Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم، ثمرات برنامه های دولت سیزدهم را در عمل خواهند دید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با بیان این مطلب در شورای ادارای استان اظهار داشت: دولت مردمی ایران قوی را با توجه به حجم فعالیت‌هایی که در زمینه‌های مختلف انجام داده، به حق باید "دولت مردمی" نامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اقدامات دولت مردمی ایران قوی به نوعی ریل گذاری جدیدی محسوب می‌شود، تصریح کرد: این تحول جهادی و نوآورانه مبتنی بر چهار رکن است که شامل عدالت‌محوری و فسادستیزی، میدان‌داری مردم با پیشتازی جوانان، دانش و خیزش علمی برای تولید ثروت و اقتدارآفرینی و توجه خاص به بنیان خانواده به عنوان رکن اصلی در تحول جهادی دولت سیزدهم بوده است.

استاندار خاطرنشان کرد: دیدار مستمر رئیس جمهور با اقشار مختلف مردم در همین سال نخست نشان می‌دهد که عزم جدی برای تحقق شعارسال و شعارهای دولت وجود دارد.

قناعت 31 سفر استانی رئیس جمهور را طی یک سال، اقدامی بی‌نظیر و ثبت رکورد جدیدی در کشور دانست و اضافه کرد: این سفرهای استانی رهاورد و دستاوردهای فراوانی دارد که بازگشت دولت به مردم و پایان فاصله‌های زیاد و آزاد دهنده بین مردم و دولت یکی از مزایای آن است.

وی با اشاره به اینکه ما برای یک سفر شهرستانی نیاز به هماهنگی و جلسات کارشناسی زیادی داریم، متذکر شد: انجام سفرهای استانی که در مقیاسی بزرگتر صورت می گیرد، زمان‌بر و نیازمند صرف وقت و انرژی بیشتری است.

به گفته وی؛ اینکه ۳۱ سفر علمی و کارشناسی شده صورت گرفته و رئیس جمهور با اقشار مختلف نشست داشته باشد، رکورد جدیدی است.

استاندار گفت: محور این سفرها شناسایی مشکلات آن منطقه، آشنایی با ظرفیت‌ها، پیگیری طرح ‌های نیمه‌تمام، احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل، برطرف کردن مشکلات ضروری و رصد عملکرد مدیران و دستگاه‌های اجرایی بوده است.

قناعت ادامه داد: یک کار اساسی و علمی انجام شد که مورد تأکید و تأیید بزرگان هم قرار گرفت و یکی دیگر از خروجی‌های سفرهای استانی شناسایی ۲۷۰ مسئله و محور اساسی در کشور با رصد میدانی است.

وی با بیان اینکه با بازدیدهای میدانی در سفرهای استانی هم مشکلات به صورت مشخص لیست شده و هم ظرفیت‌های منطقه برای رفع مشکلات احصاء شده ، بیان کرد: در دور دوم سفرهای استانی علاوه بر پیگیری مصوبات سفر قبلی، گام‌های اساسی‌تر برای حل مشکلات با بازدیدهای میدانی برداشته خواهد شد.

استاندار در پاسخ به انتقاداتی که به سفرهای استانی رئیس جمهوری می‌شود، گفت: برخی این سفرهای استانی رئیس جمهور را عوام فریبانه و بی اثر می‌دانند که در پاسخ می‌گویم از لحاظ علمی پیش نیاز حرکت در مسیر تحول و پیشرفت، ارتقاء سرمایه اجتماعی و افزایش اعتماد عمومی است.

وی با تأکید بر اینکه باید اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی در سبد نظام قرار گیرد و نباید بی اعتمادی در جامعه پررنگ شود، تصریح کرد: در سفرهای استانی، رئیس جمهور ارتباط دوسویه و مستقیمی با مردم دارد که به تقویت اعتماد عمومی کمک می‌کند، این رویه جزء جدایی ناپذیر گفتمان دولت سیزدهم است و عملکرد مدیران هم با این گفتمان به صورت مستمر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

به گفته وی؛ دولت برای رفع مشکلات مردم باید اقدام کارشناسی شده انجام دهد و اگر مردم با طرح‌ها و برنامه‌های دولت همراه و پای کار نباشند بی‌فایده است لذا سفرهای استانی با تحول در اعتماد عمومی زمینه را برای تقویت سرمایه اجتماعی فراهم می‌کند که وجه تمایز دولت سیزدهم با سایر دولت‌ها است.

استاندار تدوین سند تحول دولت مردمی را از دیگر اقدامات شاخص در سال اول فعالیت دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: این سند در سه سطح تحول شناختی، تحول نهادی و تحول فرآیندی تدوین شده است.

قناعت با اشاره به اینکه تحول‌گرایی رویکرد حاکم بر دولت سیزدهم است، گفت: سند تحول دولت مردمی برای ترمیم اساسی مشکلات کشور ۳۷ حوزه کلان را شناسایی و ۱۳۴ چالش اساسی کشور را احصا کرده و به دنبال ارائه راهکار اساسی برای رفع این چالش‌هاست.

به گفته وی؛ دولت سیزدهم با طراحی سند تحول، خواسته مردم و نخبگان، دولت را مورد قضاوت، ارزیابی و نظارت قرار دهند و خود را در معرض بحرانی از پرسش‌ها قرار داده در حالی که هیچ دولتی حاضر به این کار نیست.

وی تأکید کرد: در مدت یک سال اتفاقات خوبی در سطح ملی و فراملی توسط دولت سیزدهم رقم خورده، یکی از این اقدامات شاخص دولت، تولید و خرید واکسن برای مقابله با ویروس کرونا بود و مدیریت این موضوع ربطی به برجام هم نداشت.

استاندار، توسعه پوشش بیمه رایگان سلامت، اجرای طرح دارویار، پوشش بیمه ناباوری، حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت، اصلاحات اقتصادی و اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، عضویت در شانگ‌های، تعیین تکلیف کالاهای دپو شده در گمرکات، ساماندهی ارز ترجیحی را از اقدامات دولت در یک سال اخیر ذکر کرد.

قناعت ایجاد ثبات در بازار، تراز تجاری مثبت برای کشور، رشد ترازیت ملی، توقف ارزش پول ملی و عدم استقراض از بانک ملی برای جلوگیری از تورم، افزایش فروش نفت به خصوص افزایش هشت برابری صادرات نفت به چین، اجرای طرح نهضت ملی مسکن، طرح انتقال آب به استان‌های شرقی و جنوبی کشور و اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان بعد از 10 سال از دیگر اقدامات شاخص دولت سیزدهم در یک سال اخیر برشمرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در هفته دولت هم گفت: برای اجرای برنامه‌های هفته دولت ستادی در استان به دبیری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با کمیته‌های 14 گانه تشکیل شده و در این هفته ما شاهد حضور 2 یا سه وزیر و همچنین تعدادی از معاون وزرا در استان خواهیم بود.

استاندار با بیان اینکه به مناسبت هفته دولت طرح‌های خوبی در استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد، اضافه کرد: همچنین استاندار و معاون استانداری در شهرستان‌ها در این هفته حضور میدانی خواهند داشت و مدیران دستگاه‌های اجرایی و روابط عمومی‌ها باید اطلاع‌رسانی خوبی را در زمینه عملکرد دستگاه‌ها و دولت در این هفته داشته باشند.

قناعت، ضمن تقدیر از مدیرعامل شرکت برق استان در زمینه مدیریت مصرف برق هم گفت: مصرف گاز در زمستان سال گذشته و مصرف برق در تابستان سال جاری به خوبی توسط دولت مدیریت شد.

وی همچنین ضمن تقدیر از رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان در زمینه اقدامات انجام شده در زمینه بازسازی عتبات و عالیات و استقرار موکب‌های استان در شهر کاظمین گفت: مردم خراسان جنوبی در زمینه کمک به بازسازی عتبات و عالیات و استقرار موکب‌های استان علیرغم کم برخورداری سنگ تمام گذاشته‌اند و در این زمینه در سطح کشور پیشتاز  می باشند.

قناعت با اشاره به اینکه براساس اذعان سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اقدامات انجام شده در کاظمین 70 درصد آن توسط مردم استان انجام شده، اظهار امیدواری کرد؛ در اربعین هم همه پای کار باشند و تا بتوانیم بهترین خدمات را به زائرین امام حسین(ع) ارائه دهیم.

انتهای پیام

خبرنگار: مرضیه شهریاری

 

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت سیزدهم هفته دولت خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۲۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است

استاندار خراسان جنوبی، گفت: رفع مشکلات مناطق سیل‌زده در اولویت برنامه‌ها و تکلیف مدیران است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در جریان سفر به شهرستان زیرکوه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: باران رحمت الهی خوبی در خراسان جنوبی بارید که موجب شادی مردم شد، اما در کنار این شادی، ما شاهد صحنه‌های تلخی هم بودیم.

وی با بیان اینکه بارش باران به شکل رگباری موجب خسارت به حاجی‌آباد و روستاهای اطراف آن شد، افزود: از همان ساعات اولیه سیل، شاهد حضور میدانی همه مدیران ستاد مدیریت بحران استان در مناطق بودیم و ارتش و نیروهای نظامی ما هم پای کار بودند و فضای همدلی خوبی بین دستگاه‌ها حاکم بود.

به گفته وی راهداری، آب منطقه‌ای، جهادکشاورزی، هلال احمر و غیره پای کار بودند که سبب تقلیل خسارت‌های سیل شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بازدیدی که از مناطق سیل‌زده زیرکوه، گفت: روستای نوده، محمدآباد، معصوم آباد، شاهرخت و سایر روستاهای بخش شاسکوه از جهت سیل به باغات، قنوات و محصولات کشاورزی دچار خسارت شده بودند.

وی از اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت برای جبران خسارات در زیرکوه خبر داد و گفت: بند خاکی روستای نوده شکسته و مطالعات آن در دست تکمیل است و باید بالا دست آن سه تا چهار بند خاکی احداث شود، این مهم برای بلند مدت است و باید منابع مالی آن در سطوح ملی تأمین شود.

قناعت گفت: همه مسیرها بازگشایی شده، اما برخی پل‌ها باید لایرویی شود و به صورت کوتاه مدت مشکلات رفع شوند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به دغدغه مردم درباره قنوات تخریب شده در این مناطق گفت: باید اقدامات موقت برای تأمین آب روستاها انجام شود تا این دغدغه رفع شود و پیگیری‌های لازم برای این مهم و جاده‌ها به طور کامل انجام شود.

وی با اشاره به جلسه استانداران در تهران طی هفته آینده افزود: حتماً موارد خسارت سیل در این جلسه بیان خواهد شد تا با برنامه‌ریزی خوب دستگاه‌های مدیریت بحران، منابع اعتباری برای جبران خسارت‌ها تأمین شود و اقدامات بلندمدت اجرایی شود.

قناعت ضمن قدردانی از زحمات رسانه‌ها برای انتشار اخبار در اسرع وقت، گفت: اخبار سیل در شهرستان زیرکوه در اسرع وقت و در کوتاه‌ترین زمان اطلاع رسانی شد که اثرگذار بود.

وی با اشاره به بازماندن تعدادی از دانش آموزان شهرستان از کنکور، به قول مساعد رئیس سازمان سنجش درباره برگزاری آزمون ویژه برای این افراد اشاره کرد و متذکر شد: مسئولان شهرستان زیرکوه و مردم درخواست استفاده از سهمیه پنج درصدی مناطق سیل زده را دارند که این مهم به صورت کتبی از وزیر علوم درخواست شده است.

استاندار خراسان جنوبی که برای بازدید از مناطق سیل زده استان به شهرستان زیرکوه سفر کرده بود، در ستاد مدیریت بحران استان که در انتهای برنامه‌های این سفر پیش‌بینی شده بود، 18 مصوبه را برای بهبود شرایط مردم به مدیران تکلیف کرد.

قناعت با اشاره به بازدیدهایی که از مناطق سیل زده شهرستان زیرکوه انجام شده بود، متذکر شد: اقدامات مرتبط در این باره را باید به سه بخش تقسیم کرد؛ اقدامات مورد نیاز در موقع سیل در راستای کمک به مردم در لحظه وقوع حادثه، اقدامات مورد نیاز در میان مدت و رفع نیازهای فعلی و  بخش سوم نیز ارزیابی کامل و جامع از خسارت‌ها و بازسازی‌ ها ست که به عنوان اقدامات مورد نیاز در بلند مدت باید پیگیری و انجام شود.

به گفته وی؛ باید پیش بینی‌های هواشناسی پیرامون بارندگی‌ها را جدی گرفته و در این زمینه آمادگی لازم را داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم مناطق سیل زده باید از حالت اضطرار در بیایند، بیان کرد: اگر جاده در منطقه‌ای بسته است، باید بازگشایی شود و رفع موارد اینچنینی در داخل استان شتاب بگیرد.

قناعت با اشاره به دغدغه دانش آموزان بازمانده از کنکور هم گفت: برای رفع این مشکل از همان دقایق ابتدایی کار را پیگیری کردیم، بنده به عنوان استاندار با رئیس سازمان سنجش در همان روز گفت‌وگو و مکاتبه کردم و رئیس سازمان سنجش هم تأکید کرد که به این جوانان آرامش بدهید و ما تصمیمات بسیار خوبی را برای آنان خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: در نهایت هم سازمان سنجش اعلام کرد نوبت اول کنکور سال 1403 برای داوطلبان مناطق سیل زده خراسان جنوبی 21 اردیبهشت ماه تکرار می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای استان را مکلف کرد؛ با توجه به اعلام بارندگی‌های پیش رو و هشدار سطح نارنجی هواشناسی و نیز به منظور رفع سریع مشکلات و جلوگیری از بروز هر حادثه‌ای، بازدید فوری از بندهای خاکی سطح شهرستان زیرکوه که بر اثر بارندگی‌های اخیر سرریز شده و احتمال شکستگی آنها وجود دارد را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

در این جلسه مقرر شد؛ از محل اعتبارات ماده 18 قانون مدیریت بحران دستگاه‌های اجرایی، نسبت به اجاره ماشین آلات و خرید امکانات برای امور اضطراری اقدام شود.

همچنین مصوب شد؛ شرکت آبفای خراسان جنوبی نسبت به رفع مشکلات انسداد خطوط انتقال آب در کوتاه مدت اقدام کند و بحث غرامت بلاعوض بیمه ساختمان‌های مسکونی خسارت دیده بعد از ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با کمک اقتصاد و دارایی و مدیریت بحران در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد
  • اعضای شورای اسلامی فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • اعطای ۸۰ مجوز گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری
  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی قم
  • تقویت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • صحرایی: غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است