Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@11:01:19 GMT

ساخت وسازهای غیر مجاز در شهر بهمن با حکم قضایی تخریب شد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۹۶۳۸

ساخت وسازهای غیر مجاز در شهر بهمن با حکم قضایی تخریب شد

مهدی امینی در حاشیه تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در گفت و گو با خبرنگار مهر، تصریح کرد: ۸ فقره ساخت و ساز غیر مجاز که قبلاً مراحل اخطار و تشکیل پرونده قضائی را طی کرده بودند تخریب شد.

وی اظهار داشت: این تخریب‌ها در چهارچوب اجرای احکام قطعی دادگاه و با دستور دادستان در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، با حضور نماینده دادستان، نیروی انتظامی و کارشناسان اداره امور اراضی شهرستان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول با تاکید بر حفاظت از اراضی کشاورزی و باغ‌ها اظهار کرد: واحد گشت اداره امور اراضی این مدیریت بطور مستمر تغییر کاربری‌های غیر مجاز را رصد و گزارش می‌کنند.و سامانه تلفنی ۱۳۱ آماده دریافت گزارشات مردمی با موضوع تغییر کاربری است.

حسین محمدی کارشناس حقوقی امور اراضی هم با بیان اینکه صیانت از اراضی کشاورزی و باغ‌ها از مهمترین دغدغه‌های امور اراضی و جهاد کشاورزی است افزود: شایسته است مردم قبل هر گونه خرید زمین زراعی و باغ و قبل از رد و بدل ثمن معامله با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با کارشناسان امور اراضی مشورت نمایند

کد خبر 5571605

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی فارس تخریب شهرستان آباده بوشهر هفته دولت ویروس کرونا کرمانشاه گرگان اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه اربعین 1401 آمار کرونا شیوع کرونا اردبیل قزوین مشهد خراسان رضوی امور اراضی غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۹۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر جرم‌انگاری ساخت‌وسازهای غیرمجاز گفت: مدیریت شهری نظارت بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز را تعطیل نکند و در این راستا از فناوری‌های نوین استفاده شود.

عمار ایزدیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز، اظهار کرد: افراد در شکل تخلف و بدون مجوز ساخت‌وساز یا خلاف مجوز صادر شده، مبادرت به ساخت‌وساز می‌کنند، در این راستا لازم است تمام موارد ساخت‌وساز غیرمجاز، عملیات ساختمانی بدون اخذ پروانه یا برخلاف مفاد پروانه انجام شود تا روزبه روز شاهد افزایش اقدامات خلاف قانون نباشیم.

وی افزود: ضرورت چنین اقدامی در کنار سایر اقدامات غیرکیفری با توجه به مضرات و خطرات سنگین ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز در ارتکاب تخلفات و سایر جرایم نیز تأثیر بسزایی دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه ساختمان‌های ناایمن تهدیدی برای سرمایه شهروندان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری نظارت بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز را تعطیل نکند و در این راستا از فناوری‌های نوین استفاده شود.

ایزدیار اضافه کرد: ساخت‌وساز غیرمجاز جرم کیفری محسوب می‌شود، زیرا تهدید آشکاری برای محیط شهری و سلامت جامعه است.

کد خبر 748214

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز