Web Analytics Made Easy - Statcounter

جاده های سیستان و بلوچستان ظرفیت ترافیک و ترددهای جاده ای را ندارند و استاندارد نیستند و غالبا در دهه های گذشته احداث شده اند و جوابگو نیاز امروز شهروندان نیستند و این در حالیست که در ماه مرداد فقط در جنوب استان بیش از ۵۰ فقره تصادف رخ داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، در حوادث و سوانح جاده ای عوامل مختلفی نقش دارند که میزان نقش و درصد آنها متفاوت است کشور ما واجد رتبه های برتر جهانی در حوادث جاده ای است و سیستان و بلوچستان رکورددار حوادث و تلفات جاده ای در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گاها مشاهده شده تا ۱۵ نفر تلفات انسانی در یک حادثه عادی است و خفتگان همچنان در خواب هستند و اراده ای برای کاهش و حل این بحران بزرگ وجود ندارد و سال به سال آمار تلفات رو به افزایش است.

جاده های سیستان و بلوچستان ظرفیت ترافیک و ترددهای جاده ای را ندارند

محمد احمدی، کارشناس اجتماعی بیان کرد: دلایل زیادی باعث حوادث جاده ای سیستان و بلوچستان می شود؛ دلیل اول این است که جاده های استان ظرفیت ترافیک و ترددهای جاده ای را ندارند و استاندارد نیستند و غالبا در دهه های گذشته احداث شده اند و جوابگو نیاز امروز شهروندان نیستند و وزارت راه در استان ما به نسبت سایر استان ها عقب افتادگی های زیادی دارد و ترمیم و احداث یک پل که سیل تخریب کرده با دو دهنه حداقل تا ۵ سال زمان می برد و با این وضعیت اعتباری تا چند سال دیگر همین جاده های بی کیفیت فعلی به مخروبه تبدیل می شوند.

وی افزود: دلیل دوم این است که برخورد با رانندگان متخلف ضعیف است و نظارت ها به جدیت صورت نمی گیرد و بعضی جاده ها کاملا تقدیم سوخت بران هستند.

این کارشناس ادامه داد: دلیل سوم افزایش آمار حوادث جاده ای استان؛ مردم مقصر اصلی در حوادث دردناک جاده ای هستند و ۷۰ درصد حوادث به رانندگان بر می گردد چون بیشتر این افراد قوانین رانندگی را رعایت نمی کنند.

وی تصریح کرد: طبق آمار پلیس راه های کشور بیشترین موارد تصادفات؛ سرعت بالا، سبقت های بی جهت است که زمینه حادثه آفرینی را در رانندگی بالا می برند و حتی مشاده شده برای فرار از قانون پلاک خودرو را مخدوش می کنند و بیمه ندارند و کمربند را نمی بندند و مدام سعی می کنند در مقابل قانون مقاومت شود.

احمدی گفت: یکی دیگر از این دلایل اینست که خودروهای ما استاندارد نیستند و سرعت آنها متناسب با استحکام بدنه و اتاق خودرو نیست مثلا برای پراید باید حداکثر سرعت و قدرت موتور تا ۶۰ کیلومتر طراحی می شد.

وی افزود: افزایش زیرساخت پایش‌های تصویری، اصلاح نقاط حادثه خیز و ارتقاء فرهنگ ترافیک در جهت رعایت مسوولانه مقررات عبور و مرور از سوی آحاد جامعه، نتایج مثبتی در کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن به دنبال خواهد داشت.

در همین راستا طبق آمار حوادث رانندگی در ماه مرداد، ۵۰ فقره تصادف در جاده های جنوب سیستان و بلوچستان ۲۷ کشته و ۷۰ مجروح برجا گذاشته است.

طبق گفته رضا عبدی، مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان؛ در سال گذشته یک هزار و ۱۸۲ نفر در پی حوادث جاده‌ای استان جان باخته‌اند و هفت هزار نفر مصدوم شدند که این با آمار رتبه اول فوتی‌های تصادفات جاده‌ای کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.

افزایش ۲۵ درصدی تصادفات جاده ای نسبت به مشابه سال قبل

فریبرز راشدی، مدیر مرکز فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: سه هزار و ۸۸۲ مورد حادثه جاده‌ای پارسال در محدوده شهرهای زیر پوشش این دانشگاه رخ داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل متاسفانه ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: یکی از معضلات ترافیکی در سطح جاده‌های سیستان و بلوچستان تردد خطر آفرین خودروهای حامل اتباع بیگانه غیرمجاز و سوخت بر است.

این مسئول تصریح کرد: افزایش چهار برابری تصادفات خودروهای حامل اتباع بیگانه که از مبادی غیر قانونی به کشورمان وارد می شوند علاوه بر خطر آفرین بودن بر دیگر افراد، بار مراجعات به بیمارستان ها را نیز افزایش می دهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان حوادث جاده ای ظرفیت ترافیک جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۰۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه «اکسپو» با سه محور برگزار می‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: نمایشگاه بین‌المللی صادراتی «اکسپو» فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های استان است که در این راستا غرفه سیستان و بلوچستان با سه محور شیلات، معدن و زنجیره ارزش خرما کار خود را آغاز می‌کند.

داوود شهرکی روز شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی اکسپو از امروز تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور ایران اکسپو ۲۰۲۴ آغاز شد.

وی افزود: در این نمایشگاه هر یک از استان‌ها غرفه‌هایی برپا کردند که توانمندی‌های اقتصادی هر منطقه را نشان می‌دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: غرفه این استان با سه محور شیلات، معدن و زنجیره ارزش خرما کار خود را آغاز کرد که البته در این سه محور اتفاقات خوبی در استان رقم خورده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در بخش معدن بیش از هفت کارخانه با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در حال ساخت است.

شهرکی با اشاره به اهمیت نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ اذعان کرد: امیدواریم با مشارکت مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان بتوانیم ظرفیت‌های موجود در سیستان و بلوچستان را به خوبی به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه «اکسپو» با سه محور برگزار می‌شود
  • خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان