Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@15:27:25 GMT

ماجدی: برکناری اسکوچیچ دور از معرفت ایرانی بود!

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۹۶۱۳

ماجدی: برکناری اسکوچیچ دور از معرفت ایرانی بود!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سرپرست فدراسیون فوتبال با حضور در برنامه مجله فوتبال شبکه خبر، به سوالات مجری این برنامه در خصوص عملکردش در مدت سرپرستی فدراسیون و برنامه‌هایش برای انتخابات فدراسیون فوتبال پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید:

میرشاد ماجدی، در خصوص ماجرای عزل سرمربی تیم ملی از سوی کمیته فنی و ابقای او از سوی هیئت رئیسه گفت:"این طور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای کمیته فنی، افراد سرشناسی هستند که چندین سال عضو تیم ملی بودند یا آقای محصص که اکثر سرمربیان ما مدرک A خودشان را از ایشان گرفتند. ولی یادمان باشد که کمیته فنی یک کمیته مشورتی است. تصمیم‌گیر نیست. کمیته فنی به اعضای فدراسیون مشورت می‌دهد."
سرپرست فدراسیون فوتبال در ادامه افزود:"طبق اساسنامه پیشنهاد سرمربی با رئیس فدراسیون و تصویب هیئت رئیسه است. قابلیت تصمیم‌گیری هم دارند. موضوع نیاز به دستور جلسه نداشت و هفت نفر اعضا هیئت رئیسه بر ابقای ایشان تصمیم گرفتیم. ما اگر آقای اسکوچیچ را برکنار می‌کردیم یا مربی دیگر می‌آوردیم، تصمیم‌گیری می‌شد. ما این کارها را نکردیم و ایشان به کار خود ادامه دادند."
ماجدی همچنین به دلیل مخالفت با نظر کمیته فنی هم اشاره کرد و گفت:"به هرحال ما ایرانی هستیم. کسی که به ایران آمده، سالم کار کرده، تیمی که هیچ کسی مسئولیتش را قبول نمی‌کرد، به دور دوم و بعد هم جام جهانی رسانده است. به نظر من یک مقداری بی‌معرفتی بود اگر می‌خواستیم او را عوض کنیم. ما تصمیم نگرفتیم، ابقای ایشان موضوعی بود که وجود داشت."
سرپرست فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه چرا از اول چنین مباحثی پیش آمد هم گفت:" یک سری مسائل خارج از فدراسیون القا می‌شود. باور کنید در فدراسیون فوتبال آنقدر نکته مثبت و منفی وجود دارد که نمی‌شود روی یک موضوع تمرکز کرد. زمانی‌که ما روی برنامه‌ریزی برای بازی‌های دوستانه و درآمدزایی تمرکز کردیم، همزمان چنین اتفاقاتی افتاد."
پیشنهاد سرمربیگری به علی دایی مبحث دیگری بود که مجری برنامه با استناد به صحبت‌های خداداد افشاریان از سرپرست فدراسیون فوتبال پرسید و با این جواب مواجه شد:"من تماس گرفتم ایشان را ببینم. خود ایشان را روی خط بیاورید بپرسید. همین الان که با شما صحبت می‌کنم دو روز قبل، آخرین قسط مالیات آقای کی‌روش را در حدود یک میلیارد تومان پرداخت کردیم. ما نمی‌خواهیم هیچ باری را روی دوش ملت و دولت بگذاریم. سعی می‌کنیم با حداقل هزینه بهترین نتیجه را بگیریم. ما با آقای اسکوچیچ تا 2023 قرارداد داریم. تعجب می‌کنم دوستان می‌گویند هیئت رئیسه تشکیل شده یا نشده است. وظیفه داریم ایشان را صددرصد حمایت کنیم و این کار را می‌کنیم."


موضوع دودستگی در بین بازیکنان تیم ملی در خصوص سرمربی و انتخابات فدراسیون فوتبال، سوژه دیگر پرسش افتخاری، مجری برنامه از میرشاد ماجدی بود که ماجدی در پاسخ گفت:"خودم فوتبالیست بودم و روحیه فوتبالیست‌ها را می‌شناسم. هیچ فوتبالیستی جز اینکه صلاح فدراسیون و فوتبال را بخواهد نداریم. همه دلشان می‌سوزد ولی شاید بیانشان برای این دلسوزی فرق می‌کرده است. قطعا بچه‌هایی که پست مخالف گذاشتند اگر به مربیگری یا مدیریت برسند کلام‌شان فرق خواهد کرد. خود بازیکنان به این بلوغ رسیده‌اند که این دو دستگی باید کنار برود و باید فقط برای کشور و پرچم‌مان تلاش کنند. فوتبال یک پدیده شادی‌آفرین و وحدت‌آفرین است. نباید این را فراموش کنیم. مطمئن باشید با اردوی جدیدی که در اتریش برنامه‌ریزی کردیم، برنامه سنگال که قطعی شده و ان‌شاءالله حریف دیگر هم قطعی شود، اردوی خوبی خواهیم داشت و سعی می‌کنیم با بهترین کیفیت در این دو بازی حاضر شویم."
ماجدی در خصوص VAR نیز صحبت کرد و حامل خبرهای خوشی بود:"خبرهای خوش دیگری نیز دارم. فردا آخرین تاییدیه‌ای که به من برسد. از هفته آینده آموزش VAR را آغاز خواهیم کرد."

