Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@09:27:24 GMT

 جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک شتاب می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۹۶۶۳

 جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک شتاب می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از اقدامات کاربردی برای حفظ و توسعه محیط‌زیست، جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک است، در این راستا فراخوانی برای ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق فعال در این حوزه منتشر شد.

زندگی مدرن امروزی منجر به تولید زباله‌های زیادی توسط انسان‌ها شده ‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجم زباله‌ها به اندازه‌ای است که اگر به درستی مدیریت نشوند، منجر به مشکلات زیادی برای انسان‌ها و محیط زیست می‌شوند، بنابراین مدیریت پسماند از اهمیت زیادی برخوردار است.

با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای اجرای آیین‌نامه ملی جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک توسط مجریان بخش خصوصی، فراخوان ارزیابی استارت‌آپ‌های جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک منتشر شد.

هوشمندسازی و مدیریت در حوزه تفکیک پسماند خشک شهری و جلوگیری از دفن صدها تن زباله یا به تعبیری، بهره‌مندی از سرمایه‌های گران‌بها و قابل‌انتقال به چرخه‌ی بازیافت در راستای حفظ بیش‌ازپیش طبیعت و پیشگیری از خسارت به سرمایه‌های ملی که مختص به نسل‌های آینده است، کمک شایانی می‌کند.

به‌منظور بهره‌مندی از آیین‌نامه ملی جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک و درج اطلاعات شرکت در سامانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چک‌لیست ارزیابی را در اینجا تکمیل کنید. همچنین اطلاعات مربوط به استان‌های محل فعالیت و تعداد ناوگان و کاربر به تفکیک هر استان را بارگیری کرده و در قالب فایل pdf در سامانه بارگذاری شود.

مشخصات استارت‌آپ‌های جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک مورد تأیید کمیته ارزیابی صلاحیت در تارنمای رسمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بخش اقتصادچرخشی اطلاع‌رسانی می‌شود.

کد خبر 5571601 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: زباله شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراخوان پسماند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان حاکمیت سایبری تحقیقات علمی فناوری نانو ایرانسل اینترنت نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فیس بوک همراه اول کسب و کار ورزش خودروی برقی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جمع آوری هوشمند پسماند خشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۹۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سید محمد کرباسی، «توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی» را از جمله موضوعات در حال پیگیری توسط ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برشمرد و اظهار داشت: برای تحقق این امر با اپراتورها و صنایع مذاکراتی انجام داده‌ایم و امیدوار هستیم که به‌زودی شاهد عقد قراردادهایی در این زمینه باشیم.

وی تاکید کرد: ادامه این مسیر به هوشمندسازی صنایع، افزایش بازدهی آن‌ها و کاهش مشکلات صنایع منتج خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با اشاره به برنامه توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی ۶۰۰ میلیارد تومانی، بیان کرد: این ستاد طی هشت ماه اخیر تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم انجام داده و مذاکرات مختلفی نیز با وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات به منظور اصلاح برخی قوانین و قواعد رگولاتوری انجام داده است.

به گفته او، هدف اصلی این است که با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از اعتبار مالیاتی خود اپراتورها، شرایطی ایجاد شود تا این فناوری‌ها در کشور از طریق اعتبار مالیاتی اپراتورها بومی‌سازی شوند.

وی ادامه داد: منظور از اعتبار مالیاتی این است که شرکت‌ها اگر در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند و طرح‌های آنها مورد تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گیرد و از پروژه‌های ضروری و اولویت‌دار کشور باشد، به همان میزان سرمایه‌گذاری، رقم مالیاتی از این شرکت‌ها کسر می‌شود.

کرباسی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به اینکه بر اساس این توافق‌نامه قرار نیست بودجه‌ای از سوی معاونت علمی و فناوری به اپراتورها داده شود بلکه هزینه‌ای که هر اپراتور باید به‌عنوان مالیات بپردازد، صرف پروژه‌های تحقیق و توسعه آن شرکت خواهد شد؛ افزود: این امر به بومی‌سازی محصولات منجر خواهد شد و این همان طرحی است که سال گذشته به‌عنوان قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصویب شد و ثمره خوبی برای حمایت از تولیدات دانش‌بنیان به ارمغان آورد

کد خبر 6097069

دیگر خبرها

  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • پروژه های عمرانی شهرستان دشتی شتاب می گیرد
  • حمایت‌ های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌ گیرد
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • گروه طالبان در پنجشیر به جان مردم و موبایل‌‌های هوشمند افتادند!
  • باید فبین‌فود را در سطح بین‌المللی گسترش دهیم
  • جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل
  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک