Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:18:38 GMT

جریان صدر: گام غافلگیرکننده دیگری خواهیم برداشت

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۲۲۴۴

جریان صدر: گام غافلگیرکننده دیگری خواهیم برداشت

به گزارش ایرنا، صالح العراقی که در بین طرفداران جریان صدر عراق به «وزیر صدری» معروف است، امروز (چهارشنبه) در صفحه توئیتر خود نوشت: اگر «ملت (عراق) تصمیم به ادامه انقلاب و نابودی فساد گرفته باشند، ما گام غافلیگیرکننده دیگری خواهیم برداشت».

وی با اشاره به تعلیق دیروز فعالیت دادگاه‌های عراق به درخواست شورای عالی قضایی این کشور که به دنبال تحصن طرفداران صدر در مقابل ساختمان این شورا صورت گرفت، گفت: تعلیق کار، قانونی نبود لذا دستگاه قضایی سعی دارد به روشی غیرقانونی شبهات مطرح شده را از خود دور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العراقی بازتاب‌دهنده مواضع مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در ادامه رشته توئیت خود مدعی شد که اکنون بیست سال است که فساد بر نهاد قضایی کشور سایه افکنده است و اکثریت در این باره اتفاق نظر دارند.

وی همچنین ادعا کرد که دستگاه قضایی عراق برای جلوگیری از تحصن دیگر تلاش می‌کند تا برخی پرونده‌های فساد را رو کند.

چهره نزدیک به مقتدی صدر همچنین گفت که چارچوب هماهنگی دستگاه قضایی عراق را تنها حامی می‌داند و ادامه تحصن به این معناست که آنها نتوانستند دولت تشکیل دهند.

در پی تجمع دیروز (سه شنبه) شماری از هواداران جریان صدر در مقابل شورای عالی قضایی عراق، این شورا با صدور بیانیه‌ای از تعلیق فعالیت خود و دادگاه‌ها و دادگاه فدرال این کشور خبر داده و دولت الکاظمی و جریان صدر را مسئول این وضعیت دانست.

بعد از ظهر دیروز به یکباره طرفداران صدر اقدام به تعلیق تحصن خود کردند و ساعاتی بعد شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد که با توجه به عقب نشینی تحصن کنندگان طرفدار صدر از مقابل ساختمان شورا، تمامی دادگاه‌های این کشور از روز چهارشنبه فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

تحصن صدری‌ها باعث شده تا سایر جریان‌های سیاسی و مسئولان عراق طی سه هفته اخیر موضع‌گیری کرده و با توجه به حساسیت شرایط این کشور خواهان خویشتنداری و حل و فصل اختلافات از طریق گفت وگو شوند و بر لزوم حفاظت از نهادهای قانونی این کشور تاکید کرده و از مقتدا صدر بخواهند تا با چارچوب هماهنگی وارد گفت و گو شود اما این جریان همچنان بر موضع خود و عدم مذاکره اصرار می‌ورزد. 

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق در دهم اکتبر ۲۰۲۱ (۱۸ مهرماه ۱۴۰۰) برگزار شد که جریان‌های سیاسی این کشور به دلیل اختلاف‌های سیاسی تاکنون و با وجود گذشت ۱۰ ماه از برگزاری این رویداد نتوانسته‌اند دولت جدید را تشکیل دهند. 

چارچوب هماهنگی شیعی عراق حمایت خود را از مسیر قانون اساسی برای رسیدگی و حل بحران‌های سیاسی این کشور و دستیابی به منافع مردم عراق از جمله انتخابات زودهنگام پس از تحقق اجماع ملی و ایجاد فضای امن، اعلام کرده است.

برچسب‌ها سید مقتدا صدر توییتر شورای عالی قضایی مقتدی صدر دستگاه قضایی عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید مقتدا صدر توییتر شورای عالی قضایی سید مقتدا صدر توییتر شورای عالی قضایی مقتدی صدر دستگاه قضایی عراق شورای عالی قضایی دستگاه قضایی قضایی عراق جریان صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۲۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم

 

 

 

علی محمد ملا تقی، رئیس اداره باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:همزمان با برداشت گل محمدی در سراسر کشور برداشت این محصول در قم نیز در آغاز شده است.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت گل محمدی در کشور ۲.۲ تن در هکتار است، گفت: در سال گذشته کشاورزان ما به میانگین عملکرد حدود ۲.۵ تن در هکتار دست یافتند که با توجه به شرایط خوب اقلیمی در سال جاری و اقدامات اصلاحی از جمله تغذیه و هرس به موقع بوته‌های گل محمدی در قم، پیش بینی می‌کنیم میانگین عملکرد استان ۳ تن در هکتار باشد. 

ملاتقی با اشاره به  پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم افزود:در حال حاضر ۲۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت گل محمدی است که به دلیل محدود بودن صنایع مکمل در زمینه گلاب گیری و سایر فرآورده‌های گل محمدی گل‌های برداشت شده از سطح استان به صورت خام فروشی به دیگر استان‌ها به ویژه شهر کاشان ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • چرا کشوری مثل مصر سریال "حشاشین" را ساخت؟
  • چرا کشوری مثل مصر سریال حشاشین را ساخت؟
  • مطهری؛ مدافع کیان سیاسی قرآن کریم
  • انتقاد غافلگیرکننده توخل از فوق ستاره بایرن!
  • رئیس قوه قضائیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • ‌سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم