Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با جمعی از فعالان رسانه‌ای هرمزگان و همچنین قدردانی از زحمت‌های یکساله خبرنگاران، افزود:‌ مسوولان کار می‌کنند اما در بیان اقدامات به مردم کوتاهی می‌شود و بخشی از وظیفه مسوولان در بیان دستاوردها، توسط رسانه‌ها جبران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خروج صاحبان اندیشه از عرصه رسانه نگران کننده است

رییس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اشتغال پایدار فعالان رسانه، گفت: گریز صاحبان فکر، خرد و اندیشه از حوزه رسانه به خاطر مشکلات معیشتی و اقتصادی جای نگرانی دارد.

وی افزود:‌ فعالان این عرصه امروز جزو معدود اقشاری هستند که در آزادی بیان هیچ گونه تعلق مادی و ملاحظات بیرونی را لحاظ نمی‌کنند.

وی ادامه داد: اگر برخی افراد و جریان‌ها ابزاری برای فشار وارد کردن به خبرنگاران و رسانه‌ها برای ممانعت از درج نقدها بر علیه خود ندارند و قادر نیستند از سفره و معیشت آنان بزنند، اقدام به استفاده از ابزار قضایی می‌کنند و اگر درِ نقد منصفانه بسته شود باید با همه آمال و آرزوهای‌مان خداحافظی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده خاطر نشان کرد:‌ مسوول بایستی بتواند اصحاب رسانه را تحمل کند و از آنان انتظار می‌رود به رییس جمهور و رهبر معظم انقلاب اقتدا کرده و از این روش‌ها دوری کنند.

وی با یادآوی اینکه خود از مساله‌ای نقد کرده و با اعتراض مسوولی روبه‌رو شده است، گفت: به عنوان امام جمعه و نماینده ولی فقیه در هرمزگان حلقه وصل بین مردم و مسوولان هستم، آیا باید از یک مسوول بابت اینکه نقدش کردم عذرخواهی کنم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود:‌ برای جا انداختن نقد پذیری در بین مسوولان خود را در معرض نقدهای دانشجویان قرار دادم و آنان هم به خوبی و بدون واهمه، نقدهایشان را بیان کردند.

نقد مسوول، تخریب مقام قدسی پیامبران نیست

حجت الاسلام عبادی زاده مجدد یادآور شد: به مسوولان هم می گویم و هم از آنان می‌خواهم به رییس جمهور و رهبری اقتدا کنند، بسیاری از افراد در شبکه‌های اجتماعی و جامعه از رهبری نقد کرده اما آیا دفتر مقام معظم رهبری تا کنون پرونده‌ای بر علیه کسی ایجاد و یا پیگیری کرده است.

وی اظهار داشت:‌ نباید نگاه مسوول آن اندازه کوتاه باشد که با یک کلمه نقد منصفانه خبرنگار و رسانه فریادش بلند شود، مگر رسانه‌ها حریم قدسی پیامبران را می‌شکنند!

خبرنگاران به نیاز مخاطب توجه داشته باشند

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در هرمزگان در این نشست هم‌اندیشی خطاب به فعالان عرصه رسانه گفت:‌ بیش از آنچه بخواهم چیزی منتقل کنم بهره‌های بسیاری از سخنان شما بردم و کلمه به کلمه سخنان شما را یاداشت کردم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده خاطر نشان کرد:‌ اصحاب رسانه همچون روحانیان صاحب منبر هستند بنابراین همیشه تلاش کنید هر چه می‌نویسید پاسخی به نیاز مخاطب باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان افزود: نیاز مخاطب بسیار می‌تواند مسوولیت و تکلیف را بالا ببرد، گاهی خبر را خام در اختیار مردم قرار می‌دهید و تجزیه و تحلیل خبر را به برداشت های مخاطب واگذار می‌کنید.

وی ادامه داد: زمانی به این نحو عمل کردن خوب است اما در برخی موارد باید همراه با خبر، تحلیل را هم در اختیار مخاطب قرار دهید چونکه برخی از مخاطبان قدرت تجزیه و تحلیل ندارند.

اختلاف سلیقه اصحاب رسانه‌ها منجر به مشاجره نشود

حجت الاسلام عبادی زاده در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت:‌ خبرنگاران و رسانه‌ها از بیرون با یکسری مشکلاتی مواجه هستند و عده‌ای هم ممکن است بدشان نیاید از آب گل آلود ماهی بگیرند.

وی افزود: خودتان اجازه ندهید چنین فضایی ایجاد شود و برای این هم وحدت و همدلی بین اصحاب رسانه بسیار مهم است، اگر ذهن خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای درگیر مسائل داخلی و اختلاف سلیقه ها شده و به مراحل بالاتر کشیده شود آنگاه چه انتظاری از دیگران می‌توان داشت.

حجت الاسلام عبادی زاده خطاب به فعالان رسانه‌ای گفت: باید سعه صدر داشته باشید و این می‌تواند مسوولان دیگر را قانع کند که سعه صدر داشته باشند، ریش سفیدان هم میانداری کرده و مشکل‌ها را حل کنند.

روش‌های مطالبه‌گری در رسانه‌ها آموزش داده شود

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده اشاره کرد:‌ مطالبه گری به عنوان مسئله روز جامعه مطرح است و در این زمینه چالش‌های جدی وجود دارد، جامعه امروز می‌خواهد مطالبه‌گر باشد.

وی اضافه کرد:‌ مردم و خواص نیاز به آموزش روش های مطالبه گری دارند و این کار توسط خبرنگاران و رسانه‌ها انجام شود و این به عنوان یکی از محورهای کاری مد نظر قرار گرفته و اجرایی شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین به موضوع اخلاق رسانه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع دارای اهمیت بسیاری است و از خبرنگاران انتظار منصفانه نوشتن، دخالت ندادن اغراض و خواسته های شخصی می‌رود،  زمانی که خبر و مطلبی را منتقل می‌کنیم باید منافع جامعه اسلامی و رضایت خداوند را لحاظ کرده و ذهن خود را از همه حواشی رها سازیم.

رسانه‌ها نقد منصفانه داشته باشند/ حاشیه‌ها را از جامعه دور کنید

امام جمعه بندرعباس گفت: نقد منصفانه داشته باشد چونکه این می‌تواند جامعه را به پویایی رسانده و صداقت، دوری از تزویرها، عمل منصفانه را در همه مسایل جدی بگیرید.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده اشاره کرد: حاشیه و حاشیه سازی جزو آفات رسانه‌هاست که باید از آنها دوری کرد، امروز در میان مسوولان و مردم با حواشی بسیاری روبه‌رو هستیم که آنان را از مسیر اصلی دور می‌کند.

وی گفت: اگر حاشیه‌ای وجود دارد بایستی اصحاب رسانه نسبت به دور کردن آن از جامعه اقدام کنند.

فرصت خوبی برای حل مشکل خبرنگاران فراهم است/ خبرنگاران شهرک مخصوص به خود داشته باشند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: بسیاری از فعالان رسانه و به خصوص خبرنگاران با مشکل مسکن روبه‌رو هستند که پیشنهاد می‌کنم نسبت به تشکیل تعاونی اقدام کنند و اکنون فرصت خوبی برای حل این مشکل فراهم است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: برای تهیه زمین کمک می کنیم و می‌توانید با تسهیلات نهضت ملی مسکن صاحب زمین شده و شهرک مخصوص خود را داشته باشید.

امام جمعه بندرعباس همچنین اذعان کرد: این گلایه که حضور روحانیت در عرصه رسانه کمرنگ است را می‌پذیریم که بخشی از آن به سواد رسانه‌ای باز می‌گردد و بایستی به طلبه‌های جوان در این خصوص آموزش داده شود.

مسوولیت‌های اجتماعی از روضه‌های کلیشه‌ای من است

رییس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان همچنین گفت: انتقاد در زمینه میزان اجرای مسوولیت‌های اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی در این استان جزو روضه‌های کلیشه‌ای من بوده و تا حدودی هم تاثیر داشته است، قبلا برخی این را حق ندانسته و به عنوان صدقه می‌دانستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده تصریح کرد: نبود توازن در خصوص مسوولیت های اجتماعی را می‌پذیرم، در برخی بخش ها سهم مسولیت های اجتماعی بسیار بالا و در برخی بخش ها بسیار پایین بوده است اما در برخی حوزه ها مانند حوزه رسانه میزان عمل به مسوولیت‌های اجتماعی صفر است.

وی با اشاره به صندوق مسوولیت‌های اجتماعی،‌گفت: چند سال قبل حرکتی را برای راه‌اندازی این صندوق آغاز کردیم که در دیوان محاسبات به مشکل خورد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیر حل آن هستند.

امام جمعه بندرعباس ابراز داشت: اکنون چون هیچ نظارتی نمی‌توان در این خصوص داشت هر جا قدرت چانه زنی بیشتری داشته باشد در میزان استفاده از سهم مسوولیت‌های اجتماعی موفق‌تر است.

وی در پایان تاکید کرد:‌ بسیاری از موضوعات مطرح شده در این نشست قابل طرح در شورای فرهنگ عمومی است، مانند عدالت در توزیع آگهی ها برای حمایت از همه مطبوعات و رسانه های استان که می‌تواند تبدیل به مصوبه شورای فرهنگ عمومی شود.

در پایان این نشست تعدادی از پیشکسوتان عرصه رسانه به نمایندگی از خبرنگاران و فعالان این عرصه تجلیل شدند و لوح سپاس به خبرنگاران حاضر در این هم‌اندیشی اهدا شد.

برچسب‌ها محمد عبادی زاده روز خبرنگار نهضت ملی مسکن هرمزگان بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد عبادی زاده روز خبرنگار نهضت ملی مسکن محمد عبادی زاده روز خبرنگار نهضت ملی مسکن هرمزگان بندرعباس نماینده ولی فقیه در هرمزگان حجت الاسلام و المسلمین مسوولیت های اجتماعی امام جمعه بندرعباس شورای فرهنگ عمومی محمد عبادی زاده فعالان رسانه داشته باشند اصحاب رسانه نقد منصفانه عرصه رسانه رسانه ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۲۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت طرح ایرانی بی ام و از خودروی برقی تازه‌اش

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 نادر فقیه زاده طراح ایرانی خودروهای برقی بی ام و، در گفت و گویی به فارسی از خودروی برقی تازه بی ام و یا بی ام دبلیو تحت عنوان بی ام و آواتار گفته است. روایت کوتاه فقیه زاده را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند
  • دستاوردهای هیات اقتصادی هرمزگان به کشور چین
  • حرف‌‌های طرح ایرانی بی ام و درباره خودروی تازه‌اش
  • روایت طرح ایرانی بی ام و از خودروی برقی تازه‌اش
  • قدردانی امام جمعه بندرعباس از سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • لزوم روایت گری حماسه وعده صادق در جامعه
  • حماسه «وعده صادق» روایت فتح می‌خواهد
  • بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • دروغ اجباری؛ سیاست رسانه‌های مدعی آزادی