Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام شورای امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به مخالفت متحدان این کشور با خروج از توافق هسته‌ای ایران، گفت واشنگتن نگرانی‌های تل‌آویو درباره بازگشت به برجام را نیز درک می‌کند.

به گزارش مشرق، در ادامه اظهارات متناقض واشنگتن درباره احیای توافق هسته‌ای و اتهام‌زنی به ایران درباره نقض برجام، یک مقام آمریکایی بار دیگر مدعی تمایل این کشور برای بازگشت به این توافق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی کاخ سفید بامداد امروز (چهارشنبه) با متهم کردن ایران به عدم پایبندی کامل به توافق هسته‌ای در گذشته، اما ادعا کرد که دولت آمریکا متعهد به احیای برجام است.

کربی در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز»، که اظهاراتش توسط این شبکه پیام‌های متناقض تعبیر شد، استدلال کرد که خروج «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ باعث شد واشنگتن در برابر متحدانش منزوی شود.

وی اظهار داشت، زمانی که آمریکا در برجام بود، اگر ایران اقدامی در نقض توافق انجام می‌داد، آنگاه خود را منزوی کرد.

به نوشته وبگاه فاکس‌نیوز، این مقام شورای امنیت ملی کاخ سفید توضیح داد: «زمانی که ما در توافق بودیم، این ایران بود که با عدم سازگاری با آن خود را منزوی می‌کرد، ولی ما با خروج از آن، خود را منزوی کردیم. این تصمیمی بود که متحدان و شرکای اروپایی ما و بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان با آن مخالفت کردند. اکنون ما می‌خواهیم به توافق برگردیم. ما می‌خواهیم ایران به توافق برگردد تا بتوانیم مانع دستیابی آنها به سلاح اتمی شویم».

کربی با بیان اینکه واشنگتن نگرانی‌های رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه غرب آسیا درباره احیای توافق هسته‌ای را درک می‌کند، اما گفت که دولت بایدن مصمم به پیوستن مجدد به برجام و استفاده از دیپلماسی به عنوان ابزاری برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانمندی‌های هسته‌ای است.

وی در ادامه مدعی شد: «حل هر مشکلی در خاورمیانه زمانی دشوارتر می‌شود که شما یک ایران مجهز به سلاح اتمی داشته باشید. اما توافق احیا شده، سخت‌ترین پروتکل‌های بازرسی از تأسیسات ایران را بازمی‌گرداند».

این سیاستمدار آمریکایی افزود: «این مسئله در مورد اعتماد نیست، بلکه در مورد راستی‌آزمایی است. ما می‌توانیم بازرسان را به میدان بفرستیم و ببینیم ایرانی‌ها چه می‌کنند. اگر آنها در معامله تقلب کنند، ما خواهیم فهمید. ما شفافیت و دید بسیار بیشتری نسبت به آنچه در حال حاضر داریم، خواهیم داشت».

پیش از این، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود: «هنوز موضوعات برجسته‌ای باقی مانده که باید حل شوند. برخی شکاف‌ها باید برطرف شوند».

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین نیز در واکنش به این اظهارات، تحلیل کرد که آمریکایی‌ها یک الگوی رفتاری دارند مبنی بر اینکه زمانی که به خط پایان در مذاکرات نزدیک می‌شویم مشکلات جدیدی از نظر آنها ظاهر می‌شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت جان کربی برجام مذاکرات برجام مذاکرات وین توافق هسته ای خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۲۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد

یکی از رهبران حماس تاکید کرد خروج رهبران این جنبش از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سامی ابوزهری یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفتگو با "الجزیره مباشر" تاکید کرد که ما از سوی برادرانمان در قطر و مصر تحت هیچ فشاری نیستم و چیزی به ما دیکته نمی‌شود.

وی اظهار داشت که حرف و حدیث‌ها در مورد خروج رهبران حماس از غزه و انتقال آن‌ها به قاهره در چارچوب توافق آتش‌بس به هیچ وجه صحت ندارد.

جهاد طه سخنگوی حماس نیز ادعای منتشر شده توسط شبکه العربیه مبنی بر توافق بر سر خروج بعضی از رهبران این جنبش از غزه در چارچوب توافق برای آزادی اسرای فلسطینی و صهیونیست را تکذیب کرده بود.

وی گفت: رهبران حماس در کنار مردم غزه در این بخش از خاک فلسطین باقی خواهند ماند و اشغالگران نازی هستند که منطقه را ترک خواهند کرد.

هیئتی از حماس فردا به قاهره می‌رودرسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن 2 اسیر در غزه را ثابت کردهشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟/ تعهداتی «با تاریخ، با امضا»!
  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • مدیریت انقلاب اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را در جهان منزوی کرد
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است / طرح‌ شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی