Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@03:34:38 GMT

تبدیل بدن به ماشین چربی‌سوز

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۰۰۹۲

تبدیل بدن به ماشین چربی‌سوز

ایسنا/خراسان رضوی محققان تمرینی را معرفی کردند که بدن را به یک «ماشین چربی‌سوز» تبدیل می‌کند.

به نقل از سایتک دیلی، پروفسور زلکو پدیسی می‌گوید: اگر چربی‌های سرسخت بدن از بین نمی‌روند، تمرینات تناوبی با شدت بالا یا هیت (HIIT) را به برنامه ورزشی خود اضافه کنید. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که هیت، چربی‌سوزی را بیشتر از ورزش هوازی افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای این تحقیق، محققان نتایج ۱۸ کارآزمایی مداخله‌ای کنترل‌شده را در مورد تأثیرات هیت بر میزان چربی‌سوزی حین ورزش جمع‌آوری کردند.

کارآزمایی‌های مداخله‌ای شامل ۵۱۱ شرکت‌کننده بزرگسال بود که در گروه هیت تحت نظارت، ورزش هوازی با شدت متوسط یا یک گروه کنترل غیرورزشی شرکت داشتند.

مدت مداخلات ورزشی از دو تا ۱۴ هفته متغیر بود. به‌طور تقریبی در تمام تحقیقات، شرکت‌کنندگان در سه جلسه هیت در هفته شرکت کردند.

یافته‌های کلیدی تحقیق

طبق تحقیقات، چند جلسه هیت در هفته بدن شما را به یک «ماشین چربی‌سوز» تبدیل می‌کند. هیت باعث می‌شود نه تنها در طول جلسات این نوع تمرین بلکه در طول سایر انواع فعالیت بدنی مانند پیاده‌روی سریع، شنا و ورزش نیز شروع به سوزاندن چربی بیشتری کنید.

متابولیسم چربی تنها پس از چهار هفته هیت بهبود می‌یابد و با گذشت زمان بهتر می‌شود.

پس از ۱۲ هفته تمرین هیت، می‌توان انتظار داشت که هر دقیقه فعالیت بدنی  ۰.۱۳ گرم چربی اضافی را بسوزاند. برای افرادی که ۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت بدنی دارند، این تمرین می‌تواند منجر به سوزاندن حدود ۱۰ کیلوگرم چربی اضافی در یک دهه شود.

بر اساس یافته‌ها، افراد دارای اضافه وزن ممکن است در مقایسه با افراد دارای وزن طبیعی، انتظار افزایش بیشتری در چربی‌سوزی داشته باشند.

در حالی که افراد می‌توانند متابولیسم چربی خود را با شرکت در ورزش‌های هوازی (برای مثال دویدن) بهبود بخشند، ورزش‌های هوازی به صرف زمان بسیار بیشتری نیاز دارد و پیشرفت‌ها کمتر خواهد بود.

اهمیت یافته‌ها

این نتایج ممکن است به بیش از ۲ میلیارد فرد دارای اضافه وزن در جهان کمک کند تا متابولیسم چربی خود را بهبود بخشند و وزن خود را کاهش دهند.

این یافته‌ها همچنین ممکن است به میلیاردها نفر دیگر برای پیشگیری از افزایش وزن ناخواسته در طول زمان کمک کنند.

خود را  ۱۰ سال دیگر با ۲۲ پوند چربی اضافی تصور کنید، شاید هیت به شما کمک کند از چنین تغییری در ترکیب بدن خود جلوگیری کنید.

طبق نظرسنجی اخیر روندهای آمادگی جسمانی در سراسر جهان، هیت یکی از محبوب‌ترین انواع تمرینات است. اگر قبل‌تر این کار را انجام نمی‌دادید، شاید باید آن را انجام دهید.

یافته‌های این تحقیق در مجله British Journal of Sports Medicine منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی چربي چربی سوزی یافته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۰۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غذای پزشکی تولید شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اصغر خسروشاهی اصل در توضیح طرح پژوهشی خود با عنوان «تهیه و تعیین ویژگی امول ژل‌های خوراکی حامل لیپاز پانکراسی» گفت: موضوع تحقیق یکی از نیازهای جامعه است که در بیماری نارسایی پانکراس کاربرد دارد؛ چرا که در این بیماری، پانکراس به تدریج توانایی تولی آنزیم‌های پانکراتیک را از دست می‌دهد. در این صورت جذب چربی و پروتئین مختل می‌شود.

خسروشاهی افزود: لیپاز پانکراس یکی از آنزیم‌های بسیار مهم برای هضم چربی‌ها است و از ناپایدارترین آنزیم‌های پانکراتیک به شمار می‌رود. مهمترین مشکل افرادی که نارسایی پانکراس دارند، کمبود یا فقدان آنزیم لیپاز است.

این پژوهشگر حوزه سلامت بیان کرد: کمبود هضم لیپولیتیک پانکراسی غیر قابل جبران است و چون منبع عمده انرژی چربی است احتمال سوء تغذیه افزایش پیدا می‌کند و به دنبال آن فقر ویتامین و ریزمغذی‌ها ایجاد می‌شود. همین امر موجب نارسایی پانکراس آنزیم لیپاز به بدن می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه، ژلان قادر به تشکیل هیدروژل‌های وابسته به دما و مقاوم به اسید است؛ می‌توان از آن در تهیه غذاهای پزشکی که داروی مورد نظر را از معده به سلامت عبور می‌دهند استفاده کرد.

این دانش آموخته دکتری تخصصی علوم و صنایع غذایی دانشگاه Reading انگلستان در ادامه به تعریف غذاهای پزشکی پرداخت و گفت: غذاهای پزشکی، نسل جدیدی از غذاها هستند که با غذاهای متداول و نیز غذاهای فراسودمند متفاوتند و هدف از تهیه و مصرف این دسته از غذاها کمک به درمان بیماران است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ژلان قادر به تشکیل هیدروژل‌های وابسته به دما و مقاوم به اسید است، می‌توان در تهیه غذاهای پزشکی از آن استفاده کرد تا داروی مورد نظر را از معده به سلامت عبور دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فواید شگفت انگیز خوردن عسل قبل از خواب
  • فواید فوق‌العاده این ویتامین‌ها را بدانید
  • برنامه پخش زنده فوتبال امروز در شبکه‌های سیما
  • هفته اول مه؛ از آلرژی های مزاحم تا اثرات ورزش بر سلول‌های بدن
  • برنامه پخش زنده امروز دوشنبه شبکه سه
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • چرا فوتبال هم برای سلامتی شما خوب است و هم بد؟ (زیرنویس فارسی)
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن | بهترین زمان پیاده روی چه زمانی است؟
  • غذای پزشکی تولید شد