Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:00:25 GMT

صادرات روزانه آذربایجان غربی به بیش از ۴۴۰۰ تُن رسید

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۱۸۲۱

صادرات روزانه آذربایجان غربی به بیش از ۴۴۰۰ تُن رسید

به گزارش ایرنا، خالد جنگجو روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: در پنج ماه نخست امسال، ۶۸۷ هزار تُن کالا از آذربایجان غربی صادر شده که ارزش این میزان کالای صادراتی به ۲۸۱ میلیون دلار می‌رسد.

وی اضافه کرد: همچنین واردات کالا طی پنج ماه نخست امسال در آذربایجان غربی به ۳۸۱ هزار تُن رسید که ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان، ترانزیت محور است، ادامه داد: در حوزه ترانزیت خارجی، در پنج ماه نخست امسال یک میلیون و ۳۰۲ هزار تُن کالا به ارزش سه میلیارد و ۵۹۱ میلیون دلار در استان داشته‌ایم.

جنگجو از تردد روزانه ۱۱ هزار و ۳۸۹ نفر طی امسال از مرزهای آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال میزان تردد از مرزهای استان به بیش از یک میلیون و ۳۶۰ هزار نفر رسیده که با توجه به بازشدن مرزها برای تردد در دوران پساکرونا، این رقم ۶۹۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

وی با اشاره به وجود هشت گمرک رسمی و یک گمرک غیررسمی در آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر، ۱۰ دستگاه ایکس ری چمدانی در مرزهای پنجگانه بازرگان، پلدشت، سرو، تمرچین و رازی، ۲ دستگاه ایکس ری کامیونی در مرز بازرگان و یم دستگاه ایکس ری خودرویی در این مرز وجود دارد.

وی یادآور شد: همچنین سه دستگاه ایکس ری برای استفاده در مرزهای رازی، سرو و تمرچین تصویب شده که در صورت تامین زمین، جانمایی خواهد شد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی درخصوص ایجاد زیرساخت های گمرکی در مرز کیله سردشت هم اظهار کرد:  خدمات انبارداری و سایر موارد مربوطه آماده شده و به محض استقرار مقصد، واردات پیله وری نیز انجام می گیرد.

جنگجو درباره میزان کشفیات قاچاق سوخت، مواد مخدر و انسان از گمرکات استان گفت: در ١٧ ماه گذشته (از ابتدای سال گذشته تاکنون) حدود ١۶۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر، بیش از ٣۵ هزار و ۶٠٠ قلم دارو و ٢٠٠ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در مناطق تحت پوشش گمرکات استان کشف و ضبط شد و سه هزار و ۶۵١ نفر قاچاق انسان نیز کشف شده است.

برچسب‌ها مرزنشینان آذربایجان غربی ارومیه گمرک جمهوری اسلامی ایران نشست خبری صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرزنشینان آذربایجان غربی ارومیه مرزنشینان آذربایجان غربی ارومیه گمرک جمهوری اسلامی ایران نشست خبری صادرات غیر نفتی آذربایجان غربی دستگاه ایکس ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۱۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی سرپرست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی از انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی طی سال گذشته در استان خبرداد.

بهروز محبی در گفت و گو با ایسنا افزود: طی سال گذشته ۴۳۲۰ مورد به تپه‌ها و بافت‌های تاریخی استان سرکشی شده است. 

وی از تشکیل ۸۱ پرونده قضایی در استان طی این بازه زمانی خبر داد و گفت: در این راستا، ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی منهدم و ۷۶ نفر دستگیر شدند. 

محبی اظهار کرد: طی سال گذشته ۲۴۱ مورد اخطاریه موثر صادر و ۱۶ مورد فلزیاب در استان کشف شد. 

سرپرست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به تعامل با ۱۶۳ ارگان همیار تصریح کرد: ۳۳ انجمن میراث فرهنگی در استان طی سال گذشته راه اندازی شده است. 

وی با اشاره به آمار یگان حفاظت در سال جاری ادامه داد: طی سال جاری، ۷ مرد تجاوز به حریم، ۶ مورد مرمت غیر مجاز، یک مورد تخریب آثار تاریخی، ۵ مورد حفاری منطقه غیر ثبتی و ۲ مورد حفاری منطقه ثبتی در استان انجام شده است. 

محبی افزود: طی سال جاری ۷ پرونده تخلف تشکیل و ۱۵ اخطاریه مکتوب صادر شده است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد