Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون راهبری تولید برق حرارتی گفت: توان عملی ۲۸۶ واحد نیروگاهی کشور با اجرای طرح‌های ارتقای توان واحدهای گازی و سیکل‌ترکیبی و رفع محدودیت‌ نیروگاه‌های بخاری یک‌هزار و ۱۱۳ مگاوات افزایش یافت.

به گزارش ایران اکونومیست، یکی از نگرانی‌های مهم تابستان امسال، افزایش ناترازی و بالطبع افزایش خاموشی‌ها و مشکلات مردم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخصوصاً با توجه به اینکه سال گذشته خاموشی‌های گسترده‌ای کشور را در بر گرفت و امسال نیز بنابر آمار به طور متوسط ۴.۸ درصد افزایش پیدا کرد.

به گفته علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو افزایش ۶ هزار مگاواتی تولید نیروگاه‌ها و به روز رسانی و ارتقای نیروگاه‌های فعلی از جمله دلایل موفقیت صنعت برق در تابستان امسال بود.

در رابطه با این موضوع ناصر اسکندری در گفت‌وگو با ایران اکونومیست با اشاره به اجرای کامل پروژه‌های ارتقای توان عملی نیروگاه‌ها برای پیک تابستان امسال، افزود: صنعت برق حرارتی در نخستین سال فعالیت دولت سیزدهم در کنار ساخت واحدهای جدید نیروگاهی، برنامه ارتقای هزار و ۱۱۳ مگاواتی توان عملی نیروگاه‌های موجود را در دستور کار قرار داده بود که با فعالیت‌های بی‌وقفه تلاش‌گران صنعت برق این مهم در موعد مقرر محقق شده است.

معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی ادامه داد: در پروسه اجرای این برنامه فرایند ارتقای واحدهای گازی به روش Maptune + EMS منجر به افزایش ۴۸۱ مگاواتی توان عملی ۱۷۱ واحد نیروگاهی شده است. همچنین در این مدت نصب سیستم خنک‌کاری هوای ورودی توربین‌های گازی به روش مدیا ارتقای ۱۵۰ مگاواتی توان ۱۰ واحد نیروگاهی را به دنبال داشته است.

وی افزود: از دیگر پروژه‌های پیش‌بینی شده در این بخش افزایش توان واحدهای گازی به روش IGV+بوده است که پیاده‌سازی این طرح موجب ارتقای ۱۳۶ مگاواتی توان ۴۷ واحد نیروگاهی شده است. از سوی دیگر طی یک‌سال اخیر ارتقای ۱۲۶ مگاواتی توان عملی ۴۴ واحد نیروگاهی نیز از طریق افزایش تولید بلوک سیکل به روش HRSG additional firing پیاده‌سازی شده است.

اسکندری تاکید کرد: همچنین از شهریورماه سال گذشته تاکنون نصب سیستم خنک‌کاری هوای ورودی توربین‌های گازی به روش تراکم مرطوب موجب افزایش ۹۰ مگاواتی ۶ واحد نیروگاهی شده و ارتقای توربین‌های گازی به روش‌های MAP۲b، CT۶۰ در این مدت ارتقای ۱۳۰ مگاواتی توان عملی هشت واحد نیروگاهی را در پی داشته است.

معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی در پایان گفت: بهره‌برداری از واحدهای نیروگاه‌های جدید، ارتقای توان عملی نیروگاه‌های موجود، انجام به موقع برنامه تعمیرات و آماده‌سازی واحدهای تولید برق حرارتی و… موجب شده است تا در نخستین سال فعالیت دولت سیزدهم روزهای اوج مصرف تابستان امسال را بدون قطعی برق سپری کنیم.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: ناصر اسکندری ، شرکت تولید نیروی برق حرارتی ، وزارت نیرو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت تولید نیروی برق حرارتی وزارت نیرو گازی به روش تابستان امسال واحد نیروگاهی نیروگاه ها برق حرارتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۲۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی ارتقا یافته است

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ محمدمهدی فداکار، در مراسم تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه استانی و ملی کرمان گفت: حوزه کارگری استان کرمان به واسطه اینکه بخش بزرگی از آنها در معادن مشغول به کار هستند، شرایط سختی دارند.   وی، افزود: تولید در استان کرمان افزایش یافته و موفق شدیم در تولید ملی نقش بیشتری داشته باشیم و این افتخار مرهون افرادی است که در این حوزه نقش دارند.   استاندار کرمان،با بیان اینکه چند سالی است که شعار اصلی کشور بر محوریت تولید است و کارگران، نقش اصلی را در تولید دارند گفت: استان کرمان در بحث امنیت شغلی نسبت به دیگر استان‌ها با مشکل کمتری مواجه است و شرکت‌های بزرگ استان همچنان خط تولید و ظرفیت‌های جدید ایجاد می‌کنند که نیاز به کارگر دارد.   وی تصریح کرد: زمان رسیدگی به دعاوی کارگری در استان کرمان تا 60 درصد کاهش یافته و این مسئله به حل مشکل کمک می‌کند    

دیگر خبرها

  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی ارتقا یافته است
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت