Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که این روزها تورم روزافزون ناشی از جنگ اوکراین نارضایتی زیادی را در بین شهروندان آلمانی ایجاد کرده است، اپوزیسیون آلمان از جمله حزب چپ و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان از تصمیمات خود برای کشاندن این نارضایتی‌ها به خیابان‌ها خبر داده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، این روزها تورم روزافزون ناشی از جنگ اوکراین در اروپا و همچنین آلمان نارضایتی های زیادی را در بین شهروندان ایجاد کرده و بسیاری مقامات نگران وقوع ناآرامی ها و آشوب های خیابانی در اعتراض به وضعیت موجود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تورم به صورت روزافزون تمایل آلمانی ها به خرید را کاهش می دهد. رئیس صندوق‌های پس‌انداز در آلمان هم این طور ارزیابی می کند که اکثر شهروندان آلمانی به‌دلیل تورم بی‌سابقه، به‌طور فزاینده‌ای به مرزهای مالی خود رسیدند و دیگر چیزی برای پس‌انداز ندارند.

در بانک‌های پس‌انداز پیش‌بینی می‌شود که وضعیت به‌ویژه در پاییز و زمستان برای افراد کم‌درآمد و با درآمد متوسط ​​بدتر شود.

نتایج نظرسنجی اخیر مؤسسه اینفراتست دیامپ به‌سفارش آ.ار.دی. آلمان هم نشان می‌دهد که اکثر قریب به اتفاق شهروندان آلمانی در مصرف انرژی و خرید روزانه خود صرفه‌جویی می‌کنند.

خانوارهای آلمانی پس از اعمال عوارضی که با هدف کمک به پوشش هزینه نیروگاه‌ها تعیین شد، ناچارند تقریباً 500 یورو (509 دلار) پول بیشتری در سال برای گاز پرداخت کنند.

اقتصاددانان هشدار دادند که این عوارض، به رشد تورم آلمان که بزرگترین اقتصاد اروپا به‌شمار می‌رود، شتاب خواهد بخشید. نرخ تورم این کشور اکنون به 8.5 درصد رسیده است.

"اولاف شولتز"، صدراعظم آلمان به شهروندان اطمینان داده است که در نتیجه عوارض گاز و افزایش قیمت انرژی آن‌ها را تنها نخواهد گذاشت.

با این همه نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها تعداد کمی از شهروندان آلمانی به وعده‌های دولت مبنی بر کاهش بار مالی اضافی بر شهروندان، ناشی از افزایش قیمت انرژی اعتماد دارند.

در این شرایط مقامات دولتی آلمان از مسئله شورش های خیابانی پیامد افزایش نارضایتی ها در بین شهروندان هراسانند.

روزنامه پاسایر نویه پرسه در مطلبی نوشت: حالا در این شرایط حزب افراطی جایگزینی برای آلمان می خواهد اعتراضات خیابانی علیه سیاست های انرژی دولت را برپا کند.

این حزب افراطی در آلمان می خواهد اعتراض خود را علیه دولت فدرال از ماه آینده به خیابان ها بکشاند. تظاهرات برنامه ریزی شده قرار است به طور منظم در روزهای دوشنبه برگزار شود.

"تینو کروپالا"، رهبر حزب افراطی جایگزینی برای آلمان، روز سه‌شنبه در برلین اعلام کرد که می‌خواهد کمپینی را با شعار "اول کشور ما" در 8 سپتامبر آغاز کند که باید شامل تظاهرات خیابانی منظم باشد. خواسته های اصلی این کمپین پایان تحریم ها علیه روسیه و مبارزه با تورم است.

رئیس حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" هم اعلام کرد که یک پاییز داغ در پیش خواهد بود. وی تاکید کرد: دولت فدرال آلمان خودش آن را به آتش کشید. کروپالا همچنین گفت که حزب او همچنین به دنبال همبستگی با ابتکارات شهروندان خارج از این حزب در تجمعات خواهد بود. وی انتظار دارد تا زمستان ده ها هزار شرکت کننده به این تجمعات بپیوندند. وی تاکید کرد: این بسیج تازه شروع شده است.

کروپالا گفت که حزبش در نظر دارد روز دوشنبه را به عنوان روز هفتگی برای تجمعات اعتراضی آتی مد نظر قرار دهد. وی گفت: دوشنبه بعد از آخر هفته زمان خوبی برای دراز کردن پاهایتان است. دوشنبه روز خوبی است.

کروپالا به عنوان ویژگی منحصر به فرد حزب خود، بر نگرش طرفدار روسیه آن تأکید کرد. وی تاکید کرد که این حزب خواستار بهره برداری از خط لوله نورد استریم 2 دریای بالتیک است که به دلیل تحریم ها علیه روسیه مورد استفاده قرار نمی گیرد. وی رابرت هابک ، وزیر اقتصاد را متهم کرد که جنگ اقتصادی علیه روسیه به راه انداخته است که در درجه اول به اقتصاد آلمان آسیب می رساند و باعث فقیر شدن کشور می شود.

کروپالا گفت که او روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور را به عنوان تامین کنندگان گاز قابل اعتماد می داند. وی بر این عقیده است که به محض برداشته شدن تحریم ها، روسیه دوباره مثل همیشه گاز عرضه خواهد کرد.

کروپالا در این کنفرانس مطبوعاتی بارها آمریکا را متهم کرد که واقعاً از تحریم‌ها علیه روسیه سود می‌برد. رهبر این حزب گفت که حزب افراطی جایگزینی برای آلمان با کمپین پاییزی خود می خواهد نشان دهد که این جنگ اقتصادی به چه کسانی خدمت می کند. به گفته وی اضافه هزینه گاز در درجه اول به شرکت های انرژی آمریکایی کمک می کند تا سود خود را چند برابر کنند.

کروپالا تاکید کرد که شرکت های آمریکایی در ازای هر محموله نفتکش گاز مایع LNG از ایالات متحده 150 میلیون دلار درآمد دارند.

مارتین شیردوان، رئیس چپ های آلمان هم اخیرا اتهامات جدی علیه دولت ائتلافی آلمان وارد کرده است.

وی در سخنانی گفت: نارضایتی مردم به سرعت در حال افزایش و قابل لمس است. واکنش ها به فراخوان ما برای پاییز داغ و اعتراضات از تمام نقاط جمهوری می آید و بسیار دلگرم کننده است.

این مقام اپوزیسیون آلمان گفت: ما می‌خواهیم اعتراضات اجتماعی را به خیابان‌ها بیاوریم تا دولت فدرال را وادار کنیم تا برای اکثریت مردم سیاست‌گذاری کند و نه فقط برای عبور امن شرکت‌های بزرگ از بحران.

وی افزود: من بر این عقیده‌ام که چپ ها و جامعه مدنی فعال اکنون مسئولیت تاریخی دارند که با هم کار کنند تا اطمینان حاصل شود که اعتراض علیه عدم تعادل اجتماعی در آلمان هم گسترده و هم مترقی است.

شیردوان در ادامه گفت: توزیع عادلانه بار بحران یک موضوع بسیار محوری است، در غیر این صورت انسجام اجتماعی در جامعه در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در واقع، ائتلاف دولتی موسوم به چراغ راهنمایی در حال حاضر تبر به صلح اجتماعی - و در نتیجه ثبات دموکراسی ما به عنوان یک مجموعه می زند. شهروندانی که برای گرم کردن، پخت و پز و دوش گرفتن به گاز نیاز دارند، اکنون هزینه شرکت های بزرگ گاز را برای نجات می پردازند. این کاملا پوچ است. به جای عوارض گاز، ما به سقف قیمت گاز نیاز داریم، اما ائتلاف چراغ راهنمایی این را نمی‌خواهد. ممنوعیت قانونی قطع برق و گاز، به هر حال باید یک امر مسلم باشد.

وی همچنین گفت: تحریم‌ها در بخش نفت علیه روسیه - این تنها تحریم‌هایی هستند که در حال حاضر در بخش انرژی اعمال می‌شوند - طبیعتاً به این معنی است که در مناطق خاصی، به‌ویژه در شرق آلمان، پالایشگاه‌ها با مشکلات بزرگی مواجه می شوند. دولت فدرال هنوز پاسخ مناسبی در مورد اینکه آینده مردم مثلا مناطق شودت یا لونا چگونه خواهد بود، نداده است. به همین دلیل است که ما خواستار یک طرح تضمینی برای منطقه و ضمانت شغلی هستیم تا به مردم ساکن آنجا چشم اندازی برای آینده بدهیم.

این مقام اپوزیسیون در آلمان همچنین گفت: ما طرفی هستیم که از بحث و گفتگو لذت می بریم و در مورد بحران های زمانه علنا ​​با ما مذاکره می شود. اما کنگره حزب تصمیمات اساسی و راهبردی روشنی گرفته و ما موافقیم که اکنون زمان آن است که پاییز داغ اعتراضات علیه بی تفاوتی اجتماعی دولت فدرال را به خیابان ها بیاوریم.

افزایش چشمگیر آمار تلفات موج شدید گرما در آلماندولت آلمان نگران مضرات طرح عدم صدور روادید برای اتباع روسی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان حزب افراطی جایگزینی برای آلمان شهروندان آلمانی خیابان ها دولت فدرال علیه روسیه تحریم ها آلمان هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۲۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویی به جنگ علیه غزه از آمریکا به اروپا کشیده شد

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، تظاهرات دانشجویان جهان در اعتراض به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه از دانشگاه های آمریکا به دانشگاه های فرانسه کشیده شد.

ده ها دانشجوی حامی مساله فلسطین در مقابل دانشگاه «سوروبن»در پاریس تجمع کردند، جایی که قرار است امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه درباره آینده اروپا سخنرانی کند.

تجمع دانشجویان در برابر دانشگاه سوروبن خواستار پایان دادن به فشارها بر حامیان غزه و محکومیت موضع گیری فرانسه صورت می گیرد که دانشجویان بر این باورند که پاریس با اسرائیل تبانی کرده و در درخواستش برای آتش بس جدی نیست.

این در حالی است که پیش از این دانشگاه«لیل» فرانسه کنفرانسی درباره فلسطین را به درخواست رهبران راستگرا در این کشور لغو کرده بود. قرار بود در این کنفرانس«ژان لوک میلانشون»رهبر چپ رادیکال و «ریما حسن» فعال فرانسوی فلسطینی سخنرانی کنند.

در همین حال، اعتراض های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ رژیم صهیونیستی و حملات مستمر به زنان و کودکان فلسطینی با گسترش به دانشگاه های مختلف این کشور منجر به درگیری با پلیس شده است.

تحصن و تظاهرات دانشجویان در دانشگاه های آمریکا در اعتراض به استمرار حمله رژیم اسرائیل به باریکه غزه و کشتار گسترده غیرنظامیان، زنان و کودکان فلسطینی آغاز شده است.

بنابر این گزارش، اعتراضات به دانشگاههای هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی گسترش یافته در این بین دیروز (چهارشنبه به وقت محلی) دانشگاههای تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان بوده است.

بازداشت حدود 100 دانشجوی دانشگاه کالیفرنیا

حساب ایکس اداره پلیس لس آنجلس به نقل از کلی مونیز سخنگوی این اداره نوشت که در جریان اعتراض‌های دانشجویی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ۹۳ نفر دستگیر شدند.

سخنگوی پلیس لس آنجلس خاطرنشان کرد، در جریان یورش پلیس برای دستگیری دانشجویان هیچکس زخمی نشده و گشت زنی پلیس تا صبح پنجشنبه به وقت محلی ادامه خواهد داشت.

دانشجویان دانشگاه براون در رود آیلند و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) به سایر دانشگاه‌ها از جمله کلمبیا پیوستند تا خواستار آتش‌بس در غزه شوند.

در دانشگاه تگزاس در آستین، ده ها پلیس محلی و نیروهای ایالتی برای جلوگیری از راهپیمایی دانشجویان در محوطه دانشگاه به صف شدند و در نهایت با معترضان درگیر شدند و چندین نفر را بازداشت کردند. هنوز آمار رسمی از میزان بازداشت ها منتشر نشده است.

شبکه ای بی سی اعلام کرد که نیروهای امنیتی دست کم 10 نفر از دانشجویان این دانشگاه را بازداشت کردند.

پلیس ایالت تگزاس تظاهرات همبستگی با غزه و فلسطین را در محوطه دانشگاه تگزاس متفرق کرد.

دانشگاه هاروارد در ماساچوست نیز دسترسی به حیاط این دانشگاه را محدود کرد و برپایی چادر را منوط به کسب مجوز اعلام کرد اما معترضان روز چهارشنبه ۱۴ چادر برپا کردند.

صدها نفر از دانشجویان دانشگاه هاروارد وارد محوطه اصلی دانشگاه شده و چادرهایی را برای تحصن در این محوطه برای همبستگی با مردم غزه همسو با دیگر دانشگاه‌های آمریکا نصب کردند.

در همین حال حامیان همبستگی با غزه در براون از دانشگاه خواسته اند که ارتباط خود را با همه شرکت‌هایی که نسل‌کشی در غزه و اشغال گسترده‌تر اسرائیل در سرزمین فلسطین را ممکن می‌سازد و از آن سود می‌برد، قطع کند.

دانشجویان دانشگاه براون در آمریکا با پیوستن به جمع معترضان علیه رژیم صهیونیستی با سردادن شعارهایی در محوطه دانشگاه، تاکید کردند که پشت غزه را خالی نخواهند کرد.

بنابر این گزارش، حدود ۱۰۰ دانشجوی طرفدار فلسطین در دانشگاه تگزاس نیز در دالاس در امتداد راهروی که به دفتر رئیس مدرسه منتهی می شود، تحصن کرده اند.

دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ایالت نیویورک نیز با نیروهای پلیس درگیر شدند. در پی بروز درگیری، مدیریت دانشگاه کلمبیا درهای ورودی را بسته و دانشگاه را تعطیل اعلام کرد.

فرماندار پنسیلوانیا به شبکه سی ان ان آمریکا گفت: آنچه در برخی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه کلمبیا می‌بینیم، وضعیتی است که کاملاً خارج از کنترل است.

او در عین حال گفت که دانشجویان حق دارند طبق سیاست دانشگاه و قوانین شهر و ایالت به صورت مسالمت آمیز اعتراض کنند.

گفته می شود که مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، برای دیدار با دانشجویان یهودی و محکوم کردن اعتراضات، از کلمبیا بازدید خواهد کرد.

جانسون در حساب کاربری خود در ایکس نوشت:"آنچه ما در دانشگاه های سراسر کشور می بینیم منزجر کننده و غیرقابل قبول است. من معتقدم که همه رهبران در آمریکا باید این خشونت را محکوم کند. این چیزی نیست که ما در آمریکا از آن حمایت می کنیم. مسئولان دانشگاه باید اوضاع را تحت کنترل داشته باشند."

واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا

به دنبال افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه ، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم طرفداران فلسطینی در دانشگاه‌های آمریکا را «یهودستیز» دانست و با «وحشتناک» خواندن این اعتراضات گفت که تظاهرات «باید متوقف شود.»

 

دیگر خبرها

  • شعله ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاههای آمریکا
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد
  • ما توخل را می‌خواهیم، نه رانگنیک؛ شورش هواداران بایرن مونیخ علیه تصمیم مدیران
  • اعتراضات دانشجویی به جنگ علیه غزه از آمریکا به اروپا کشیده شد
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • جنجال فراخوان ایتایی تجمع خیابانی برای حجاب | حجاب محور اختلاف نظر شده است؟
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا