Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-08@03:34:22 GMT

3 ویژگی رئیس آینده

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۱۸۱۰

3 ویژگی رئیس آینده

روزها بسرعت در حال سپری شدن است و تیم ملی فوتبال ایران در حالی باید گام به میدان بزرگ جام جهانی بگذارد که اهالی فوتبال در انتظار برگزاری انتخابات فدراسیون (8 شهریور) هستند تا بالاخره نفر اول مهم‌ترین فدراسیون ورزشی کشور مشخص شود.

روزنامه ایران/  قرار است در این روز تکلیف صندلی خالی رئیس فدراسیون پس از 7 ماه مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمع 6 کاندیدایی که ثبت نام کردند، میرشاد ماجدی، مهدی تاج و عزیزاله محمدی توسط کمیته بدوی تأیید شدند و در این بین حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال دوشنبه شب در گفت‌وگو با برنامه فوتبال برتر خبر مهمی اعلام کرد. او درخصوص آخرین وضعیت انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: «طبق روال و اساسنامه کارها در حال انجام است و 8 شهریور همان طور که برای همه اعضای مجمع دعوتنامه ارسال شده، انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد. هیچ جایی برای نگرانی نیست و انتخابات خیلی خوب بر اساس قوانین و مقررات برگزار خواهد شد.» اما مهم‌ترین بخش از صحبت‌های دبیرکل فدراسیون فوتبال جایی بود که درخصوص تعداد نامزدهای نهایی انتخابات صحبت کرد: «کمیته بدوی انتخابات در حال بررسی هستند و موضوعی که الان می‌توانم بگویم این است که 2 نفر تأیید شده‌اند و نفر سوم هم منتظر هستیم ببینیم وضعیت‌شان چطور خواهد شد.» این اظهار نظر کامرانی‌فر باعث شد گمانه‌زنی‌هایی درخصوص نفر رد صلاحیت شده مطرح شود و برخی منابع خبری مدعی شدند فرد تأیید صلاحیت نشده، مهدی تاج است. البته در این مورد گفته می‌‌شود، افرادی که دارای پرونده قضایی منتج به حکم هستند یا پرونده باز قضایی دارند، نمی‌توانند در انتخابات فدراسیون‌ها شرکت کنند و این در شرایطی است که به نظر می‌‌رسد مهدی تاج در پرونده کارخانه فولاد مبارکه با اتهاماتی روبه‌رو است.

پس از این گمانه زنی‌ها محمد حسین حمیسی، رئیس حراست فدراسیون فوتبال گفت: «با توجه به گمانه‌زنی‌ها و حاشیه‌های به وجود آمده درخصوص تعیین صلاحیت کاندیداهای انتخابات فدراسیون فوتبال تاکنون هیچ عدم احراز صلاحیتی از هیچ نهادی به این حراست که مسئول پیگیری این گونه مکاتبات است واصل نشده است.» البته کامرانی‌فر دیروز صحبت‌های شب قبل خود را به شکل دیگری مطرح کرد: «بر اساس روند موجود و در ادامه پروسه قانونی برگزاری انتخابات تاکنون نامه‌ای مبنی بر عدم احراز صلاحیت هیچ نامزدی به فدراسیون فوتبال ارسال نشده است.» علاوه بر این احمدرضا براتی، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌وگویی اظهار داشت: «در اساسنامه و مقررات انتخاباتی فدراسیون، مواعد و فرجه‌هایی مشخص شده که همه ارکان فدراسیون و از جمله کمیته‌های انتخاباتی باید از آن تبعیت کنند. به اعتقاد من این نظریه که کمیته‌های انتخاباتی هنوز می‌‌توانند تصمیم خود در مورد لیست نامزدهای واجد شرایط را تغییر دهند، با صراحت مقررات و فلسفه مواعد قانونی مغایر است.» او همچنین عنوان کرد: «مرجع نظارت بر اطلاع‌رسانی درخصوص انتخابات، کمیته بدوی انتخاباتی است و در شرایطی که هنوز کمیته بدوی انتخاباتی تصمیم متفاوتی نگرفته، هیچ کس نمی‌تواند جلوتر از این کمیته حرکت کند.» اظهارنظر دبیرکل فدراسیون فوتبال و همچنین براتی به این معنا است که هیچ نامزدی رد صلاحیت نشده و این موضوع نشان می‌‌دهد که انتخابات این فدراسیون با رقابت هر 3 کاندیدا شامل میرشاد ماجدی، مهدی تاج و عزیزاله محمدی در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد و آنها برای پست ریاست فدراسیون فوتبال با هم رقابت می‌‌کنند.


