Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@11:27:40 GMT

جزئیات تشییع و خاکسپاری"ابتهاج"

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۲۸۶۸

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکیر هوشنگ ابتهاج روز جمعه در تهران و رشت برگزار خواهد شد. ناطقان: بعد از رأی دادگاه برای انتقال پیکر هوشنگ ابتهاج به ایران، بعد از ظهر امروز (چهارشنبه، دو شهریورماه) پیکر این شاعر فقید به ایران منتقل می‌شود و مراسم تشییع او  روز جمعه (چهارم، شهریورماه) از ساعت ۸ صبح در مقابل تالار وحدت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن، با انتقال به رشت، بعدازظهر روز جمعه مراسم تدفین نیز در باغ محشتم رشت برگزار خواهد شد.

امیرهوشنگ ابتهاج (هـ. ا.سایه) که در تیرماه ۱۴۰۱ به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستانی در شهر کلن آلمان بستری و تحت درمان قرار گرفته بود، بامداد چهارشنبه ۱۹ مرداد در ۹۵سالگی درگذشت.

قرار بود پیکر او چهارشنبه هفته گذشته به ایران منتقل و روز پنجشنبه و جمعه در تهران و رشت به خاک سپرده شود که با درخواست قضایی یکی از دختران او، این امر یک هفته به تعویق افتاد.

زنده یاد ابتهاج، سال ۱۳۰۶ در رشت متولد شد و در ۲۰ سالگی اولین کتابش را با نام «نخستین نغمه‌ها» منتشر کرد. او سرودن غزل را در کنار سرودن شعر در قالب های دیگر سنتی تجربه کرد. همچنین نمونه‌‎هایی از شعر نو در بین آثار این شاعر به چشم می‌خورد. شعر تصنیف مشهور «سپیده» که با عنوان «ایران ای سرای امید» شناخته می‌شود، از سروده‌های ابتهاج است. منبع: ایسنا برچسب ها: مراسم تشییع ، خاکسپاری ، سایه ، هوشنگ ابتهاج

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مراسم تشییع خاکسپاری سایه هوشنگ ابتهاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۲۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی + عکس و فیلم

مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی گوینده و مجری ورزشی و پیشکسوت رادیو صبح امروز برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم تشییع پیکر زنده یاد مسعود اسکویی گوینده و مجری ورزشی و پیشکسوت رادیو، صبح امروز (یکشنبه 16 اردیبهشت) در مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار شد.

در این مراسم شروین اسبقیان معاون وزیر ورزش و جوانان، مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، تعدادی از رؤسای فدراسیون‌ها و جمعی از پیشکسوتان ورزش و رسانه حضور داشتند.

پیکر زنده‌یاد اسکویی ظهر امروز در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکس/ مراسم تشییع پیکر شهید معلم
  • تشییع پیکر مرحوم اسکویی با حضور مسئولان ورزشی
  • تشییع پیکر شهید "جلال اعتماد" در قروه
  • برگزاری مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی + عکس و فیلم
  • تشییع پیکر مطهر یک معلم شهید پس از ۳۹ سال
  • مراسم باشکوه تشییع پیکر شهید«محمد شفیع فیضی زاده» در ایلام
  • زمان تشییع و خاکسپاری شهید مرزبانی در قروه اعلام شد
  • تشییع و خاکسپاری ۲ شهید گمنام در استان کرمان
  • تشییع پیکر شهید گمنام در اشکذر + فیلم
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید تازه شناسایی شده در زرقان