Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو بمب‌افکن استراتژیک این کشور بر فراز آب‌های بی‌طرف دریای ژاپن گشت‌زنی کرده‌اند، اما کره‌جنوبی مدعی است که این هواپیماها وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی‌اش شده‌اند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این پرواز حدود ۷ ساعت به طول انجامیده و در بخشی از آن، جنگنده‌های اف-۱۶ کره‌جنوبی بمب‌افکن‌های روسی را همراهی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کره‌جنوبی مدعی است که هواپیماهای روسی وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی‌اش شده‌اند و سئول اقدامات تاکتیکی معمول را در واکنش به این مسئله اتخاذ کرده است.

در میان ادعاهای مالکیتی متناقض در بسیاری از نواحی این منطقه، جنگنده‌های روسیه و چینی در سال‌های اخیر مکررا وارد این ناحیه شده‌اند.

بر خلاف «حریم هوایی»، یک «منطقه شناسایی پدافند هوایی» یا ADIZ معمولا بخشی است که کشورها به‌صورت یکجانبه از هواپیماهای خارجی می‌خواهند مراحل مشخصی را طی کرده و خود را معرفی کنند. هیچ قانون بین‌المللی مشخصی بر مناطق شناسایی پدافند هوایی حاکم نبوده و هیچ نهاد بین‌المللی این حریم را به رسمیت نمی‌شناسد.

روسیه ADIZ کره‌جنوبی را به رسمیت نمی‌شناسد. چین هم می‌گوید که این منطقه بخشی از «حریم هوایی سرزمینی» نبوده و همه کشورها باید اجازه رفت‌وآمد آزادانه در آن را داشته باشند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: روسیه ، منطقه شناسایی پدافند هوایی (ADIZ) ، کره جنوبی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روسیه منطقه شناسایی پدافند هوایی ADIZ کره جنوبی منطقه شناسایی پدافند هوایی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۰۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»

وزیر دفاع کره جنوبی امروز چهارشنبه گفت این کشور گفت‌وگوهایی را درباره پیوستن به معاهده سه‌جانبه «آکوس»، پیمانی میان آمریکا، انگلیس و استرالیا انجام داده است.

به گزارش ایسنا، پیمان سه‌جانبه «آکوس» در سال ۲۰۲۱ جهت تسهیل انتقال فناوری نظامی میان ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا و مبارزه با قدرت فزاینده چین ایجاد و در عین حال ارتش آمریکا متعهد شد تا به کانبرا برای دستیابی به زیردریایی‌های هسته‌ای کمک کند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، مرحله اول پیمان «آکوس» جهت ارائه فناوری زیردریایی هسته‌ای به استرالیا بوده است و مرحله دوم آن اشتراک‌گذاری سایر فناوری‌های نظامی می‌باشد.

«شین وون-سیک» وزیر دفاع کره جنوبی پس از نشستی میان وزرای خارجه و دفاع استرالیا و کره جنوبی طی یک کنفرانس مطبوعاتی در ملبورن گفت: «کره جنوبی می‌تواند با قابلیت‌های دفاعی، علمی و فناوری خود به مرحله دوم آکوس کمک کند.»

وی افزود: «طی جلسه‌ای که داشتیم، پیرامون احتمال شراکت در مرحله دوم آکوس گفت‌وگو و رایزنی شد. ما از فعالیت‌های مرحله دوم آکوس حمایت و از نظر دیگران نسبت به در نظر گرفتن عضویت کره جنوبی به عنوان شریکی در مرحله دوم این پیمان استقبال می‌کنیم.»

طبق گزارش اخیر نشریه پالتیکو، مشارکت امنیتی «آکوس» ممکن است تا پایان سال میلادی گسترش یابد و کانادا و ژاپن را هم شامل شود. عضویت هند، نیوزیلند و کره‌جنوبی هم به‌عنوان اعضای بالقوه مطرح شده است.

«ریچارد مارلز» وزیر دفاع استرالیا هم به نوبه خود عنوان کرد: «کره جنوبی کشوری با فناوری بسیار چشمگیر است که در آن ارزش‌های مشترکی داریم. همزمان با اینکه مرحله دوم آکوس توسعه می‌یابد، فرصت‌هایی در آینده وجود خواهد داشت و ما شاهد اجرای آن در رابطه با ژاپن نیز هستیم.»

«فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر به واشنگتن در اوایل ماه آوریل و دیدار با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بیانیه مشترکی را منتشر کرد که در آن هر دو تاکید کردند که شراکت دفاعی آکوس همکاری با ژاپن را در حوزه فناوری‌های پیشرفته از جمله محاسبات کوانتومی، زیردریایی، مافوق صوت، هوش مصنوعی و فناوری سایبری در نظر دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناسایی، پایش و رصد تهدیدات موجود و پیش بینی تمهیدات مناسب
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی 
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • دیشب بر فراز کریمه چه گذشت؟
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • «حجت عباسی» فرمانده پدافند هوایی شرق شد