Web Analytics Made Easy - Statcounter

سینا کلهر گفت: با بی‌سابقه‌ترین حمایت مالی که امسال دولت و مجلس از فدراسیون زورخانه‌ای و پهلوانی به عمل آورد، اگر این ادعا صحت داشته باشد، باید روند تغییر کند.

به گزارش مشرق، سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در واکنش به خبری مبنی بر تبدیل شدن ۱۰ زورخانه در تهران به قهوه‌خانه اظهار داشت: این خبری است که در رسانه‌ها به نقل از رییس فدراسیون زورخانه‌ای و پهلوانی منتشر شده اما جزییات بیشتری بیان نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بودجه در اختیار فدراسیون زورخانه‌ای و پهلوانی گفت: در سال ۱۴۰۱ اعتبار بسیار خوبی هم از سوی وزارت ورزش و جوانان و هم مجلس شورای اسلامی به فدراسیون زورخانه‌ای و پهلوانی اختصاص پیدا کرده است. اعتباری که از محل منابع تبصره ۱۴ و کمک‌های وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون زورخانه‌ای داد شد، شاید برابر با چندین سال مجموع اعتبارات این فدراسیون است.

کلهر خاطرنشان کرد: انتظار ما این است فدراسیون این اعتبارات را در راستای توسعه ورزش پهلوانی به کار بگیرد.

وی گفت: هدف اصلی ما در هشت ماه گذشته کمک به ورزش پهلوانی و فدراسیون زورخانه‌ای بوده و این کمک ادامه خواهد داشت. با توجه به این‌که همه نهادها و دستگاه‌ها و در راس آن دولت سیزدهم ارزش و اهمیت زیادی برای ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای قائل هستند این موضوع اگر با تدبیر و درایت همراه باشد، می‌تواند به‌عنوان یک موقعیت جدید برای این رشته محسوب شود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی اظهار داشت: در دو هفته گذشته پنج میلیارد تومان به حساب فدراسیون واریز شده است، مجموع این حمایت‌ها و واریزها در تاریخ این فدراسیون بی‌سابقه است.

گفتنی است روز گذشته مهرعلی باران‌چشمه فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در نشست خبری خود عنوان کرد: طی چند سال گذشته چند زورخانه در تهران یا بسته شده و یا به قهوه‌خانه تبدیل شده است. خیلی از این زورخانه‌ها بالای ۵۰ سال قدمت دارند و باید با کمک شهرداری‌ها به آثار ملی تبدیل شوند. در حال حاضر زورخانه‌ای در مرکز رشت داریم که بالای ۱۰۰ سال قدمت دارد و هنوز هم فعال است. در بازار تبریز زورخانه‌ای بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد که تبدیل به قهوه‌خانه شده و اعتراض مردم را به دنبال داشته است. خواهش من این است که شهرداری‌ها به داد زورخانه‌ها برسند ولی ما داریم برعکس عمل می‌کنیم.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت سینا کلهر فدراسیون زورخانه ای مجلس شورای اسلامی وزارت ورزش خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت فدراسیون زورخانه ای و پهلوانی قهوه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۰۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زورخانه حیدر کرار بندرعباس میزبان عاشقان ورزش زورخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس ؛ در این مراسم مهدی دوستی استاندار هرمزگان گفت: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای صرفاً یک ورزش نیست بلکه یک مدرسه است که در آن درس‌های اخلاق، جوانمردی، دینداری، ایثار و شهادت آموزش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ بسکتبالیست‌های پاس بندرلنگه سوم ایران شدند
مراسم گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای پنجشنبه شب به میزبانی پایگاه نهم شکاری بندرعباس برگزار شد.
بر اساس تقویم هجری قمری، روز ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نام گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در فرخ شهر
  • اجرای ورزش زورخانه‌ای در زارچ 
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس
  • ورزش زورخانه ای و پهلوانی-زنجان
  • ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان
  • زورخانه حیدر کرار بندرعباس میزبان عاشقان ورزش زورخانه‌ای