فوتبال به رئیس قانونمند نیاز دارد
در شرایطی که تنها 6 روز تا برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال باقی است، سؤالی مهم ذهن بسیاری از مردم، پیشکسوتان و دوستداران فوتبال را به خود معطوف کرده است؛ اینکه با توجه به گذشته این افراد آیا آنها در حد ریاست فدراسیون فوتبال هستند؟ مصطفی ‌هاشمی‌طبا، رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی در گفت‌وگو با «ایران» این گونه پاسخ سؤال را داد: «باید مجمع تشخیص بدهد که این افراد در حد و اندازه‌های فوتبال هستند یا خیر؟ افرادی که در مجمع حضور دارند فوتبالی هستند و می‌‌توانند در این مورد اظهارنظر کنند، اما باید بگویم در سال‌های گذشته هیچ کدام از ر‌ؤسای فدراسیون در حد و اندازه ریاست نبودند و فدراسیون فوتبال یک رئیس خوب نداشته است.» در سال اخیر رؤسای فدراسیون فوتبال باعث ایجاد چالش‌هایی شده‌اند؛ از مهدی تاج گرفته تا شهاب‌الدین عزیزی خادم. او در پاسخ به این سؤال که رئیس فدراسیون باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ افزود: «رئیس فدراسیون باید قانونمند باشد و به نوعی مجری قانون باشد. رئیس باید ارتباطات را کنار بگذارد و تصمیمات جمعی را ارجح‌تر از تصمیمات شخصی بداند چرا که در چند سال اخیر همین تصمیمات فردی باعث شده فوتبال ما شکست بخورد. ویژگی بعدی رئیس فدراسیون باید این باشد که تسلط کافی به فوتبال داشته باشد. در چند سال اخیر شاهد بی اخلاقی‌های زیادی در فوتبال بودیم که عدم برخورد با این بی اخلاقی‌ها باعث شده این موضوع گسترش پیدا کند. در حالی که رئیس فدراسیون باید بر اساس قوانین مانع ایجاد این بی اخلاقی‌ها شود.» رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی در ادامه درخصوص چالش‌هایی که رئیس بعدی فدراسیون با آن مواجه است این گونه صحبت کرد: «رئیس بعدی چالش‌های زیادی دارد و مقصر تمام چالش‌هایی که در سال‌های اخیر گریبان فوتبال‌مان را گرفته است، خودمان هستیم. مثلاً در موضوع مارک ویلموتس؛ اصل قرارداد با این مربی زیر سؤال است. او با نقشه ای خاص به ایران آمد و حالا خواستار غرامت چند میلیون یورویی از فدراسیون فوتبال شده است. از همان ابتدا روش امضای قرارداد با این مربی صحیح نبود و فدراسیون فوتبال در زمان انعقاد قرارداد با این مربی به بلژیک رفت و در آنجا با ویلموتس قرارداد امضا کرد. یک مربی یا بازیکنی که می‌‌خواهد به ایران بیاید باید با جو کشور آشنا شود و ببیند که آیا می‌‌تواند در این کشور بماند یا خیر؟ اما او تنها چند روز به ایران آمد و این موضوع نشان می‌‌دهد که ویلموتس با نقشه قراردادش را امضا کرد.»

برش
هیچکس نمی‌تواند نظر کمیته بدوی و استیناف را تغییر دهد
​​​​​​​رسول باختر، یک کارشناس حقوقی در خصوص رد‌صلاحیت شدن یکی از کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال گفت: «در تمام دنیا تأیید صلاحیت افراد نیاز به استعلام از مراجع ذیصلاح یا قضایی دارد اما تنها مرجعی که در تأیید صلاحیت دست دارد و می‌تواند مستقیماً در آن مؤثر باشد، کمیته بدوی و کمیته استیناف است که اگر نتیجه‌ای را اعلام کنند، هیچ دستگاه دیگری نمی‌تواند در آن دست ببرد. حتی اگر پس از تأیید صلاحیت مشکلی برای یکی از نامزدها پیش بیاید، نمی‌تواند صلاحیت را نقض کند و افراد مجمع در رأی‌گیری باید دقت کنند و خودشان را نشان دهند.» این کارشناس حقوقی ادامه داد:« اگر فردی تنها یک پرونده باز داشته باشد برای رد صلاحیت کافی است و این مسأله دلایل زیادی دارد. اگر اتهام در پرونده درست باشد، ممکن است شخص دیگر شرایط زمانی و مکانی کار در فدراسیون را نداشته و مثلاً به زندان برود و در این حالت باید دوباره تمام فوتبال کشور را درگیر انتخابات جدید کنیم. از طرف دیگر تخلف شخصی در جایگاه ریاست فدراسیون نگاه جامعه به همه مدیران و مسئولان آن سازمان را  خراب می‌کند.»
 

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: انتخابات فدراسیون فوتبال رئیس فدراسیون ریاست فدراسیون تأیید صلاحیت کمیته بدوی رد صلاحیت مهدی تاج خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۱۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مردان به بازی پرسپولیس و سپاهان ممنوع شد

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال؛ کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود را در خصوص تخلفات صورت گرفته در دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان صادر کرد.

متن رای کمیته انضباطی به شرح زیر است: 

در خصوص گزارش‌های ابرازی علیه باشگاه‌های پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان در رابطه با تخلفات صورت گرفته در بازی دو تیم در روز ۱۲ اردیبهشت ماه از سری مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور در ورزشگاه آزادی تهران، با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به گزارش مقامات رسمی مسابقه و ناظر انضباطی، پاسخ استعلام بعمل آمده از حراست فدراسیون فوتبال، اظهارات نمایندگان هر دو باشگاه در جلسه کمیته انضباطی مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه، تخلفات انتسابی به هر دو باشگاه محرز و مسلم تشخیص و بر همین اساس مستند به مواد ۸۶ و ۱۱۳ مقررات انضباطی باشگاه پرسپولیس در رابطه با استفاده از مواد آتش‌زا، لیزر، مواد محترقه و الفاظ توهین آمیز از سوی تماشاگران منتسب نسبت به بازیکنان تیم مقابل و باشگاه سپاهان در رابطه با استفاده از لیزر، مواد محترقه، الفاظ توهین آمیز از سوی تماشاگران منتسب نسبت به داور مسابقه و نیز مسئولیت تضامنی در قبال رفتار هوادار این تیم به نام نصر‌اله گرگزن هر یک از دو باشگاه به پرداخت مبلغ ۲ میلیارد ریال جریمه نقدی و برگزاری مسابقات رفت و برگشت دو تیم در فصل آتی لیگ برتر با حضور صرفاً بانوان به عنوان تماشاگر در ورزشگاه‌های خانگی و نیز الزام به عذرخواهی در رسانه رسمی باشگاهی خود از جامعه هواداری فوتبال با لحاظ ماده ۸۹ مقررات انضباطی حداکثر ظرف مهلت یک هفته از تاریخ قطعیت دادنامه محکوم می‌شوند.

همچنین با توجه به احراز تقصیر نسبت به برخی از مشوقین منتسب به دو باشگاه در عدم جلوگیری از بروز بدرفتاری توسط تماشاگران در سکو‌های ورزشگاه آزادی قبل و حین مسابقه و انطباق ترک فعل صورت گرفته در قبال نقض مقررات و سوء رفتار صورت گرفته مستند به مواد ۸۵ و ۱۱۷ مقررات انضباطی آقایان جعفر شهبازی، مصطفی کباری، صادق طاولی، امیر فریدونی، مجتبی علیمردانی، داود معصوم دوست، باقر جلیل‌پور، محسن کاظمی، میلاد خانه‌ساز طوسی، محمد علی طهرانی، ابراهیم بابایی، مهدی مهدی خانی و امید فروتن از حضور در کلیه ورزشگاه‌های برگزاری مسابقات فوتبال لیگ برتر کشور به مدت یک ماه محروم می‌شوند.

رأی صادره از حیث محرومیت قابل اجرا بوده و تماماً ظرف مهلت هفت روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته استیناف است. ضمناً پرونده در خصوص رسیدگی به تخلف رئیسکانون هواداران باشگاه سپاهان نیز مفتوح خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ورود مردان به بازی پرسپولیس و سپاهان ممنوع شد
  • رای انضباطی دیدار پرسپولیس و سپاهان؛ بازی رفت و برگشت فصل آینده فقط با حضور بانوان تماشاگر
  • حکم بی‌سابقه و تاریخی فدراسیون فوتبال؛ پرسپولیس-سپاهان فصل آتی فقط با تماشاگران زن/ مردان محروم شدند!
  • احضار دو بازیکن استقلال و ذوب‌آهن به کمیته انضباطی
  • دو بازیکن استقلال و ذوب آهن به کمیته انضباطی فراخوانده شدند
  • نامه رئیس فدراسیون به وزیر ورزش و جوانان درباره تمهیدات فدراسیون برای فصل آینده لیگ برتر
  • ۴.۵میلیارد درآمد فدراسیون از جریمه در ۱۷روز
  • شروط مهم فدراسیون فوتبال برای برگزاری فصل آینده لیگ برتر
  • بررسی کردیم: ابهامات حکم جنجالی عبدالله!
  • چرتکه ۲میلیاردی فدراسیون برای مصاحبه یک مربی!