سرپرست فدراسیون فوتبال ضمن رد اعطای امتیاز تولید البسه تیم ملی بدون تشریفات در این خصوص گفت:"اصلا چنین چیزی نیست‌ و خلاف واقع گفته‌اند. در فضایی بسیار سالم با یک فراخوان از پیش طراحی شده هفت نشان تجاری به ما مراجعه کردند و پاکت دادند. تمام برنامه‌ها فیلم‌برداری و در حراست ما بایگانی شده است. از این‌ها ۴_۳ برند خارجی و ۲_۳ برند ایرانی بودند. در آخر به برند مورد نظر رسیدیم. وقتی برند خارجی باشد هیچ لباسی را نمی‌توانید در کشور تحویل بگیرید و هزینه گمرک شاید با لباس‌هایی که می‌خواهند رایگان به ما بدهند برابری کند. تمام البسه تیم ملی بزرگسالان را از صفر تا صد رایگان دریافت خواهیم کرد و با عدد معقولی نیز برای سایر تیم‌ها رایگان لباس می‌گیریم. به جای پول لباس می‌گیریم."

ماجدی در خصوص اینکه آیا از این برند پولی هم دریافت می‌شود یا خیر گفت:"ما فراخوان گذاشتیم. علاقه‌مند هستیم بهترین‌ها با ما قرارداد ببندند و پول هم بدهند اما در این فراخوان هفت برند آمدند که هیچ کدام مبلغی به ما ندادند و فقط گفته‌اند که رایگان به شما لباس می‌دهیم. به تیم‌های دیگرتان نیز با درصدی تخفیف لباس می‌دهیم."
او در مورد قرارداد پیشنهاد دهندگان لباس تیم ملی با سایر تیم‌های حاضر در قطر هم گفت:" نمی‌دانم. شاید یک تا دو شرکت با سایر تیم‌ها قرارداد داشتند اما این برند را به دلیل احترام به تولید داخلی انتخاب کردیم. البته باید با بهترین کیفیت البسه را در اختیار تیم ملی بگذارد و این قول را هم داده است‌. به جای اینکه پول بگیریم و سپس لباس بخریم. البسه رایگان تحویل می‌گیریم و در واقع تهاتر می‌کنیم."
در پایان سرپرست فدراسیون فوتبال در اظهاراتی امیدوارانه این‌طور به صحبت‌هایش خاتمه داد:" در همین مدت کوتاه تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان ما قهرمان کافا شدند. بانوان ایرانی به سختی با ایجاد یک انقلاب و سنی پایین‌تر نایب قهرمان کافا شدند. فوتسال و فوتبال ساحلی ما بازی می‌کنند و قول می‌دهم بار دیگر به صدر آسیا بازگردند. نوجوانان و جوانان ما یک سال و نیم به خاطر کرونا تمرین نکردند. تیم نوجوانان اکنون در ازبکستان است. قطعا باید به صدر آسیا بازگردیم. با استعدادیابی در کشور حدود ۳۰ هزار جوان زیر 19 و 16 سال آقایان و زیر 16 سال بانوان را دیدیم. شک نکنید به فوتبال آسیا که هیچ به فوتبال جهان باز می‌گردیم‌."

258 258

کد خبر 1665596

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران دراگان اسکوچیچ سرپرست فدراسیون فوتبال هیئت رئیسه کمیته فنی تیم ملی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۹۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده برای لرستان روشن است/ لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد در سخنانی با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی و با اشاره به مناسبت شهادت امام صادق (ع)، اظهار داشت: در این راستا مراسم‌های بزرگی در سطح شهر خرم‌آباد و استان تدارک‌دیده‌شده که از شما خواهران و برادران دعوت می‌شود که در این مراسم عزاداری شرکت کنید.

قانون ساماندهی مد و لباس توسط دستگاه‌های فرهنگی اجرا شود

وی در ادامه با اشاره به اینکه رشد و کمال علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دختران نجیب و شریف ایران اسلامی همراه با رایحه و بوی خوش عفاف و حجاب و حیا به زنان و دختران غربی رسیده است، عنوان کرد: بخش‌هایی از زنان و دختران را مشاهده می‌کنیم در کشورهای غربی از انحطاط، بردگی جنسی، نابودی پایه‌های خانواده و… خسته شده‌اند و به حجاب و عفاف روی آورده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، بیان داشت: در چنین وضعیتی باید هوشیار بود، دستگاه‌های متولی فرهنگی در کشور و استان باید هوشیارانه تصمیم بگیرند، اقدام کنند، از هر گونه اقدامی که ابتذال فرهنگی را همراه خودش دارد خودداری کنند، گاهی ممکن است مجموعه‌های به‌ظاهر فرهنگی مکانی واگذار شود، ولی در آن مکان رویدادهای غیرفرهنگی به‌وسیله برخی از بخش‌های فرهنگی رخ دهد.

حجت‌الاسلام شاهرخی، گفت: در راستای اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی، قانون ساماندهی مد و لباس در مجلس و شورای نگهبان به تصویب رسیده، در راستای تقویت فرهنگ ایرانی و اسلامی و ترغیب مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه و غیر مأنوس بافرهنگ ایرانی و اسلامی وظایفی بر عهده کمیته‌ها، وزارت‌خانه‌ها و… نهاده شده است، ما امروز لباس‌های غیر مأنوس بافرهنگ ایرانی و اسلامی را در بازارها در انواع گوناگون پسران و دختران فراوان می‌بینیم.

وی گفت: پیداکردن لباس‌هایی که بافرهنگ ایرانی و اسلامی هماهنگ باشد، گاهی در بازار محدود است، این قوانین فقط برای تصویب نیست، بلکه برای اجرا است، لازم است تدابیری اتخاذ شود که دررابطه‌با توزیع لباس‌های غیر مأنوس بافرهنگ ایرانی و اسلامی با کار فرهنگی اقدامات لازم صورت بگیرد.

آینده برای لرستان روشن است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گاهی از این خدمتگزار می‌پرسند که وضعیت آینده استان را چگونه تجزیه‌وتحلیل می‌کنید؟ گفت: باید به آینده استان و کشور امیدوار باشیم، فراز و نشیب دارد، تندی و کندی دارد، اما قطعاً آینده برای استان ما روشن است.

حجت‌الاسلام شاهرخی با تأکید بر اینکه در لرستان کارگاه‌های تولیدی وجود دارد، تولید و اشتغال در آنها زنده و پویا است، به طور مثال ماشین‌سازی خرم‌آباد که تا چند سال پیش تعطیل بود، اما در این دولت با پیگیری‌های مسئولان ملی و استانی به نقطه‌ای رسیده که برای چندین سال کار گرفته است و در موقعیتی است که اشتغال در آن چندبرابر شود، گفت: البته مشکلاتی هم دارد که گفت‌وگو شد که رفع مشکل شود.

وی با بیان اینکه در استان صنایع تعطیل شده‌ای داریم که حتماً با یاری خداوند دنبال خواهد شد، گفت: اما صنایع و کارگاه‌های متوسط و کوچکی هم داریم که اشتغال در آنها سرپا و زنده است، بنابراین کاملاً ما به آینده امیدواریم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از اجرای طرح حضور دانش‌آموزان در نمازجمعه، گفت: از نیروی انتظامی هم که طرح «نور» را در حال اجرا دارد تقدیر و تشکر می‌کنم، از مردمی هم که خودش جوش اجتماع و از نیروی انتظامی تشکر و حمایت کردند قدردانی می‌کنم، از آنهایی هم که تمکین به قانون کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

حجت‌الاسلام شاهرخی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلفی خدمات‌رسانی می‌کند، بیان داشت: باید از این قشر زحمت‌کش که در عرصه‌های مختلف جهاد مستمر دارند تشکر کنیم.

شرکت در انتخابات وظیفه ملی است

وی در ادامه با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی، گفت: اهمیت مشارکت حداکثری به قوت باقی است و عملیاتی‌کردن چهار راهبردی که مقام معظم رهبری فرمودند، امری لازم است و شرکت در انتخابات در دور دوم یک حق، تکلیف و وظیفه ملی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، ادامه داد: از طرف دیگر مسئولان ناظر و برگزارکننده انتخابات هم دقت لازم را در برگزاری انتخابات سالم داشته باشند.

حجت‌الاسلام شاهرخی با تأکید بر اینکه آسیب‌های احتمالی دور اول رفع شود، گفت: با کسانی که در اطراف شعب اخذ رأی حضور پیدا کرده و می‌خواهند به انتخابات خدشه‌ای وارد کنند برخورد شود.

وی گفت: اگر کسانی هم تخلفاتی دارند، در هر سمتی، با آنها برخورد شود، تخلف در انتخابات گناهی نابخشودنی است.

کد خبر 6095638

دیگر خبرها

  • آینده برای لرستان روشن است/ لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات
  • اعلام رای کمیته استیناف درباره پرسپولیس
  • رای کمیته استیناف در مورد پرسپولیس: رد اعتراض و تایید حکم قبلی!
  • کمیته استیناف هم شکایت پرسپولیس از آلومینیوم را رد کرد
  • رد شکایت پرسپولیس علیه آلومینیوم
  • شکایت پرسپولیس رد شد
  • شکایت پرسپولیس علیه آلومینیوم اراک رد شد
  • محرومیت چند مدیر و مدیر برنامه از فصل آینده در فوتبال ایران
  • سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟ | آخرین وضعیت مذاکرات
  • آخرین وضعیت افشین قطبی و تیم ملی ایران