Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@11:31:40 GMT

تاریخ رونمایی از آیفون ۱۴ + رویداد شهریور اپل

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۱۲۶۲

تاریخ رونمایی از آیفون ۱۴ + رویداد شهریور اپل

اپل در رویداد سپتامبر از مدل‌های جدید iPhone14 رونمایی خواهد کرد که شامل مدل مختلف iPhone14 و ایپد جدید است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرکت اپل تاریخ رویداد بعدی خود را ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران اعلام کرد و برای رسانه‌ها دعوتنامه ارسال کرد. در رویدادهای شهریورماه اپل طبق سنت قبلی خود از آیفون‌های جدید رونمایی می‌کند و احتمال معرفی اپل‌واچ جدید و آیپد جدید در این رویداد اپل وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از افشاگران حوزه‌ی فناوری با نام کاربری ihacktu که سابقه درخشانی در افشای اطلاعات آیفون و اپل واچ داشته است اخیراً در توئیتر مدعی شده که چهار آیفون جدید ۱۰ سپتامبر امسال رسماً رونمایی خواهند شد.

آیفون ۱۴ و شایعات مدل‌های پرو قرار است با دوربین اصلی جدید ۴۸ مگاپیکسلی وارد بازار شوند. اپل تنها در مدل‌های پرو گوشی موبایل آیفون ۱۴ از پردازنده جدید A16 استفاده خواهد کرد. مدل‌های پایه با پردازنده A15 وارد بازار می‌شوند. همچنین در مدل‌های پرو قرار است ناچ حذف شود و جای خود را به یک حفره برای دوربین و یک محفظه سلول‌مانند برای سنسورهای فیس‌آیدی بدهد. مدل‌های پایه ولی همچنان با ناچ عرضه می‌شوند. این احتمال وجود دارد که قیمت آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس با افزایش ۱۰۰ دلاری نسبت به قبل همراه باشد. امسال خبری از آیفون ۱۴ مینی نخواهد بود. این گوشی جای خود را به یک گوشی جدید با نام موبایل آیفون ۱۴ مکس یا آیفون ۱۴ پلاس خواهد داد. این گوشی جدید یک نمایشگر ۶.۷ اینچی خواهد داشت و احتمالاً با قیمت ۸۹۹ دلار عرضه می‌شود. بر اساس شایعات، رفرش‌ریت آیفون ۱۴ به ۹۰ هرتز افزایش پیدا خواهد کرد. اپل در آیفون‌های جدید خود قصد دارد از یک مودم 5G جدید با همان عملکرد قبلی ولی مصرف باتری کمتر استفاده کند. گفته می‌شود بالاخره امسال درگاه لایتنینگ از آیفون خداحافظی کرده و جای خود را به USB-C می‌دهد. هرچند برخی منابع این خبر را تکذیب کردند. احتمالاً سری گوشی موبایل آیفون ۱۴ با قابلیت اتصال به شبکه‌های ماهواره‌ای وارد بازار خواهد شد.

قیمت گوشی اپل آیفون ۱۴

قیمت گوشی اپل آیفون ۱۴ هنوز مشخص نیست. با این حال احتمالاً نسبت به سال قبل تغییر خاصی نخواهد داشت و مدل پایه همچنان با قیمت ۷۹۹ دلار و گوشی موبایل آیفون ۱۴ پرو با ۹۹۹ دلار به‌فروش خواهند رسید. این احتمال هم وجود دارد که امسال اصلاً خبری از آیفون ۱۴ مینی نباشد و این گوشی جای خود را به یک مدل جدید به‌نام آیفون ۱۴ مکس با قیمت ۸۹۹ دلار بدهد.

افزون بر این قیمت آیفون ۱۴ پرو مکس نیز مانند گذشته ممکن است همان ۱۰۹۹ دلار یا حتی بیشتر باشد. با این همه ممکن است قیمت‌ها نسبت به سال قبل بیشتر هم بشود. براساس اطلاعاتی که یکی از افشاگران معتبر منتشر کرده، حداقل سه مدل از سری آیفون ۱۴، نسبت به مدل‌های سال قبل با افزایش قیمت مواجه خواهند شد.

به گفته این افشاگر، آیفون ۱۴ پرو ۱۰۰ دلار قیمت بیشتری نسبت به سال قبل خواهد داشت و با قیمت پایه ۱۰۹۹ دلار به‌فروش می‌رسد. از طرف دیگر آیفون ۱۴ پرو مکس نیز ممکن است سرنوشت مشابهی داشته و با قیمت پایه ۱۱۹۹ دلار وارد بازار شود. در کنار این دو گوشی، یک گوشی جدید به‌نام آیفون ۱۴ مکس را نیز خواهیم داشت که قیمتی معادل ۸۹۹ دلار خواهد داشت.

در این صورت قیمت گوشی آیفون ۱۴ در ایران نیز افزایش قابل توجهی خواهد داشت؛ به‌خصوص با توجه به اخبار مبنی بر ممنوعیت واردات این گوشی و اختصاص نیافتن ارز برای واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار این شایعات قوت بیشتری می‌گیرد. به احتمال زیاد گوشی آیفون ۱۴ در بازار ایران، به نسبت مدل‌های سال قبل خود، بیشترین قیمت را خواهد داشت.

آیفون ۱۴: ۷۹۹ دلار آیفون ۱۴ مکس: ۸۹۹ دلار آیفون ۱۴ پرو: ۱۰۹۹ دلار آیفون ۱۴ پرو مکس: ۱۱۹۹ دلار

به گفته «جان پراسر» آیفون ۱۴ از لحاظ ظاهری ترکیبی از آیفون ۱۲ و آیفون چهار خواهد بود و همچنان از لبه‌های تخت بهره می‌برد با این تفاوت که ممکن است مانند آیفون چهار، در این لبه‌ها دکمه‌هایی برای قطع و بلندی صدا در نظر گرفته شود. افزون بر این؛ گفته شده این لبه‌ها از جنس تیتانیوم ساخته می‌شوند و از این نظر نسبت به آیفون‌های قبلی دوام و مقاومت بیشتری خواهند داشت. همچنین پنل پشتی نیز مانند سابق شیشه‌ای خواهد بود. یک مورد دیگر که شایعاتی در مورد آن منتشر شده بدون درگاه بودن آیفون ۱۴ است.

با توجه به اینکه آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند این احتمال وجود دارد که در آیفون ۱۴ با کمک پنل‌های LTPO تمامی مدل‌ها از چنین رفرش‌ریتی پشتیبانی کنند. یکی از شایعاتی که در مورد مشخصات آیفون ۱۴ مکس منتشر شده حاکی از آن است که این گوشی با نمایشگر ۱۲۰ هرتز عرضه می‌شود و LG وظیفه ساخت نمایشگرهای آن را برعهده دارد.

از آن‌جایی که امسال قرار است فقط چهار گوشی پرچم‌دار اپل در رویداد یادشده رونمایی و عرضه شوند در نتیجه طبیعی است که انتظار داشته باشیم شرکت آمریکایی، تولید یک سری از مدل‌های قدیمی را متوقف کند. آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس به اواخر عمر خود نزدیک می‌شوند و آیفون ۱۲ هم می‌تواند با قیمت ۶۰۰ دلار به فروش برسد تا نظر کاربران را به خود جلب کند چون این گوشی در مدل پایه، ۸۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده بود و این کاهش قیمت شاید برای کاربران جذاب باشد.

کد خبر 599167

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آیفون ۱۴ گوشی های سری آیفون ۱۴ مشخصات آیفون ۱۴ آیفون 14 پرو قیمت آیفون 14 آیفون 14 پرو مکس آیفون ۱۴ قیمت آیفون ۱۴ مکس قیمت ایفون 14 پرو مکس 512 قیمت آیفون 14 مینی قیمت آیفون 14 پرو مکس رونمایی از آیفون ۱۴ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آیفون ۱۴ پرو مکس جای خود آیفون ۱۴ مکس وارد بازار ۸۹۹ دلار سال قبل مدل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۱۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه

ایتنا - در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد شد.
طبق اعلام گمرک، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۹۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارد شده به کشور در فروردین امسال ۱۲۲ میلیون و ۸۵۹ هزار دلار بود.

براین اساس، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد شد.

گفتنی است؛ آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی های تلفن همراه هوشمند و کد شماره ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی است.

دیگر خبرها

  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • همراه پرخرج
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)
  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16
  • گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود