Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

نماینده دومای روسیه اظهار داشت: امروز درباره ایران اولویت روسیه همکاری های ها در بخش نفت و گاز است و اخیرا با گازپروم قراردادی هم در این باره منعقد شده بنابراین مهمترین اولویت ما در حوزه های نفت و گاز است و حوزه های زیرساخت های راه و ترانزیت در اولویت های بعدی ما در روابط با ایران قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 چند روز گذشته هیات فنی مهندسی هلدینگ راه آهن روسیه به همراه  مقامات وزارت راه و شهرسازی ایران از راه آهن رشت-آستارا بازدیدی داشتند از این رو زمزمه های ورود روس ها به این پروژه جدی تر مطرح شد اما هنوز معلوم نیست همکاری روس ها در این پروژه در بخش اجرا خواهد بود یا تامین منابع مالی. آنچه ایران نیاز دارد منابع مالی برای پوشش هزینه های ساخت این پروژه است و طبق گفته مسئولان هیچ مشکلی در اجرا و موضوعات فنی و مهندسی ندارد.

طبق اطلاعات به دست آمده امروز دستیار رییس جمهوری روسیه و معاون حمل و نقل این کشور در وزارت راه و شهرسازی کشورمان درباره نحوه مشارکت روس ها در پروژه راه آهن رشت آستارا جلسه خواهند داشت و مذاکرات به طور جدی آغاز می شود.

پیش از این خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اعلام کرده بود که برای ساخت راه آهن رشت استارا نیاز به ٢٠ هزار میلیارد تومان نیاز داریم و در سال گذشته با روسیه برای تامین مالی ٨٠٠میلیون یورو مذاکراتی انجام شد .

در حال حاضر ساخت این پروژه آغاز شده و از ١١.۵ کیلومتر راه آهن از سمت آستارا و ١٠ کیلومتر از سمت رشت در حال ساخت است و کارشناسان و برخی مسئولان معتقدند که نباید منتظر روسیه ماند و با توجه به اهمیت این راه آهن در احیا و رونق کریدور شمال جنوب ساخت راه آهن رشت استارا باید با منابع داخلی آغاز شود تا در تامین منابع و فاینانس با روسیه به توافق برسیم.

در این باره آنتون تکاچوف، نماینده دومای روسیه درباره تعیین تکلیف مذاکرات انجام شده با روسیه برای تامین مالی پروژه راه آهن رشت آستارا گفت: در سفر رییس جمهوری ایران به روسیه و ملاقات روسای جمهور دو کشور مذاکراتی در این باره انجام شده اما شرایط ایران و روسیه پس از آن ملاقات تغییر کرده است اما اگر روسیه در این باره وعده ای داده و حرفی زده ما زیر حرف مان نمی زنیم و حرف مان را پس نمی گیریم.

وی با تاکید بر اینکه اولویت های روسیه تغییر کرده است، ادامه داد: امروز درباره ایران اولویت روسیه همکاری های ها در بخش نفت و گاز است و اخیرا با گازپروم قراردادی هم در این باره منعقد شده بنابراین مهمترین اولویت ما در حوزه های نفت و گاز است و حوزه های زیرساخت های راه و ترانزیت در اولویت های بعدی ما در روابط با ایران قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: روسیه نفت گاز نفت و گاز وزارت راه و شهرسازی منابع مالی معاون حمل و نقل راه و شهرسازی حمل و نقل ایران و روسیه روسیه ترانزیت راه آهن رشت آستارا شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نفت و گاز راه آهن رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۲۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین برای بار پنجم برای رئیس جمهوری روسیه سوگند یاد کرد

ولادیمیر پوتین در مراسمی که در کاخ کرملین برگزار شد، سوگند یاد کرد و برای پنجمین بار رسما به عنوان رئیس جمهور روسیه فعالیت خود را آغاز کرد. او از شهروندانی که او را دوباره به عنوان رئیس جمهور روسیه انتخاب کردند تشکر کرد.   به گزارش آناتولی؛ حدود 2600 مهمان از جمله اعضای مجمع فدراسیون، دوما و دادگاه قانون اساسی، اصحاب رسانه و شهروندان در مراسم سوگند ریاست جمهوری روسیه شرکت کردند.   در این مراسم که به طور زنده از شبکه های تلویزیونی روسیه پخش شد، پوتین با گذاشتن دست روی دفترچه قانون اساسی سوگند یاد کرد.   پوتین در سخنرانی خود در این مراسم از شهروندانی که دوباره او را انتخاب کردند تشکر و تاکید کرد که منافع و امنیت مردم روسیه بیش از هر چیز دیگری برای او مهم است.   او ادامه داد: شهروندان روسیه تأئید کرده‌اند که مسیر کشور درست است. من مطمئن هستم که ما با افتخار از این نقطه عطف دشوار عبور خواهیم کرد، حتی قوی تر خواهیم شد و برنامه های بلندمدت و پروژه های بزرگ را برای دستیابی به اهداف توسعه اجرا خواهیم کرد.   ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور با اخذ 87.28 درصد از کل آرا برای 6 سال دیگر در این سمت باقی ماند.   هم‌زمان با برگزاری این مراسم دولت جدید روسیه با تصویب پارلمان کار خود را آغاز خواهد کرد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اوکراین : پوتین را به عنوان رئیس جمهوری روسیه به رسمیت نمی‌شناسیم پوتین برای بار پنجم سوگند خورد (فیلم) پوتین در اولین سفر خارجی خود در دوره جدید ریاست جمهوری به چین می‌رود

دیگر خبرها

  • پیام دوباره کیم جونگ اون به ولادیمیر پوتین
  • پوتین برای بار پنجم برای رئیس جمهوری روسیه سوگند یاد کرد
  • کرملین: پاشینیان با پوتین دیدار می‌کند
  • بشار اسد به پوتین تبریک گفت
  • تبریک بشار اسد به پوتین
  • مسکو در بزنگاه تصمیم درباره اردوغان
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • کشف بیش از یک میلیارد ریال پارچه قاچاق در مرز آستارا
  • پوتین: سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان تعیین خواهیم کرد