Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: بیش از ۵ هزار رشته تحصیلی و ۸ هزار رشته مقطع تحصیلی داریم که بیشترین تنوع آن در رشته‌های مهارتی است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، طاهری نیا، رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی در نشست خبری که امروز در این موسسه برگزار شد، گفت: موسسه تلاش کرده رویکرد تحولی رو در دستور کار خود قرار داده که بر اساس رویکرد سند تحولی دولت مردمی است که چالش هایی را برای آموزش عالی را برشمرده و راهکارهای این چالش ها را بیان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: یکی از محوری ترین وظایف موسسه استخراج آمارها در زمینه آموزش عالی است که یکی از کارها که به صورت آمار ی آغاز شده در مورد جهاد تبیین آماری است که در هر دوره به یک موضوع می پردازد مثلا در بحث عدالت آموزشی قبل از انقلاب ۸۰ درصد جمعیت آموزشی در تهران و ۲۰ درصد در سایر استان ها بود که الان ۲۰ درصد در تهران و ۸۰ درصد در استان های دیگر است که چتر عدالت آموزشی در کشور گسترده شده است و امکان تحصیلات دانشگاهی برای همه فراهم شده.

 

رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی با اشاره به جمعیت دانشجویان خانم در دانشگاه ها گفت:در حال حاضر خانم ها سهمشان از آموزش عالی بعد از انقلاب بیشتر از آقایان شده و سهم آنها ۵۶ برابر است. جمعیت دانشجویی زنان پیش از انقلاب ۱۹ هزار نفر بوده و الان یک میلیون و ۶۲ هزار نفر شده است.

 

طاهری نیا اظهار داشت: کل جمعیت دانشجویی قبل از انقلاب ۶۷ هزار نفر بوده که الان یه ۳ میلیون ۱۷۰ هزار نفر رسیده است.

 

وی افزود: سهم دانش آموختگان دانشگاه ها نسبت به جمعیت کشور ۱۲ درصد است که آمار بسیار پائینی است؛ در صورتی که افکار عمومی کشورشان این است که بیش از نیاز کشور دانشجو می گیریم؛ در صورتی که اینگونه نیست و نسبت به جمعیت کشور آمار تحصیل کرده ها بسیار کم است.

 

رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی ادامه داد: وقتی این آمار را با کشورهای غربی و توسعه یافته مقایسه می کنیم تعداد دانش آموختگان ما بسیار کم است.

 

طاهری نیا در حضور تعداد و تنوع رشته های دانشگاهی گفت: بیش از ۵ هزار رشته تحصیلی و ۸ هزار رشته مقطع تحصیلی داریم که بیشترین تنوع آن در رشته های مهارتی است.

 

وی با اشاره به نسبت بین رشته ها و اشتغال گفت: برخی از رشته ها باز کار آنها ایجاد شده است اما بسیاری از رشته ها به خصوص علوم پایه بازار کاری برای آنها تعریف نشده است بنابراین در بحث رشته های تحصیلی با ریزش و رویش مواجه هستیم.


رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی ادامه داد: بیشترین تنوع گرایش های تخصصی در مقطع دکتری است و پس از آن کارشناسی ارشد است بنابراین در مقطع تحصیلات تکمیلی بیشترین تنوع رشته ای است.


وی اضافه کرد: بر اساس آمارها کمترین دانشجویان مشغول به تحصیل در مقطع دکتری حرفه ای و بیشترین آما در دوره کارشناسی است.

 

طاهری نیا خاطرنشان کرد: مدل توسعه آموزش عالی کشور تابعی از مدل توسعه ای هر کشور است.


رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: در حال حاضر آمار دانشجویان به تفکیک جنسیت ۴۹ درصد خانم ها و ۵۱ درصد آقایان هستند که به نسبت جمعیت دانشجویان دختر در حال رشد است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی آموزش عالی طاهری نیا رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی بیشترین تنوع هزار رشته طاهری نیا هزار نفر رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۹۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بزرگترین همایش ملی «رویکرد‌های نوین مهندسی و علوم انسانی» در شهرستان ممسنی با محور دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی و همکاری شهرداری شهرستان ممسنی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی در حاشیه این همایش به خبرنگار آنا گفت: به دلیل نگاه علمی نسبت به رفع مشکلات و انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد و توجه به ظرفیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، حوزه پژوهش واحد ممسنی متعهد شد که با رویکرد فناوری، علمی و کاربردی و با مشارکت شهرداری در حوزه پشتیبانی، همایش ملی با موضوعات محوری و اولویت‌دار در سطح ملی و به صورت خاص شهرستانی برگزار کند.

علی کریمی به اشاره به اصل ایجاد دانشگاه مسئله‌محور و تحول در ساختار نظام آموزشی براساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی آماده تعامل برای انجام امور مشاوره‌ای و آموزشی برای حوزه مختلف شهرستان ممسنی در راستای رفع مشکلات است.

شهردار نورآباد ممسنی هم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره تفاهم‌نامه شهرداری با دانشگاه آزاد اسلامی که موضوع آن «تهیه طرح دفع و جذب آب‌های سطحی شهر نورآباد» بود، اظهار کرد: در مدت زمان مشخص و معین شده این قرارداد آماده شد و ارزیابی ما در این باره بسیار مثبت است.

باقر گودرزی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه مسائل مختلف، تحقیق، تفحص و مسائل پیش رو جای تقدیر دارد، ادامه داد: شهرداری نورآباد برای به ثمر نشاندن طرح‌های در دست اقدام از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی ممسنی استفاده خواهد کرد.

وی متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی محیط علمی و شاداب بسیار خوبی دارد و با داشتن مدیر جوان، تأثیرگذار و استادان مجرب و مؤثر در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف نظرات و پشنهادهای آنان سازنده خواهد بود.

شهردار نورآباد ممسنی تبیین کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی استادان خوب و برجسته علمی در رشته‌های مختلف دارد و جایگاه بسیار خوبی در سطح شهرستان و استان فارس دارد و از این منظر خدمات بسیار خوبی هم به مردم این دیار ارائه کرده است.

گودرزی متذکر شد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی با کمترین هزینه در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها به امر تحصیل مشغولند و مدرک مورد نظر خود را اخذ می‌کنند.

وی افزود: برگزاری چنین همایش‌های معتبر ملی در مسیر رشد و ترقی شهرستان ممسنی نقش بسزا و تأثیرگذاری ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد / جزیبات