Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@05:50:15 GMT

بیشتر دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل «پسر» هستند

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۲۶۰۲

بیشتر دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل «پسر» هستند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: بیشترین آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مربوط به پسران و آن‌هم به دلیل اشتغال است، لذا باید درآموزش‌های مهارتی، برنامه‌ریزی ویژه‌تری داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی کاظمی در گردهمایی تخصصی معاونان آموزش متوسطه استان‌های کشور گفت: با توجه به پنج‎گام ترسیم‌شده درگام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، اکنون در مرحله سوم و چهارم یعنی تشکیل دولت اسلامی هستیم، لذا امیدوارم بتوانیم با بکارگیری نیروهای مومن و انقلابی، مرحله پنجم را رقم بزنیم؛ لذا نگاه ما به حکمرانی با سایر مناطق جهان متفاوت خواهد بود و ما باید برای تحقق این نگاه در انتصابات، این موضوع را مدنظر قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در دوره متوسطه اول توجه به بحث هویت‌یابی و شناسایی استعدادها برای هدایت به دوره دوم متوسطه حائز اهمیت است.

وی با اشاره به آمار و ارقام دانش آموزان در مناطق مختلف روستایی، عشایری و مدارس شبانه‌روزی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائل عدم اختلاط دانش‌آموز دختر و پسر در این گروه سنی است. اختلاط دانش آموزان به هیچ عنوان با مسائل اعتقادی ما سازگار نیست و توسعه مدارس شبانه‌روزی راه حلی برای این مشکل و لازمه برقراری عدالت آموزشی برای دانش آموزان مناطق روستایی و عشایری است.

کاظمی افزود: با توجه به افزایش تعداد دانش آموزان، در سال‌های آینده با مشکل مواجه خواهیم شد و باید برای اینکه با چالش روبرو نشویم برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم.

وی با توجه به آمار موجود در مورد دانش آموزان بازمانده از تحصیل گفت: بیشترین آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مربوط به پسران و آن‌هم به دلیل اشتغال است، لذا باید درآموزش‌های مهارتی، برنامه‌ریزی ویژه‌تری داشته باشیم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، دبیر ستاد پروژه مهر وزارت آموزش‌وپرورش، با تبیین دقیق کاهش و یا افزایش دانش آموزان در شاخه‌های مختلف نظری، فنی حرفه‌ای و ... به بررسی دلایل مختلف آن در سال‌های گذشته پرداخت و از همه معاونین متوسطه خواست تا بی‌‎واسطه به برگزاری جلسات با روسای ادارات، مدیران مدارس یا معلمان از طریق بستر شاد بپردازند و صحبت‌ها و نظرات آن‌ها را بشنوند و ترتیب اثر دهند.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش، در پایان با اشاره به درصد برگزیدگان کنکور سال گذشته اعلام کرد: بیشتر این دانش‌آموزان علیرغم مسائل عنوان‌ شده از مدارس دولتی هستند و مدارس سمپاد نیز جزو مدارس دولتی هستند و اگر این اتفاق نمی‌افتاد، یعنی مدارس سمپاد، عملکرد درستی نداشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مقطع متوسطه بازمانده از تحصيل دانش آموزان بازمانده از تحصیل وزارت آموزش آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۲۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری از شرکت ۴۴ هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، پژمان خلفیان امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، با اشاره به اینکه 110 حوزه امتحان نهایی در استان آماده شده است، اظهار داشت: قرار است 44 هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی امسال به مدت 10 روز شرکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سال جاری تاثیر کنکور و تاثیر سوابق تحصیلی، 50 درصد و 50 درصد است، عنوان کرد: در سال تحصیلی آینده، تاثیر سوابق تحصیلی 60 درصد و تاثیر کنکور 40 درصد خواهد شد، این اقدام به‌خاطر کاهش استرس کنکور و موثر بودن سابقه‌های تحصیلی در حال انجام است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 45 کارگاه کار و فناوری در سطح استان تجهیز شدند، عنوان کرد: بیش از 200 میلیارد ریال برای تجهیز هنرستان‌های استان هزینه شده است، رشته‌های هنرستان‌های استان در 17 منطقه آموزشی استان آمادگی کامل برای ورود هنرجوهای جدید را دارند.

خلفیان با اشاره به اینکه 36 درصد دانش‌آموزان متوسطه استان در رشته‌های هنرستان‌ها و 64 درصد در رشته‌های نظری در حال تحصیل هستند، مطرح کرد: برنامه در سال جدید این است که عدد دانش‌آموزان رشته‌های نظری به 60 درصد و هنرجویان هنرستان‌ها به 40 درصد برسند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با اشاره به اجرای طرح شهید محسن فخری‌زاده، بیان داشت: در این طرح به واسطه اهمیت هوش مصنوعی و کد نویسی، 15 سایت جدید کامپیوتری متوسطه اول در سطح استان مجهز و راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، عنوان کرد: در این زمینه جلسات مکرر با دانش‌آموزان، دبیران و اولیا دانش‌آموزان گرفته می‌شود تا دانش‌آموزان با نگاه درست و بر اساس واقعیت، رشته تحصیلی متوسطه خود را انتخاب کنند.

خلفیان همچنین به تجهیز حوزه‌های امتحانی در استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مجموعا 3 میلیارد و 120 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای، 578 میلیون تومان از محل اعتبارات فصل 5 و یک میلیارد و 200 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی صرف تجهیز حوزه‌های امتحانی استان شده است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل / اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش‌آموزان
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل/اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش آموزان
  • یک روزنامه: سختگیری دهه 60 در مدارس در حال تکرار است/ هنوز «آینه» ممنوع است! دانش‌آموزان دوره متوسطه می‌گویند در مدرسه کیف‌هایشان را می‌گردند و مسئولان مدرسه برخوردهای خشن و توهین‌آمیز دارند
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل