Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@01:01:35 GMT

امکان اسکان ۱۵ هزار نفری در کشور عراق فراهم شد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۱۶۰۰

امکان اسکان ۱۵ هزار نفری در کشور عراق فراهم شد

به گزارش قدس آنلاین، کامران زنگیشه، رییس کمیته خدمات شهری ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران اظهار کرد: شهرداری تهران در زمینه اسکان زائران تنها وظیفه برپایی چادرهای اسکان و تامین پتو را برعهده دارد که در برپایی چادرها نیز نیروهای سازمان بهشت زهرا در مرز و عتبات عالیات کمک می کنند.

وی با اشاره به حضور مناطق و کلانشهرها در پایانه های مرزی ادامه داد: طبق تقسیم بندی های انجام شده منطقه یک در مرز شلمچه، منطقه ۳ در مرز چذابه، مناطق ۵ و ۱۱ مرز مهران و منطقه ۲۲ نیز در مرز خسروی به همراه کلانشهرها مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنگیشه درباره اعزام تجهیزات به عتبات و مرزها از شهرداری تهران، بیان کرد: ۱۳۷ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات خدماتی از شهرداری تهران و ۹۰ دستگاه نیز از کلانشهرها به پایانه های مرزی اعزام می شوند. در کشور عراق نیز مقرر شده تا ۹۳ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات از کلانشهرها در دو شهر نجف و کربلا مستقر شود.

وی تاکید کرد: همچنین از سنوات گذشته هزار و ۳۴۰ چشمه سرویس بهداشتی توسط شهرداری تهران به صورت ثابت و پرتابل در پایانه های مرزی ایجاد شده است که تعمیرات آن انجام شده است. ۱۹۶ چشمه سرویس بهداشتی پرتابل نیز در سال های گذشته در دو شهر کربلا و نجف ایجاد شده بود که تعمیرات آن انجام شده است.

زنگیشه با اشاره به اعزام نیروهای خدماتی در روز ۱۵ شهریورماه به عتبات یادآور شد: اعزام عوامل شهرداری تهران در یک مرحله انجام می شود، اما معاونت اجتماعی و فرهنگی به صورت نمادین مراسم بدرقه ای را در روز شهادت حضرت رقیه(س) برگزار می کند که تمامی سازمان های خدمات رسان در آن حضور دارند.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده عمده هماهنگی ها و برنامه های مراسم اربعین حسینی در حوزه خدمات شهری و حمل و نقل چه در ستاد اربعین شهرداری و چه در ستاد اربعین کشور با نظارت مدیریت شهری پایتخت و همکاری کلانشهرها انجام می شود.

دبیر کمیته خدمات شهری ستاد عتبات عالیات کشور با اشاره به اعزام نیروهای پاکبان به پایانه های مرزی و عتبات عالیات، ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده یک هزار و ۳۰۰ نفر از پاکبانان شهرداری تهران و همچنین ۷۵۰ نفر از پاکبانان کلانشهرها به مرزهای خسروی، مهران، چذابه و شلمچه اعزام می شوند.

وی بیان کرد: همچنین قرار است هزار نفر از نیروهای پاکبان شهر تهران و ۹۵۰ نفر از پاکبانان کلانشهرهای کشور در کشور عراق در شهرهای نجف، کربلا، کوفه و سامراء مستقر شوند.

زنگیشه با اشاره به اعزام عوامل اجرایی به کشور عراق با هدف مدیریت و برنامه ریزی نیروهای خدماتی و پاکبان یادآور شد: همچنین ۳۰ نفر از نیروهای آتش نشان تهرانی در دو شهر کربلا و نجف مستقر خواهند شد. ۴۰ نفر از نیروهای آتش نشان کلانشهرها نیز در مرزها مستقر می شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۲۰ نفر نیرو از سازمان های مدیریت پسماند، بهشت زهرا(س)، بازرسی و حراست نیز با هدف مدیریت نیروهای خدماتی و پاکبان ها اعزام می شود.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وضعیت اسکان زائران اربعین پایانه های مرزی شهرداری تهران کشور عراق انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۱۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در اطلاعیه مرزبانی کشور که شامگاه پنجشنبه منتشر شد، آمده است: بعدازظهر امروز (۶ اردیبهشت) تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می شوند.

این اطلاعیه می‌افزاید: این افراد به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

براساس این اطلاعیه، پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

کد خبر 847187 برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان

دیگر خبرها

  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • ۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • آخرین وضعیت حل مشکل پله برقی‌های خاموش تهران/ ۶۰ یونیت تا ۳ ماه آینده نصب می‌شود