Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد رحمانیان، قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به رسالت سازمان بازرسی کل کشور بر اساس قانون اساسی، اظهار کرد: سازمان بازرسی کل کشور بر اساس قانون اساسی نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور را بر عهده دارد و تعمق و تأمل بر این دو واژه یعنی «اجرای صحیح قوانین» و «حسن جریان امور» تکلیف بسیار گسترده، عمیق، حساس و مؤثری در حوزه نظارتی سازمان بازرسی را نمایان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: قانون‌گذار، سازمان بازرسی را به‌عنوان دستگاهی که بر همه دستگاه‌های اجرایی، اداری، حاکمیتی نظارت می‌کند و بازرس رسمی و قانونی کل کشور است معرفی کرده است. از سوی دیگر یکی از وظایف قوه قضاییه رسیدگی به تظلمات، دعاوی، اختلافات، شکایات و احیای حقوق عامه است که این موضوع نشان می‌دهد یکی از شروط موفقیت و اثربخشی گزارش‌های سازمان بازرسی این است که این دو مجموعه ذیل قوه قضائیه؛ یعنی مراجع و محاکم قضایی و سازمان بازرسی تعامل، هماهنگی و هم‌افزایی بیشتری در خصوص رسیدگی دقیق و جامع به گزارشات سازمان بازرسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از روش‌های تأمین و تضمین سلامت نظام اداری، تعامل، هماهنگی و هم‌افزایی بین محاکم و مراجع قضایی و سازمان بازرسی کل کشور است، افزود: هرکجا سازمان بازرسی کل کشور با شناسایی گلوگاه فساد، ورود اساسی داشت و از طرف دیگر مراجع قضایی به صورت دقیق، سریع و قاطع به گزارشات ارسالی رسیدگی کرده و نهایتاً احکام متناسب صادر کند، بازدارندگی خوبی در خصوص پیشگیری از شکل‌گیری فساد ایجاد شده است.

گزارش‌های سازمان بازرسی باید خارج از نوبت رسیدگی شود

رحمانیان گفت: قانون‌گذار تصریح کرده که گزارش‌های سازمان بازرسی باید خارج از نوبت و یا در یک مدت‌زمان کوتاه رسیدگی شود که باید دادسراها و محاکم این موضوع را مدنظر قرار دهند.

قائم‌مقام سازمان بازرسی با اشاره به رفع ایراد مطول بودن گزارش‌های سازمان بازرسی کل کشور که بعضاً از سوی قضات، مورد اشاره قرار می‌گیرد، گفت: برای رفع این ایراد، گزارش‌های اختصاصی و مختصر در ۴ الی ۵ صفحه پیش‌بینی شده است تا وقت کمتری از همکار قضایی در مراجع رسیدگی‌کننده بگیرد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان بازرسی با مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضائیه از قضات رسیدگی‌کننده به پرونده‌های سازمان بازرسی کل کشور خواست هرجا که نیاز به ارجاع امر به کارشناسی باشد بر اساس تفاهم‌نامه به‌عمل‌آمده از کارشناسان معاضدتی مرکز وکلای قوه قضاییه استفاده کند.

قائم‌مقام سازمان بازرسی اظهار کرد: در رسیدگی به پرونده‌های کیفری علاوه بر اظهارنظر در خصوص اتهامات اعلامی، نسبت به تعیین خسارت و صدور حکم وارده که بعضاً اثربخشی و بازدارندگی آن بیشتر از مجازات کیفری است، توجه و قضات با صدور احکام ضرر و زیان وارده، در استیفای حقوق بیت‌المال مساعدت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان بازرسی قوه قضاییه مراجع قضایی گزارش های سازمان بازرسی قائم مقام سازمان بازرسی سازمان بازرسی کل کشور سازمان بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۳۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن چادرهای آوارگان فلسطینی در آب باران

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که بارش شدید باران در نوار غزه طی بامداد امروز باعث شده چادرهای آوارگان فلسطینی در این باریکه غرق در آب شوند.

نبود امکانات کافی در چادرهای آوارگان فلسطینی برای مقابله با سرما و گرما، گسترش بیماری‌های واگیردار در میان جنگ زدگان فلسطینی، تشدید قحطی و نبود آب آشامیدنی کافی باعث شده روزانه شاهد شهادت برخی از آوارگان فلسطینی به ویژه کودکان که تاب مقابله با این شرایط طاقت فرسا را ندارند باشیم.

در کنار تمام مشکلات معیشتی آوارگان فلسطینی، ضربات روحی و روانی وارد آمده بر این افراد در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی طی ۲۱۳ روز گذشته جبران ناپذیر است.

علاوه بر این آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز گذشته طی گزارشی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) هشدار داد که در نتیجه حملات مداوم اشغالگران قدس به نوار غزه، «سطوح ویرانگر» آسیب روانی از جمله استرس به کودکان در این باریکه وارد شده است.

تیم آنروا در این باره اعلام کرد که در تلاش است تا تأثیرات وحشتناک جنگ را بر کودکان و نوجوانان کاهش دهد.

کد خبر 6097801

دیگر خبرها

  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • قانون‌مداری و اخلاق‌مداری ۲ رویکرد مهم در ارایه خدمت به مردم است
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • غرق شدن چادرهای آوارگان فلسطینی در آب باران
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • حکم 10 ساله محرومیت هوادار سپاهان؛ رسیدگی قضایی به تخلف در دادسرا
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود