Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-صبح روز شنبه پنجم شهریورماه سال 1401، عملیات احداث شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) طی مراسمی با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران آغاز خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) از میدان شهیدان(جی) آغاز شده و پس از عبور از اراضی پادگان جی در تراز منهای یک(زیرگذر) تا غرب میدان فتح و سپس از طریق بزرگراه فتح تا تقاطع بلوار بهار و نهایتا بزرگراه شهید بروجردی ادامه می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی طول این مسیر بزرگراهی را حدود 5 کیلومتر عنوان و خاطرنشان کرد: شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) علاوه بر برخورداری از یک تقاطع غیرهمسطح 3 سطحی با میدان شهیدان و عبور از زیر بلوار 45 متری استاد معین، در میدان فتح نیز به یک تقاطع غیرهمسطح 3 سطحی تجهیز می شود. همچنین به منظور اتصال این مسیر بهم پیوسته بزرگراهی به بلوار بهار، بزرگراه شهید بروجردی و در نهایت آزادراه تهران- ساوه، احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه فتح با بلوار بهار نیز در دستور کار این پروژه قرار دارد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با بیان آنکه تقاطع میدان شهیدان یک تقاطع 3 سطحی شامل تراز همسطح به منظور فراهم ساختن دسترسی های محلی، مسیر زیرگذر با هدف تامین باندهای تندرو و همچنین یک مقطع تونلی به طول حدود 250 متر در مسیر تندروی میدان فتح به سمت میدان جی است، یادآور شد: در محدوده بلوار استاد معین که از سال 1399 زیربار ترافیک قرار گرفته است نیز مسیرهایی به منظور تامین گردش های ترافیکی موردنیاز از جنوب بلوار استاد معین به محدوده پادگان و نیز زیرگذر بزرگراه یادگار امام(ره) (به سمت میدان شهیدان) پیش بینی شده است.
شعبانی در تشریح دسترسی های طراحی شده در تقاطع میدان فتح با تاکید بر اینکه به جز پل جهتی غرب به شمال، سایر مسیرهای دسترسی این تقاطع در تراز صفر و منهای یک جانمایی شده است، گفت: مجموعه گردش های ترافیکی مورد نیاز به منظور اتصال بزرگراه یادگار امام(ره) با بزرگراه فتح و بزرگراه آیت الله سعیدی، در محل این تقاطع تامین خواهد شد.
وی املاک نهادی شامل پادگان جی و سوله های آموزش و پرورش را از مهمترین موانع اجرایی پروژه دانست و یادآور شد با توجه به اجرای مسیر اصلی این پروژه در تراز منفی یک با معارضین تاسیساتی مختلفی از قبیل لوله های انتقال آب، لوله های گاز، کانال های تاسیساتی برق و شبکه های مخابرات و فیبر نوری مواجه خواهیم بود.
به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، احداث شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) و اتصال آن به تقاطع بزرگراه فتح با بلوار بهار با توجه به پروژه های در حال اجرای بزرگراه شهید بروجردی و بلوار بهار، این معبر بزرگراهی شمالی- جنوبی را به جاده ساوه متصل و به عنوان یکی از محورهای اصلی غرب تهران که از شمال غرب تا جنوب غرب امتداد دارد، مطرح خواهد ساخت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عملیات احداث فنی و عمرانی شهرداری تهران بزرگراه یادگار امام ره ادامه بزرگراه میدان شهیدان بزرگراه فتح بلوار بهار شاخه غربی میدان فتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۳۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اصغر شریفی درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز ۳شنبه یازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیرهای غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین اما روان در سطح پایتخت بودیم.

وی ادامه داد: بار ترافیکی در بزرگراه تهران کرج در هر مسیر غرب به شرق تا مقطع پل آزادگان بدون مشکل و روان، مسیر شهید سلیمانی _ صیاد، بابایی مسیر شرق به غرب _ نیروی زمینی، زین الدین_ روی پل امام علی (ع)، علامه – شقایق در حال حرکت، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – ستاری، بزرگراه لشگری - شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون مشکل ترافیکی است.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ترافیک در بزرگرا ههای شیخ فضل الله _ روی پل یادگار سنگین، آبشناسان _ سردار جنگل سنگین، همت _ جنت آباد، چمران _ نهج البلاغه، یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله از جلال آل احمد، محمد علی جناح بعد از پل شیخ فضل الله سنگیناست.

سرهنگ شریفی بیان داشت: خیابان آزادی در مسیر غرب به شرق از شهیدان به دلیل نقص معبر پر تراکم و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی است و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت است.

سرهنگ شریفی بیان داشت: طرح جناغی ها در معابر بزرگراهی در حال اجراست و این طرح به این منظور انجام می شود که برخی از رانندگان نمی خواهند قوانین را رعایت نمایند و قصد دارند زودتر از بقیه رانندگانی که در انتظار ورود به رمپ ها و خروجی ها حضوری منظم دارند وارد شوند و به قول معروف زرنگی کنند که تیم های پلیس راهور تهران بزرگ، با حضور خود در این مقاطع از این اقدام رانندگان متخلف جلوگیری می کند.

کد خبر 6092675

دیگر خبرها

  • انجام ۳۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بُری در تقاطع مدافعان سلامت قم
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • پروژه احداث کمربندی شهرک فجر به شهرک کارمندان مهاباد آغاز شد
  • عملیات اصلاح هندسی و احداث دوربرگردان در بلوار ارم اجرایی شد
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد