و دشوار به کار گرفته خواهند شد و در حوزه‍های مراقبت و شناسایی، جنگ الکترونیک و رزمی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: امیر دریادار حبیب‌الله سیاری ، معاون هماهنگ کننده ارتش ، رزمایش ، ارتش جمهوری اسلامی ایران ، پهپاد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران پهپاد معاون هماهنگ کننده نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۹۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار دادن مجدد بندر «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت بار دیگر یک کشتی اسرائیلی و همچنین بندر «ایلات» را مجددا هدف قرار دادند.

وی افزود: نیروی دریایی یمن کشتی اسرائیلی MSC DARWIN را در خلیج عدن با چند موشک دریایی مناسب و چند پهپاد با دقت مورد اصابت قرار داد.

یحیی سریع گفت: نیروهای مسلح یمن همچنین با چند موشک بالستیک و کروز چند هدف وابسته به دشمن صهیونیست را در منطقه ام‌الرشراش (بندر ایلات) واقع در جنوب فلسطین اشغالی مورد حمله دقیق قرار دادند.

این چندمین باری است که ارتش یمن در راستای حمایت از عزه، بندر «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی را هدف حملات پهپادی و موشکی خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • فقط ۱۰ درصد توان نظامی «وعده صادق» عملیاتی شد
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد