Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: تسهیل شرایط حضور پزشکان متخصص در مناطق کم‌برخوردار را یکی از سیاست‌های محرومیت‌زدایی وزارت بهداشت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، بهروز رحیمی صبح امروز در اولین روز از هفته دولت به منظور بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در شهرهای بیرجند، قاین و زیرکوه به استان خراسان جنوبی سفر کرده است که در اولین ساعات حضور در استان به دیدار نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در این دیدار اظهار داشت: تسهیل شرایط حضور پزشکان متخصص در مناطق کم‌برخوردار یکی دیگر از سیاست‌های محرومیت‌زدایی وزارت بهداشت است و این وزارت از طریق بومی گزینی، توزیع نیروی انسانی، تأمین محل زیست پزشکان و غیره به دنبال ارتقا سطح سلامت و ارائه خدمات باکیفیت در مناطق مرزی و محروم است.

اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری برای اولین بار در کشور

رحیمی ضمن بیان دستاوردهای وزارت بهداشت در دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: کنترل بیماری کرونا و بازگرداندن آرامش به جامعه از مهم‌ترین دستاوردهای وزارت بهداشت در دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به سیاست‌های محرومیت‌زدایی دولت و وزارت بهداشت تصریح کرد: ارتقای حوزه بهداشت و تقویت زیرساخت‌های نظام شبکه به‌ویژه در مناطق کم برخوردار برای وزارت بهداشت بسیار حائز اهمیت است.

انتقاد رئیس نظام پزشکی از توزیع نامناسب پزشکان/ 40 درصد پزشکان متخصص در 5 کلانشهر ساکن هستندطرح دولت سیزدهم برای پوشش بیمه بیماران صعب‌العلاج / پزشکان متخصص استان خراسان شمالی مستقر می‌شوندعین اللهی خبر داد: سقف کارانه دریافتی پزشکان متخصص در مناطق محروم برداشته شد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به جان‌فشانی‌های کادر سلامت در مقابل با ویروس منحوس کرونا عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و بعد از 14 سال قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری برای اولین بار در کشور اجرایی شده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار با قدردانی از خدمات مجموعه بهداشت و درمان کشور در دوران شیوع کرونا و درود به شهدای مدافع سلامت گفت: از بهداشت و درمان آنچه به ذهن استان متبادر می‌شود، در چارچوب نیازهای جسمانی است، در عین حال اصل بعد انسانیت است و حفظ سلامت مسئله فقهی است و شخص نمی‌تواند به خودش ضرر برساند.

آیت‌الله سید علیرضا عبادی با اظهار اینکه اکثر  بیماری‌ها به وسیله خود آدمی و ناشی از تغذیه نامناسب، مسائل اعصاب و روان و غیره ایجاد می‌شود، افزود: توصیه می‌شود در حیث انسانی و دینی و در حجاب و عفاف، امانت، صداقت و غیره که مسائلی انسانی است زندگی سالمی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اگر انسان در زندگی از بعد روانی و رعایت بهداشت اسلامی سالم باشد، بیماری وجود ندارد.

بازدید معاون وزیر از بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند 

دکتر رحیمی در بیمارستان امام رضا از  بخش روانپزشکی بازدید و با بیان اینکه در سفر امروز به دنبال کاهش مشکلات بهداشتی درمانی هستیم برای بهبود وضعیت بیماران این بخش در فضای فیزیکی مناسب‌تر قول مساعد داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در ادامه سفر به شهرستان قاین رفت و از پروژه‌های عمرانی دانشگاه بازدید کرد.

رحیمی با ورود به قائن در محل ساختمان در حال احداث دانشکده پرستاری و مامایی حضور یافت و از نزدیک در جریان رونداجرای این پروژه قرار گرفت.

عملیات ساختمانی این پروژه در سال 1390 کلید خورد و تاکنون 38 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، برای تکمیل این طرح که در زمینی با زیربنا 3000 متر در حال اجراست حدود 40 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

 رحیمی در این بازدید ضمن گفتگو با پرسنل این مرکز و جویا شدن وضعیت استخدامی آنان و اعلام موافقت با ساخت بیمارستان محلی آرین شهر، جهت تسریع عملیات اجرایی این بیمارستان قول مساعد داد.

انتهای پیام/ 252/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت سیاست های محرومیت زدایی پزشکان متخصص در مناطق مناطق کم برخوردار وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۰۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳، با گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول (۱۰- ج) در خصوص اعتبارات استانی موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی، رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در توضیح این بخش،گفت: این جدول مربوط به اعتبارات استانی است که ریالی در آن تغییر نکرده است. در بخشی از جدول آمده که حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به بودجه های جهادی اختصاص داده شود که به طور مساوی بین تمام استان‌ها تقسیم می شود.

کد خبر 6092737 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند