Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- کودکان بیش از هر زمان دیگری آنلاین هستند. با این وجود، زمانی که بچه‌ها در دنیای بازی‌های ویدیویی غوطه‌ور شده‌اند به طور فزاینده‌ای در برابر هکر‌ها آسیب‌پذیر می‌شوند.

به گزارش فرارو به نقل از یورونیوز، تا سال ۲۰۲۵ میلادی بازار بازی‌های ویدیویی قرار است به ارزش ۲۵۶.۹۷ میلیارد دلار برسد. از هر سه نفر در سراسر جهان یک نفر به بازی‌های ویدئویی می‌پردازد و بخش قابل توجهی از گیمر‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارز‌های دیجیتال و واقعی در بازی‌ها

یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها برای کودکان Roblox است یک پلتفرم آنلاین که به کاربران اجازه می‌دهد بازی‌های خود را برای دیگران بسازند. میلی ۱۱ساله بازی Bloxburg شبیه ساز خانه‌سازی را دوست دارد در حالی که تاویون ۱۰ساله از طرفداران بازی Pet Simulator است.

در هر دو بازی، تکمیل وظایف ارز درون بازی را به شما می‌دهد که می‌توانید از آن برای خرید آیتم‌ها استفاده کنید. با این وجود، شما می‌توانید ارز را با پول واقعی نیز خریداری کنید. Roblox ارز مخصوص به خود را به نام Robux دارد.

دکتر «کلی دانلپ» روانشناس بالینی و طراح بازی می‌گوید: «یکی از پیشرفت‌های اخیر در بازی‌ها بر خرید‌های درون بازی متمرکز شده است. بله، شما بازی را خریدید، اما اکنون اگر بیش‌تر می‌خواهید باید کمی بیش‌تر بپردازید. جذابیت خرید‌های درون بازی به ویژه برای کودکانی که ممکن است درک بزرگسالان از مفهوم پول را نداشته باشند جذاب است».

خوان ۱۰ساله یکی از همین بچه‌هاست. خوان که می‌دانست مادرش به او اجازه خرید نمی‌دهد آن قدر زیرک بود که در عوض از مادر بزرگ‌اش درخواست کند. «ویکی» مادر «خوان» می‌گوید: «من نمی‌دانستم که مادربزرگ و خوان یک سیستم کوچک داشتند. ما باید گاهی اوقات مادربزرگ‌ها را تحت نظر داشته باشیم»!

گنجینه آنلاین برای هکر‌ها

از آنجایی که کودکان زمان و پول بیشتری را صرف بازی‌های خود می‌کنند مجموعه‌ای از آیتم‌های دیجیتالی را جمع آوری می‌کنند که ارزش عاطفی زیادی برای آنان دارد. این مجموعه‌های دیجیتالی هستند که هدف حمله هکر‌ها قرار می‌گیرند. یک روز زمانی که تاویون وارد Roblox شد متوجه شده بود که تمام حیوانات خانگی ارزشمندش گم شده بودند. گریفین او دزدیده شده بود. خوان تجربه مشابهی در بازی Rocket League یک بازی رانندگی - فوتبال داشت. ماشینی که او با چرخ‌های خاص سفارشی کرد اینک از دست رفته بود.

در این میان، هکر‌ها در مورد میلی با گرفتن کل اکانت (حساب کاربری) Roblox یک قدم فراتر رفته بودند. میلی می‌گوید: «پول‌هایی که با Roblox و همه حیوانات خانگی در آن حساب وارد کرده بودیم و همه چیز از بین رفت. از دیدن این که همه چیز از بین رفت احساس ناراحتی و گریه کردم».

اقلام دیجیتال، احساسات واقعی

دانلپ توضیح می‌دهد که از دست دادن آیتم‌های بازی که کودکان گیمر برای به دست آوردن آن سخت تلاش کرده‌اند می‌تواند یک تجربه احساسی دشوار برای آنان باشد. تلاشی که کودکان برای تکمیل تکالیف آن موارد انجام داده‌اند به آنان ارزش می‌بخشد.

دانلپ می‌گوید: «اگرچه این کالا دیجیتالی است، اما غم کودکان واقعی است و زمانی که به فکر و مراقبتی که بچه‌ها برای خلاقیت‌های دیجیتالی خود می‌کنند فکر می‌کنید ناراحتی آنان کاملا منطقی به نظر می‌رسد».

«تاویون» می‌گوید: «روزی که هک شدم بسیار ناراحت شدم و متوجه نشدم چرا و چه اتفاقی رخ می‌دهد که من هک شده‌ام».

کالوم ۱۴ساله مجموعه‌ای از لباس‌های دیجیتالی در Roblox داشت که واقعا به آن افتخار می‌کرد. یک زره به سبک اژد‌ها ۱۰۰۰ روبوکس ارزش داشت که معادل ۳.۵۰ تا ۱۲.۵۰ دلار بود. پس از این که مجموعه‌اش توسط یک هکر به سرقت رفت شروع کردن از صفر و به دست آوردن همه موارد از بین رفته را خسته کننده دید. بدیهی است که برای به دست آوردن دوباره آن اقلام باید خیلی بازی کنید. زمانی که در یک بازی زیاد بازی می‌کنید دچار فرسودگی می‌شوید.

دانلپ خاطرنشان می‌کند که کودکان که درگیر این موضوع شده‌اند به فرسودگی روحی اشاره داشته اند. علیرغم این که بازی‌ها برای‌شان سرگرمی هستند کودکان هنگام بهبودی پس از هک شدن خسته می‌شوند.

چرا کسی باید پیدا شود که بازی بچه‌ها را هک کند؟

«مایک جونز» پژوهشگر امنیتی که با گروه هکری Anonymous کار کرده اکنون روی کار با کودکانی متمرکز شده که با بازی‌های آنلاین دچار مشکل شده‌اند.

جونز می‌گوید: «بیش‌تر اوقات بچه‌ها کارت اعتباری یا کارت نقدی والدین خود را به حساب‌شان متصل می‌کنند. چیزی که آنان نمی‌فهمند این است که افرادی در آن بازی هستند که به دنبال آن خرید‌ها هستند و از آن پول در می‌آورند و آن حساب‌ها را معامله می‌کنند و آن حساب‌ها را می‌فروشند یا اقلامی را در آن حساب می‌فروشند».

هکر‌ها می‌توانند ارز دیجیتالی کودکان را به وجوه پولی در حساب‌های بانکی خود تبدیل کنند. با پول واقعی گروه‌های جنایت سازمان یافته در هک این بازی‌ها نقش دارند.

«کریستین فانک» رئیس تیم آلمانی تحقیق و تحلیل در کسپرسکی می‌گوید: «کودکان اغلب در معرض این نوع حملات مهندسی اجتماعی هستند. آنان تقریبا هیچ تجربه‌ای در مورد این که این حملات چگونه صورت می‌گیرند نداشته اند. در حالی که ممکن است از دست دادن یک آیتم درون بازی که برای آن خیلی زحمت کشیده‌اید بسیار آسیب‌زا باشد در عین حال، در واقع درس بسیار مهمی در زندگی به شما می‌آموزد».

کالوم پس از هک شدن رمز‌های عبور خود را تغییر داده است و «تاویون» شروع به ذخیره دارایی‌های دیجیتالی خود در چندین حساب کاربری کرده است. با این وجود، جونز فکر می‌کند که خود صنعت بازی‌سازی رایانه‌ای باید پاسخگوی آسیبی باشد که به کودکان وارد می‌شود. او می‌گوید: «شرکت‌های بازی و صنعت بازی باید مسئولیت بیش‌تری را در مورد تاثیراتی که روی بچه‌ها می‌گذارد بپذیرند».

منبع: فرارو

کلیدواژه: هکرها بازی درون بازی بازی ها آن حساب بچه ها هکر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۰۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان

داوودی  ضمن بیان اینکه ۲۱۱ سوادآموز استان مورد تشویق قرار گرفتند گفت: به حساب این افراد پاداش باسوادی واریز شده است.

وی ضمن بیان اینکه این تعداد از سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۱ باسواد شدند، افزود: افرادی که تو این بازه باسواد شده و از پاداش جا ماندند به واحدهای سوادآموزی شهرستان یا مناطق خود مراجعه کنند.

معاون سواد آموزی استان سمنان ضمن بیان اینکه واجدان شرایط می‌توانند کد ملی خود را نیز به شماره ۱۰۰۰۸۸۹۹ ارسال کنند، ابراز داشت: بعد از انجام مراحل اداری پاداش باسوادی به حساب جا ماندگان واریز خواهد شد.

یغمایی ضمن بیان اینکه میانگین سنی افراد ۱۰ تا ۴۹ سال بوده است، تصریح کرد: نداشتن شبا بانکی و مسدود بودن حساب از جمله مواردی که باعث عدم دریافت پاداش باسوادی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • حواله علی پی
  • کمک داور ویدیویی مانع از کامل شدن بازگشت چلسی در ویلا پارک
  • انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • اقدام کریستوفر کنت برای کودکان اهوازی
  • روی این استقلال نمی شود حساب کرد | دو اتفاق باعث اتحاد تراکتوری ها شده است