Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-30@18:39:40 GMT

پرونده قتل محیط بان برومند نجفی به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۰۴۲۳

به گزارش صدای ایران،برومند نجفی، محیط‌بان کرمانشاهی چندی قبل در جریان تیراندازی به‌سوی خودرویی که گمان می‌کرد شکارچیان غیرمجاز در آن هستند مرتکب قتل مرد جوانی شد و به اتهام قتل بازداشت شده و مدتی بعد حکم قصاصش در دادگاه صادر شد. به‌رغم تلاش‌های انجام شده برای بخشش این محیط‌بان اما اولیای دم برای قصاص اصرار داشتند و در این بین درخواست اعاده دادرسی متهم در دیوانعالی کشور پذیرفته شد و پرونده دوباره به دادگاه برگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چند روز قبل در شرایطی که نخستین جلسه از دور تازه رسیدگی به این پرونده تشکیل شده بود پس از پایان محاکمه، پدر مقتول در مقابل مجتمع قضایی به‌سوی برومند نجفی تیراندازی کرد و او را به قتل رساند. به‌دنبال این حادثه تلاش‌ها برای دستگیری قاتل که پس از تیراندازی به مکان نامعلومی گریخته است آغاز شد.

روز گذشته شهرام کرمی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در واکنش به این حادثه از پیگیری و بررسی قصورات احتمالی در پرونده قتل برومند نجفی محیط‌بان کرمانشاهی خبر داد. او گفت:‌ دستگاه قضایی درخصوص قصورهای احتمالی در این پرونده ورود کرده و پیگیریم که اگر در این رابطه، زندان هم قصور داشته مشخص شود و با مقصرین برخورد خواهیم داشت.


کرمی ادامه داد: در حادثه قتل محیط‌بان کرمانشاهی به‌نظر می‌رسد چند عامل در بروز این فاجعه تأثیر گذاشت که یکی از آنها فرهنگی است که در اکثر قتل‌ها، به‌ویژه در منطقه غرب کشور وجود دارد که خانواده مقتول به‌دنبال این هستند که خودشان بدون توجه به قانون حقشان را از قاتل پرونده بگیرند. از طرفی در این پرونده فشار رسانه‌ای بیش از حدی روی پدر مقتول برای اخذ رضایت بود، درحالی‌که ظرفیت انسان هم حدی دارد و ممکن است دست به اقداماتی بزند.

وی در ادامه گفت: بارها با پدر مقتول صحبت کردم و ایشان هم مدام از نحوه برخورد برخی افراد مشهور برای رضایت گرفتن گلایه داشتند و عنوان می‌کردند که این افراد بدون حتی یک عرض تسلیت فشار می‌آورند که باید رضایت بدهد. پرونده مرحوم برومند نجفی یک پرونده معمولی بود که متأسفانه آن را حساس کردند، با این حال پیگیر مشخص شدن قصور احتمالی هستیم.



منبع: صدای ایران

کلیدواژه: آخرین خبرها قتل محیط بان برومند نجفی برومند نجفی محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۰۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایت عشقی در خیابان جردن

  به گزارش خبرنگار جام‌جم، ظهر بیست‌و‌ششم فروردین امسال زنی با پلیس ۱۱۰تهران تماس گرفت و اطلاع داد زن و مردی در خیابانی در محله گاندی تهران مشغول دعوا هستند و مرد با چاقو ضربه‌هایی به زن جوان زده است. همزمان با حضور ماموران در آنجا معلوم شد زن ۳۹ساله براثر اصابت ۱۹ضربه چاقو زخمی شده که به بیمارستان منتقل و ساعاتی بعد فوت شد. همچنین در تحقیقات از شاهدان معلوم شد ضارب، گوشی مقتول را هم برده است. با تحقیقات محلی هویت مقتول به دست آمد که همان حوالی ساکن بود‌. بعد از آن خانواده‌اش شناسایی و خواهرش در تحقیقات گفت‌: خواهرم از شوهرش جدا شده و فرزندی داشت و در خانه اجاره‌ای زندگی می‌کرد. با شاهرخ که سه سال از خودش کوچک‌تر بود دوست شده و قصد ازدواج داشتند. مدتی بود که اختلاف داشتند و گمان می‌کنم او قاتل خواهرم باشد.
وقتی ماموران تصویر شاهرخ را به شاهدان جنایت نشان دادند، آنها او را به‌عنوان متهم فراری معرفی کردند. وی تحت تعقیب بود تا این‌که دو هفته بعد رد او را در خانه روستایی پدرش در استان گلستان به دست آوردند و با حضور در آنجا متهم محاصره و بازداشت شد. متهم برای ادامه‌تحقیقات به شعبه هشتم بازپرسی جنایی تهران منتقل شد و گفت‌: پنج ماه پیش برای خرید به پاساژی در میدان ونک رفته بودم که با مقتول اتفاقی آشنا شدم. فهمیدم طلاق گرفته و بچه دارد‌. ارتباط‌مان ادامه داشت و به هم علاقه‌مند شده و قصد ازدواج داشتیم اما از یک هفته قبل شرایط عوض شد‌. دیگر مرا دوست نداشت. به تلفن و‌ پیام‌هایم بی‌توجه بود‌. می‌گفت قید ازدواج با او را بزنم. همین سردی رفتارش باعث شد که به او شک کنم. از کارم اخراج شده و حالم بد بود. سوءظن رهایم نمی‌کرد. رفتم چاقو خریدم و با او قرار گذاشتم. می‌خواستم به زور گوشی را از دستش بگیرم و آن را بررسی کنم‌. گوشی را نمی‌داد با شدت گرفتن درگیری ضربه‌هایی به او زدم که فقط چهار ضربه آن را یادم هست. 
متهم به قتل ادامه داد: وقتی افتاد گوشی را برداشته و فرار کردم. به محله امام حسین‌(ع) تهران رفته و گوشی و چاقو را در سطل زباله انداختم‌. نزد خانواده‌ام رفته و بعد از دو هفته دستگیر شدم.
سالار صنعتگر، بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت‌: با اعتراف متهم به قتل او در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • مردی با جیب پر از چک‌پول توسط برادرش به قتل رسید
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • جنایت عشقی در خیابان جردن
  • (تصاویر) تشییع پیکر آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد!
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • عاملان قتل خیابانی در یک قدمی میز محاکمه
  • معرفی قهرمانان تالوکار قمی
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت