Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:34:46 GMT

برگزاری طرح «حامیم» با حضور ۳۱۳ دانشجو در قزوین

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۲۸۸۶

برگزاری طرح «حامیم» با حضور ۳۱۳ دانشجو در قزوین

ایسنا/قزوین رئیس دفاتر نهاد معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قزوین گفت: طرح حامیم با حضور ۳۱۳ دانشجو از دانشگاه‌های استان از پنجم شهریور آغاز و تا روز جمعه ۱۱ شهریور ادامه خواهد داشت؛ طی این‌طرح نشست‌های معرفتی، کارگاه‌های مهارتی، کرسی‌های آزاد اندیشی و کلاس‌های آموزشی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسن حیدری در نشست با اصحاب رسانه که چهارشنبه دوم شهریور در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، در خصوص طرح ملی «حامیم» اظهار کرد: دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه‌های استان در قالب این طرح و به‌صورت استانی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری ارائه راهکار برای تعالی نظام اسلامی را بر عهده حلقه نخبگانی میانی گذاشتند که «حامیم» خلاصه شده حلقه‌های میانی است. یکی از اهداف جدی این طرح کارهای تیمی و گروهی است و مقام معظم رهبری بر فعالیت‌های جمعی تاکید دارند و باید این فعالیت‌ها را تقویت کنیم.

رئیس دفاتر نهاد معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اشاره کرد: تقویت نقش محوری دفاتر نهاد در راهبری فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها، تقویت بنیه اعتقادی و فکری دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی، امید آفرینی و تقویت نشاط و روحیه فعالیت‌های جمعی، تقویت انگیزه برای نقش آفرینی در سال تحصیلی جدید و حضور میدانی در دانشگاه‌ها، استعدادسنجی و استفاده حداکثری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشجویان، آماده‌سازی نیروی انسانی دفاتر برای فعالیت‌های نهاد در سال تحصیلی آینده و استفاده از فرصت شبکه‌سازی و تیم‌سازی دانشجویان مستعد از اهداف طرح حامیم است.

وی بیان کرد: این طرح یک مانور فرهنگی نیز محسوب می‌شود تا سال تحصیلی جدید را پس از دو سال کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها با قوت آغاز کنیم. تفاوت طرح «حامیم» با طرح ضیافت اندیشه در این است که در طرح حامیم از گروه‌های خاص استفاده خواهیم کرد اما در طرح ضیافت اندیشه مخاطبین عام بودند.

حیدری تصریح کرد: دانشجویان منتخب برای طرح حامیم دانشجویان انقلابی کنشگران و فعالان فرهنگی سیاسی مذهبی و فکری در دانشگاه‌ها هستند؛ دانشجویان فعال و با انگیزه که سابقه فعالیت و کنشگری در دانشگاه را دارند اعم از کانون‌های فرهنگی و مذهبی، تشکل‌ها و انجمن‌های علمی، هیئات دانشجویی و فعالان رسانه‌ای توسط دبیر استانی یا دیگر مسئولان دفاتر شناسایی می‌شوند.

وی بیان‌کرد: در طرح حامیم عنوان آموزشی اندیشه اسلامی، تاریخ و انقلاب اسلامی با محتوای متفاوت و امکان معادل‌سازی دو واحد از دروس معارف به صورت متمرکز و طی یک هفته ارائه می‌شود؛ برای اندیشه اسلامی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی، برای تاریخ کتاب همرزمان حسین (ع) و برای انقلاب اسلامی کتاب خط امام به عنوان منبع ارائه خواهد شد.

این مسئول اعلام‌کرد: آموزش مکمل هم در قالب نشست‌های معرفتی و کارگاه‌های مهارتی ارائه می‌شود؛ کلاس‌های معرفتی شامل جهاد تبیین و منطق دفاع از دستاوردها و پاسخ به شبهات با محوریت کتاب صعود چهل ساله، جریان‌شناسی دانشگاه امروز، بررسی و تحلیل تحولات منطقه و جهان و مقایسه تطبیقی حکمرانی امیرالمؤمنین (ع) با جمهوری اسلامی با عنوان بازخوانی ولایت فقیه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: کارگاه‌های مهارتی شامل کارگاه‌های مهارت‌های ارتباط مؤثر، تکنیک اقناع، نشریات، مدیریت شبکه‌های اجتماعی، بایسته‌ها و الزامات شبکه‌سازی، مدیریت زمان، تفکر سیستمی و تفکر نقادانه است. همچنین در طرح حامیم تورهای علمی با حضور در مراکز علمی، تحقیقاتی و صنعتی با هدف آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

رئیس دفاتر نهاد معظم رهبری در دانشگاه‌های استان یادآور شد: طرح حامیم با حضور ۳۱۳ دانشجو از دانشگاه‌های استان از ۵ شهریور آغاز و تا روز جمعه ۱۱ شهریور ادامه خواهد داشت؛ طی این‌طرح نشست‌های معرفتی، کارگاه‌های مهارتی، کرسی‌های آزاد اندیشی و کلاس‌های آموزشی برگزار شده و در پایان از شرکت‌کنندگان آزمون به عمل آمده و منتخبین به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری قزوين دانشجويان کارگاه های مهارتی دانشگاه های استان دانشگاه ها دفاتر نهاد معظم رهبری فعالیت ها طرح حامیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۲۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان دراعتراضات ضد صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، با گسترش بیش از انتظار اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان در سراسرآمریکا، سرکوب‌ها وارد مرحله‌ای جدید شده است تا جایی که در دانشگاه لس آنجلس، پلیس به سمت دانشجویان مستقیم شلیک کرد.

رسانه‌های آمریکا اعلام کردند که تعداد دانشجویان دستگیر شده از دو هزار و 300 نفر فراتر رفته است.

با گسترده تر شدن اعتراضات جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در سراسر آمریکا و افزایش تعداد تجمع های مسالمت آمیز دانشجویان، سرکوب پلیس آمریکا هم وارد مرحله ای جدید شده است.

شلیک مستقیم به سمت دانشجویان، پلیس در دانشگاه لوس آنجلس آمریکا برای برچیدن کامل تحصن، خشونت را تشدید و با گلوله های پلاستیکی به دانشجویان مستقیم شلیک کرد.

تعداد دستگیری ها در این دانشگاه ایالت کالیفرنیا  بیشتر از 200 نفر اعلام شده است.

در دانشگاه کلمبیای نیویورک هم که سه شنبه شب پلیس با یورش همه جانبه چادرهای تحصن دانشجویان را برچید و براساس اعلام سی ان ان نزدیک به 400 دانشجو راهم دستگیر کرد.

باز در دو روز گذشته  پلیس 200 دانشجوی دیگر این دانشگاه را هم که در تحصن مسالمت آمیزضد صهیونیستی دو هفته اخیر این دانشگاه حضور داشته اند دستگیر کرده است.

تداوم خفقان و سرکوب در داخل دانشگاه کلمبیای نیویورک باعث شد که ده ها دانشجوی دیگر این دانشگاه در بیرون از دانشگاه تجمع کنند وآزادی فلسطین و محکومیت نسل کشی صهیونیست ها را فریاد بزنند.

 پلیس در دانشگاه تگزاس هم بعد از جمع کردن چادرهای دانشجویان متحصن 17 دانشجو را هم دستگیر کرد.

در دانشگاه  نیوهمپشایر هم اوضاع همین گونه بود. پلیس با خشونت به چادرها حمله و پرچم های فلسطین را جمع کرد و 12 دانشجو را هم دستگیر کرد. داوید فلدمن خاخام یهودی ضد صهیونیست که در یکی از تجمع های دانشجویان آمریکا حضور پیدا کرده ، آنان را دانشجویان شجاعی توصیف می کند که توانسته اند در برابر جریان تبلیغاتی صهیونیسم جهانی قدعلم کنند.

 در دانشگاه ایالتی پرتلند آمریکاهم پلیس 12 نفر را بازداشت کرد.

جوبایدن رئیس جمهور آمریکا در اولین اظهار نظر خود درباره این اعتراضات گسترده ضد صهیونیستی دانشجویان اعلام کرد در سیاست دولت آمریکا مبنی برحمایت کامل از رژیم صهیونیستی  تغییری ایجاد نخواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد
  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • رویداد صدرا به ایستگاه اندیمشک رسید
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی
  • شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان دراعتراضات ضد صهیونیستی
  • ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا
  • برگزاری اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در چهاربیشه+ تصاویر